• rowinboy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 13:02
Zijn er mensen op dit forum die mij kunnen helpen met de Benext gateway,
aangezien Benext geen telefoonnummer heeft en het weekend is.

Ik heb vandaag de gateway binnengekregen, gelijk maar aangesloten aan mijn router.
Alles klopt perfect volgens hun handleiding, het lampje gaat groen branden en dan zou het goed zijn.
Eenmaal ingelogd op hun website om de gateway te installeren, staat er het volgende:

Uw Gateway is niet verbonden met onze servers
Controleer of uw Gateway aan staat en of de internet kabel goed is aangesloten. Als het lichtje op de Gateway niet groen brand, reset dan de Gateway door de stekker er uit te halen, 10 seconden te wachten en de stekker er dan weer in te steken.

Ik heb het ookal bij iemand anders thuis het geprobeerd en andere netwerkkabels, niks werkt.

Is er iemand die mij kan helpen?
Alvast heel erg bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noharm1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09-2024
Hier hetzelfde probleem. Iemand een oplossing beschikbaar?
Heb inmiddels contact gezocht met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Schopje. Zelfde probleem hier.

Alles werkte prima bij mij, tot ik gisteren een nieuw apparaat wilde toevoegen (Benext Heating control). Die wilde niet koppelen, dus toen heb ik geprobeerd alles te resetten en opnieuw te beginnen. Nu blijft ie zeggen dat de gateway niet verbonden is met de server, terwijl het lampje gewoon groen brandt. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
noharm1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:04:
Hier hetzelfde probleem. Iemand een oplossing beschikbaar?
Heb inmiddels contact gezocht met de helpdesk.
En wat zeiden zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameelteen
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-04 16:13
Even mijn 2-centen aan info; de BeNeXt Gateway kan maar op 1 account tegelijk geregistreerd staan. Nu doen ze helemaal niet moeilijk bij BeNeXt als je een tweedehandsje koopt maar vraag in zo'n geval misschien bij aankoop om ook de gateway af te melden bij BeNeXt. Ik denk dat de verkoper het met een unpairing optie online kan doen. Daar kan een nieuwe gebruiker niet bij, en dan moet je BeNeXt contacteren als de verkoper hem niet eerst unpaired; Maar de mensen bij BeNeXt zijn trouwens zeer behulpzaam en bekwaam hoor! :)