Advies nodig: Asus laptop

Pagina: 1
Acties:

• TimFreak
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-10-2023
Hallo,

Ik wil graag een laptop kopen, en heb hier even het advies van de Nederlandse community voor nodig.

Ik ben van plan om de ASUS F751LDC-TY422H te kopen, dit op advies van een MediaMarkt medewerker. Ik heb bij hem aangegeven wat mijn voorkeuren waren, en hij vertelde mij dat dit hiervoor een toplaptop was.

Om het voor jullie ook even duidelijk te maken zal ik hier even alles opzommen:
-Ik ga volgend jaar naar het HBO, dus ik heb deze laptop nodig als goede tekstverwerker, etc.
-Hierdoor moet ik de laptop ook goed mee kunnen nemen, en mag hij dus niet te zwaar zijn.
-Ik wil wel alles goed kunnen zien en de ruimte hebben om -bijvoorbeeld- twee programma's naast elkaar te kunnen laten draaien.

-Verder wil ik op deze laptop ook nog wel kunnen gamen. Dit zijn medium games zoals World of subways 3, ski region simulator of Airport Firefighters. (Kijk in de links voor de vereiste specificaties).
-Ik heb nu bij spellen zoals World of subways dat het spel laden letterlijk een kwartier duurt, en ik daarna als een robot door het spel heen ga. Dit wil ik echt voorkomen met deze laptop.

-Ook moet ik er natuurlijk mee kunnen mailen, op het web surfen, etc.

Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,

Tim

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Slechte keuze! Ik weet niet op basis waarvan deze verkoper je deze laptop heeft aangeraden, maar als ik hem opzoek in de Pricewatch, dan zeg ik gewoon 'nee'.

De specificaties zijn op zich prima, maar dit is absoluut geen handzame laptop. Eerst en voor 17,3 inch groot, da's onmogelijk elke dag mee te slepen, want te groot. Daarnaast ook nog eens bijna 3 kilogram zwaar. Ik vind mijn laptop van ongeveer 1,6 kilo al meer dan zwaar genoeg. Het is niet voor niets dat de gemiddelde ultrabook zich al onder de 1,4 kilogram situeert.

Ik zou je graag willen helpen, maar ik weet weinig van games en benodigde kaarten af. Ik neem aan dat jij daar zelf meer van weet? Je kan alvast wat beter selecteren in de Pricewatch. Zorg bijvoorbeeld voor 8GB RAM, een i5-Broadwell processor en een scherm wat idealiter 12-14 inch groot is. 15,3 inch is het absolute maximum.

Andere tweakers zullen wellicht beter kunnen helpen met je grafische kaart! :)

Wat is je budget overigens. Zo ongeveer als in je voorbeeldlaptop? 800-900 euro?

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• TimFreak
Goede avond,

Ik vind het formaat van 17" juist erg handig. Ook past hij in mijn tas. Mijn tas heeft namelijk een laptopvak voor een 17" laptop. Ook vind ik het erg handig dat er een numeriek toetsenbord op zit.

Ik vroeg me vooral af wat jullie van de specificaties van deze laptop vonden t.o.v. het gamen en het gebruik van andere programma´s. Hier heb ik namelijk niet zo veel verstand van. Door de vele merken, types, etc. (van processoren en grafische kaarten) zie ik door de bomen het bos namelijk niet meer.

Mijn budget heeft een maximum van EUR 900, maar als het daaronder ligt (zoals bij "mijn" laptop) vind ik dit niet erg.

Tim

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:29

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik ben het ermee eens dat 17" niet handig is. Ik zit in een opleiding waar iedereen dagelijks zijn laptop meesleurt en letterlijk iedereen heeft een 15,6" laptop (met als uitzondering enkele 13 inch macbooks). Je hebt nog steeds een full-size toetsenbord met een numpad bij dit formaat. Pas vanaf 13 inch en kleiner komt dat numpad in gedrang.

Daarnaast is de laptop die je koos niet echt een topper kwa prijs/prestatie.

Iets als dit: pricewatch: Asus N551JQ-CN045H lijkt mij perfect voor jouw eisen.
- Een véél betere GPU en processor, waarmee je die games ongetwijfeld beter gaat kunnen spelen
- Een Full HD mat IPS scherm tegenover die brakke resolutie van de laptop die jij aanhaalde
- Fantastische bouwkwaliteit (ik heb de N551JK en ben er enorm tevreden over, over de gehele lijn)
- 15,6 inch is perfect om elke dag mee te nemen. Hij past net in een gewone O'Neill rugzak met laptopvak. Het kan zijn dat hij in een speciale rugzak past voor 17 inch laptops, maar 17 inch is gewoon een ongemakkelijk formaat.
- Blijft onder je max van €900. Hoe meer je uitgeeft, hoe beter je ervaring gaat zijn en hoe minder snel je gaat moeten upgraden. Daarnaast is upgraden mogelijk, je kan zonder garantie te verliezen een SSD inbouwen door je optical drive eruit te halen. Handig voor moest je een SSD willen later.

EDIT @hieronder: de laptop die de TS bedoelt is deze: pricewatch: Asus F75 Series F751LDC-TY422H

[ Voor 10% gewijzigd door Mavamaarten op 26-09-2015 22:54 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Misschien is het handig als je een linkje plaatst van de laptop in kwestie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFreak
Goeden avond,

Ik heb, na advies van jullie, de HP 15-AC085ND uitgezocht. Is dit beter dan degene die ik in eerste instantie had uitgezocht? Ik bedoel natuurlijk qua specificaties.

Ik zie dat er een Intel core i7 in zit, waar in mijn vorige een i5 zat. Voor de rest heb ik geen verder kennis om te bepalen of dit een goede laptop is, of niet.

Wel is de prijs hoger, waarmee ik even refereer aan de (terechte) opmerking van Mavamaarten. Ook zit hier (maar) 4GB RAM in. Ik weet niet of dit veel verschil maakt?

Alvast bedankt.
Tim :)

Edit: En oho ja, Ik vind het niet erg om HDD te gebruiken i.p.v. SSD.

[ Voor 4% gewijzigd door TimFreak op 28-09-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Wat vind je van deze?

pricewatch: Asus F555LJ-DM849T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
TimFreak schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:11:
Goeden avond,

Ik heb, na advies van jullie, de HP 15-AC085ND uitgezocht. Is dit beter dan degene die ik in eerste instantie had uitgezocht? Ik bedoel natuurlijk qua specificaties.

Ik zie dat er een Intel core i7 in zit, waar in mijn vorige een i5 zat. Voor de rest heb ik geen verder kennis om te bepalen of dit een goede laptop is, of niet.

Wel is de prijs hoger, waarmee ik even refereer aan de (terechte) opmerking van Mavamaarten. Ook zit hier (maar) 4GB RAM in. Ik weet niet of dit veel verschil maakt?

Alvast bedankt.
Tim :)

Edit: En oho ja, Ik vind het niet erg om HDD te gebruiken i.p.v. SSD.
De snelheid van je laptop zul je niet merken door een i7 te gebruiken. Juist de ssd doet een laptop snel aanvoelen. Staar je dus zeker hier niet blind op. Waar denk je een snelle cpu voor nodig te hebben bijvoorbeeld?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:39

Tahref

God bless you

Ik zou je persoonlijk deze aanbevelen:

pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-18T
Pagina: 1