1 Router met zelfde naam aansluiten op modem

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 699150

Topicstarter
Hey mensen van Tweakers,

Ik heb van Ziggo een modem gekregen van het merk Cisco, dit is een modem met WLAN ingebouwd. Hiervoor had ik een modem met alleen LAN, en hebben wij daar een Router bij gekocht van TP-Link. Helaas haal ik het van de nieuwe modem (Cisco) niet tot 3 verdiepingen hoog. Op de 2e etage staat nu de TP-Link want daar staat de computer van een ander persoon in huis. Het modem en de Router hebben nu allebei een ander SSID. Daarom vraag ik aan jullie een mogelijkheid om deze dezelfde SSID te geven en hetzelfde wachtwoord zodat het eigenlijk 1 grote WLAN verbinding wordt, oftewel ik wil graag van mijn Router een repeater maken.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 699150 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:03:
Het modem en de Router hebben nu allebei een ander SSID. Daarom vraag ik aan jullie een mogelijkheid om deze dezelfde SSID te geven en hetzelfde wachtwoord zodat het eigenlijk 1 grote WLAN verbinding wordt
d:)b

Dat kan, kwestie van gewoon doen. Maak bij voorkeur wel gebruik van verschillende kanalen (1/6/11).
oftewel ik wil graag van mijn Router een repeater maken.
Nee, je wilt 'm als access point gebruiken. Het fenomeen 'repeater' is een beroerde oplossing die simpelweg het draadloze signaal oppikt (of wat er nog van over is) en het dan opnieuw uitzendt. Dat is een oplossing die vaak maar matig werkt.

Als ik het goed begrijp heb jij je TP-Link echter bekabeld op de Cisco aangesloten; dat is de fatsoenlijke oplossing. Bonuspunten als je hem netjes als access point configureert, zie dit topic:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Topicstarter
Beste Thralas, bedankt voor je snelle reactie, het klopt wat je zegt over de repeater en acces points, ook ga ik het Topic dat je hebt gestuurd grondig doornemen, en zorgen dat het in orde komt. Bedankt. ik laat je wat weten zodra het gelukt is 1 á 3 dagen

Topicstarter
Dit is het enige kopje waar ik nog moeite mee heb:

6.Je past het standaard-ip van de Wireless router aan zodat deze niet in conflict komt met de MODEM/ROUTER/SWITCH, deze moet wel nog in dezelfde range liggen als het IP van de MODEM/ROUTER/SWITCH.
Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres. Houd bij het instellen van een IP-adres ook rekening met andere apparaten die je een statisch adres hebt gegeven.
Deze adressen kan je ook niet gebruiken want elk ip adres mag namelijk maar 1 maal in een netwerk voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 21:24

ongekend41

Division Brabant

Anoniem: 699150 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:47:
Dit is het enige kopje waar ik nog moeite mee heb:

Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres.
... elk ip adres mag namelijk maar 1 maal in een netwerk voor komen.
Kijk in de settings van de Cisco in welke range de ip adressen worden uitgedeeld (DHCP). vaak iets van 192.168.x.y. t/m 192.168.x.z. De TP geef je een statisch (vast) ip dat begint met 192.168.x maar met eindigt met n (192.168.x.n) waarbij n niet 0 is, maximaal 254 is, niet binnen de y en z ligt en niet het adres van de cisco is ( en evt andere statische ip adressen)
edit: Op de TP kan je waarschijnlijk ook een statisch ip invoeren.. Meestal is dat niet eens nodig maar als je het doet, zorg dan dat de adressen (192.168.x.n) gelijk zijn
weet eigenlijk niet of dit wel duidelijker is dan origineel

[ Voor 8% gewijzigd door ongekend41 op 27-09-2015 00:59 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey ongekend41,

Maar in die andere beschrijving staat dat ik de DHCP moet uitzetten van mijn Cisco modem. Is dit dan ook de bedoeling? En weet je toevallig waar ik die dingen kan aanpassen? want ik weet nog niet wat ik moet aanpassen dat begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 19:36
De DHCP van de Cisco kan aan blijven. Je moet de DHCP van de TP uitzetten en een statisch IP-address geven buiten de DHCP-range van de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat maakt het wat duidelijker dankjewel, ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat mij nog steeds niet duidelijk is waar ik in het Cisco netwerk, de DHCP-Range kan vinden, zodat ik die in de TP-Link kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En waar ik in TP-Link het statische IP-adres kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wij zijn ook niet helderziend - zoek eens op exact *welke* Cisco en TP-Link het betreft. Dan kun je gelijk handleiding vinden. Kom je er niet uit dan kunnen wij je ook op weg helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor het reageren.

Helaas ben ik er nog steeds niet uit hoe het met die IP-adressen werkt.

het gaat om een Cisco EPC3928AD en een TP-Link TL-WR1043ND

Bedankt alvast
Pagina: 1