Nieuw game systeem

Pagina: 1
Acties:

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10 09:08
Na meer dan 7 jaar wordt het tijd voor een nieuwe PC waar ik voorlopig weer ruim mee vooruit kan! Ik zal rond medio/eind oktober de onderdelen gaan aanschaffen. Ik heb de Best Buy Guide gelezen en andere topics en ben tot nu toe op onderstaand lijstje gekomen. Ik zal de pc zelf gaan assembleren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil weer gaan gamen. Daarnaast zal ik af en toe een video gaan monteren maar dat zal niet veel meer voorkomen. Ik wil kunnen gamen met een resolutie van 1920x1080. De games die ik ga spelen zijn: GTA V, Roller CoasterTycoon World, Emergency 5. De games wil ik op de hoogste settings kunnen spelen. Naast het gamen en af en toe een videotje monteren zal ik ook gaan internetten, e-mailen en Blu-Ray films/series gaan kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de €1000 besteden aan de hardware exclusief verzendkosten. Ik zal het systeem zelf gaan assembleren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, de Cooler Master CM 690 III Midi Tower. Deze heeft 2x usb 2.0 en 2x usb 3.0 aan de voorzijde. Hier is tot op heden alleen nog maar de usb 2.0 van in werking. Wil ook de usb 3.0 gaan gebruiken met het nieuwe moederbord.

Verder heb ik een Samsung 840 EVO 250GB SSD die ik wil hergebruiken. En een Plextor Sata DVD brander. Weet hier het type niet meer van maar is prima om over te zetten, wordt nog maar zelden gebruikt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een aparte processor koeler hebben die wat stiller is dan de stock. Daarnaast wil ik een PSU met losse kabels, zodat ik geen kabel bende in mijn kast heb en dus alleen aansluit wat nodig is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In iedergeval wil ik een Intel processor. Verder heb ik altijd al een Asus moederbord gehad en een NVidia videokaart. Een Gigabyte moederbord vind ik ook prima om te hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet stil en snel zijn. De games moeten op de hoogste settings vloeiend kunnen draaien op 1920x1080. Heb ik genoeg aan 8GB werkgeheugen in dualchannel? Of kan ik beter meteen voor 16GB gaan zodat ik voorlopig niks meer hoef up te graden?

Ga je overklokken?
Nee, ik doe niet aan overklokken en ga dit in de toekomst ook zeker niet doen.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik al een tijdje niet meer echt mee heb gekeken naar alle nieuwe ontwikkelingen hoop ik door de BBG aardig op weg te zijn. Ik hoop op tips en advies of ik zo een prima systeem heb en kan behalen wat ik wil. Alvast dank voor de moeite! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 264,95€ 264,95
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,90€ 358,90
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 86,52€ 86,52
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,50€ 28,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 52,50€ 52,50
1Cooler Master GM G650M€ 72,95€ 72,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,27

Het systeem zal draaien op Windows 8.1

• Toon B
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Hey,

Als er Budget is voor de 16GB RAM zou ik dat wel doen. Als je 2 RAM latjes gebruikt zorg dan dat je ze niet vlak langs mekaar zet maar sla 1 slot over. (heeft te maken met accessibility van je geheugen door je processor. dan werkt die sneller)

De CPU is echt heel goed. met deze kan je wel een paar jaar verder.

Grafische kaart is een topper. ik werk zelf met de GeForce 700 series, die zijn nu al een paar jaar oud maar ik kan nog steeds alles doen wat ik wil.

De WD kan ik alleen maar aanraden als je een HDD wil. Het enige wat ik hiervan kan zeggen is. zorg dat je er eentje besteld met genoeg RPM. of als je kan ga voor iets minder geheugen en neem een SSD want die zijn aanzienelijk sneller.

Bij je RAM, kijk goed naar DDR, bij je RAM gebruik je DDR4 en bij je Grafische kaart DDR5. En dat ook bij de Ghz. altijd een beetje kijken dat je bij alles ongeveer hetzelfde hebt. Je wilt niet dat je RAM de bottleneck van je PC word.

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Met 8GB red je het op dit moment nog wel even. Je kan later altijd nog bijkopen mocht je het missen.

Waarom een Intel K proc als je niet gaat overklokken?

Over de rest kan ik je verder niet echt adviseren :p. Weet niet of je voeding voldoende is om straks in SLI te gaan draaien. Gezien je moederbord staat dat wel in de planning?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zoals hierboven al wordt gezegd:

Skylake is best duur en levert voor gaming alsnog weinig op. Helaas zijn de non -K processors er nog niet van Skylake.

8GB RAM is prima, games gebruiken nauwelijks meer dan dat.

Ik zou nog eens kijken naar een i5 4460 met goedkoop moederbordje. Daar bespaar je zo 100 euro mee.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Frankz1994
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:33:

Skylake is best duur en levert voor gaming alsnog weinig op. Helaas zijn de non -K processors er nog niet van Skylake.
pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed O-)

• PiNo.nl
Dank voor de reacties.

Ik heb o.a. gekozen voor dit moederbord omdat deze (naast dat deze in de BBG staat) een goede audiochip heeft en een goede chipset. Die tevens goed samenwerkt met de processor. Dat haalde mij over om hiervoor te kiezen. Misschien zijn moederbord en processor een beetje overkill maar zoals ik al zei: ik wil alles probleemloos kunnen spelen op 1920x1080 en wil voorlopig lekker hiermee door kunnen en niet moeten upgraden.

Daarom ga ik denk ik toch maar voor de 16GB aan werkgeheugen. Dan zit ik voorlopig daar ook weer snor mee :) Maakt dat echt enorm veel uit dat ik ddr4 werkgeheugen heb en dan een ddr5 videokaart neem? In de BBG staat een andere videokaart maar noemde ze de videokaart die ik wil als alternatief. Dus lijkt het mij dat het gewoon moet kunnen toch?

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Ik ga nu off-topic maar wat is dat toch met Afuture die dan 9 eurocent onder de prijs van Azerty gaat zitten }:|

• PiNo.nl
Ik ga toch voor 16GB. Kunnen jullie mij vertellen of ik GTA V, RollerCoaster Tycoon World etc. op 1920s1080 alles op de hoogste instellingen kan draaien met bovenstaande build? :)
Pagina: 1