zelf samenstellen of deze prebuild 1450 euro

Pagina: 1
Acties:

• candypandaHD
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-05-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwste games spelen op het hoogst haalbare

Wat mag het systeem gaan kosten?
1450 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord heb ik al

Ga je overklokken?
Neen.

Ik heb al een tijdje een build staan die ik overmorgen zou kopen. Nu heb ik vandaag een aparte site gevonden die ongeveer dezelfde build aanbiedt, voor ongeveer 50 euro extra (de wenslijst duid minder aan maar dat is zonder de btw en verzendkosten bij)

De build wordt de dag na de bestelling geleverd en ikzelf kan niets kapot maken als ik hem door iemand anders laat bouwen, ik zie er dus wel wat voordelen in.

Mijn vraag is: het moederbord en het scherm zijn wel anders, zijn deze veel slechter dan de onderdelen in mijn eigen build? Wat zouden jullie doen :D

In de opties van de build op de site zie ik wel een groot verschil tussen de gtx 970 en de amd r9 390 ( r9 390 is 65 euro meer), terwijl ik veel hoor dat de 2 kaarten zeer aan elkaar gewaagd zijn, zou ik dan beter voor gtx 970 kiezen?

eigen build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,78€ 178,78
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 85,50€ 85,50
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 357,49€ 357,49
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 48,50€ 48,50
1BitFenix Comrade Window Zwart€ 36,51€ 36,51
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,75€ 33,75
1Samsung S24D590PL Zwart€ 191,20€ 191,20
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64bit€ 79,99€ 79,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 49,50€ 49,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,22€ 13,22
1Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition€ 94,95€ 94,95
1Crucial BX100 250GB€ 83,01€ 83,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.252,40

prebuild:

Cooler Master K-380 Advanced 3.0
Intel® Core™ i5 4460 3.2 GHz
Standaard koeling
MSI B85-G43 Gaming
Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600
AMD Radeon R9 390 8GB
SSD Crucial BX100 250GB
500 GB Sata III Harde schijf
DVD Brander / Speler
Standaard geluidskaart
TP-Link 600 Mbps WiFi USB Stick
500 Watt Cooler Master voeding
24 inch LG 24M37A-B LED
Windows 10 Home
Nee laat mijn pc standaard
2 jaar Standaard Garantie (GRATIS)

1427 euro.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Tja ik zou voor de prebuild gaan voor 50 euro kan je hem ook in elkaar laten zettenn scheelt mooi wat. De gtx970 em r9 390 zijn eigenlijk het zelfde de 390 is voor hogere resoluties handiger. Die kast de cooler master k380 heb ik ook en is nogal 'klein' voor de nieuwste hardwaren en airflow met kabel management is echt brak moet ik toe geven.

• candypandaHD
Cooler Master Silencio 550 is ook een optie als kast voor 10 euro meer :p

Ik ga de r9 390 vervangen door een gtx970 dan :)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Dat is al een stuk beter ja.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

ik zou voor een fractal define R5 of iets dergelijks gaan, ik heb zelf een Silencio gehad en die werdt behoorlijk warm met een 780. Nu komt er een Raijntek Agos.

Verder een vrij dure voeding, daar zou je nog wat op kunnen besparen evenuteel: pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

Verder is die Hitatchi een 5400rpm schijf dat is vrij traag als vervanging: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

De 390 is wel wat toekomst gerichter met 8gb vram, nu zal je niet snel 8gb gaan gebruiken op fhd maar mischien wil je over een tijdje wel naar een hogere resolutie scherm.

Verder is mischien Powerline intresant als je geen kabel kunt trekken, anders zou ik gaan voor een wifi module waarvan je de antenne kunt verplaatsen.

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Windows 7 kan je hier goedkoop halen: pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit). Dan nog upgraden naar 10. Scheelt al snel wat.

Die prebuild ziet er niet eens zo slecht uit, maar toch is zelf de componenten bestellen wel wat handiger.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Prebuilds, tja, ze zijn wel makkelijk, echter, je eigen build is op een paar vlakken net wat luxer als het ware. Wat beter mobo, een beter scherm en een stuk betere voeding, en dat voor minder geld. Natuurlijk, je moet 'm zelf in elkaar zetten, maar zelf vind ik dat vooral leuk om te doen.

Zelf zou ik dus voor je eigen build gaan, met wat kleine aanpassingen:
Een wat betere kast, er is nog ruimte in je budget, al is natuurlijk de vraag hoeveel je er aan uit wil geven. De pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black is erg leuk, goedkoper dan de R5, en net zo goed. Erg koel, erg stil, erg degelijk, erg compleet. Wil je wat minder uitgeven, kun je kijken naar een pricewatch: Fractal Design CORE 2500 welke gewoon heel leuk is voor zijn prijs, de pricewatch: NZXT S340 Zwart welke een leuke showcase is, of de pricewatch: Fractal Design Core 3300 welke het ruime broertje van de 2500 is. Zelf zou ik [weer] voor een R4 gaan, sublieme kast.

Probeer toch een kabel te trekken, wifi is vaak wat meh. Powerline is vaak een betere oplossing dan wifi, maar ook dat spookt soms.

Als scherm ben ik groot fan van de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart welke gewoon overal goed in is. Goede kleuren, erg goed contrast, lage inputlag, weinig ghosting, geein/weinig backlightbleeding.

De voeding kan wat goedkoper/mooier, je kan inderdaad terugvallen naar bronze, maar, ik zou zelf lekker bij gold blijven, past in het budget, dus waarom niet? Bij een kast met window is de pricewatch: Antec Edge 550W een van de beste keuzes: zwarte flatcables zijn sexy!. Neem de R4, zonder glazen zijpaneel, dan kun je de pricewatch: Seasonic G-series 550 watt, pricewatch: Antec TruePower Classic TP-550C of pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular nemen, welke maar totaal het goedkoopst is. Alledrie topdingen, Zelf zou ik in een R4 de Antec pakken. "Jamaar die is niet modulair", daarom juist. De R4 is zeer goed gemaakt: je prutst gewoon in 1x de hele kabelboom achter het mobo, staat zeer netjes.

Als SSD blijf ik liever de wat betere pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB met zijn powerlosscaps zien. Leuk voordeeltje is dat zolang je hem tot 50% vult het een SLC SSD is, met alle voordelen van dien.

Wat hoef je dus niet perse aan te passen?
HDD: 5400rpm vs 7200rpm ga je wss niet merken, die tijden zijn al lang voorbij, het gaat nu om oa. datadichtheid.
GPU: Met DX12 die eraan komt, zou ik bij AMD blijven totdat Nvidia duidelijk orde op zaken heeft met DX12. De R9 390 loopt leuk uit op de GTX970 in DX12 benchmarks namelijk.
Mobo is een prima ding.
Geheugen is prima.
ODD is wel zo handig om je OS te installeren.

People as things, that’s where it starts.

• candypandaHD
Ik zie er wat tegen op om alles apart te bestellen en ik heb nog nooit een pc in elkaar gezet, als er iets niet direct werkt heb ik geen idee wat het probleem is dus zit ik hier met een pc die niet werkt x)

Ik verkies persoonlijk nog steeds de prebuild :p
Ik zie het wel veel andere opties voor andere onderdelen, maar die site waar ik hem bestel heeft maar een beperkt aantal opties dus bv. die andere hdd staat niet tussen de keuzes en de voeding ook niet
Ik vind 65 euro wel een zeer groot verschil, ook al is de r9 390 meer futureproof..

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-11 17:52
Zelf in elkaar zetten is echt niet moeilijk met behulp van een paar tutorials. Dan hoef je ook niet met onzin om te gaan zoals +65 euro voor een kaart die net zo duur is >_>. Er zijn zat tweakers die je voor een kleine vergoeding helpen met het in elkaar zetten van de pc ( als je in omg. nieuwegein woont wil ik je wel helpen).

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

candypandaHD schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:34:
Ik zie er wat tegen op om alles apart te bestellen en ik heb nog nooit een pc in elkaar gezet, als er iets niet direct werkt heb ik geen idee wat het probleem is dus zit ik hier met een pc die niet werkt x)

Ik verkies persoonlijk nog steeds de prebuild :p
Ik zie het wel veel andere opties voor andere onderdelen, maar die site waar ik hem bestel heeft maar een beperkt aantal opties dus bv. die andere hdd staat niet tussen de keuzes en de voeding ook niet
Ik vind 65 euro wel een zeer groot verschil, ook al is de r9 390 meer futureproof..
Er is natuurlijk ook altijd een site zoals azerty, dan combineer je de kwaliteit van zelfbouw met het gemak van prebuild.
Pagina: 1