Waar verdachte webshops melden?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.499 views

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
ik zocht schoenen, en ik kwam op http://www.trainers5xnl.com/
- geen kvk
- geen keurmerken
- geen contact informatie
- alleen betalen via Visa, Mastercard & JCB
- opgericht naar eigen zeggen in 2014, dus heeft tijd gehad om aan de bovenstaande punten te werken
- volgens de whois is het domein geregistreerd op 13-jun-2015

Nu zocht ik op google of er een meldpunt was waar je dit soort verdachte webshops kan melden. Maar het lijkt er op dat ik eerst schoenen moet 'kopen' en dan pas iets kan ondernemen?

Het lijkt mij toch dat voorkomen beter is dan genezen.

[ Voor 8% gewijzigd door WokeBroke op 29-09-2015 17:29 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:48
Je bent nog vergeten dat de prijzen te mooi om waar te zijn zijn.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 20:02
Waarom zou een webshop op een domein geregistreerd in Japan ingeschreven moeten zijn bij een Nederlandse Kamer van Koophandel?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Ik zou hem hier melden
http://www.opgeletopinternet.nl/

Ook wel lekker taalgebruik op die site. Google translate?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 20:13

InFamous

excommunicado

Op het IP adres zitten 266 domeinnamen op diverse websites die minstens even shady zijn.

Formerly known as Ragdoll

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:13
Whois informatie: http://who.is/whois/trainers5xnl.com
Waarschijnlijk uit Japan of China dus, dat zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Deze sites kom je vaker tegen, met precies dezelfde site opmaak. Hier worden vaak wel je spullen afgeleverd, maar de schoenen die je hier koopt zijn allemaal nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Stroopwafels schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:46:
Whois informatie: http://who.is/whois/trainers5xnl.com
Waarschijnlijk uit Japan of China dus, dat zegt genoeg.
Bij het land staat Japan, de stad Chiba en het telefoonnummer begint met +81, wat allemaal overeenkomt, maar Redburn Road met de postcode G67 3NR is in Cumbernauld, een randgemeente van de Schotse stad Glasgow. Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat alle gegevens nep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Meld het bij Nike en laat hun kijken wat ze ermee aan willen (zou ik gedaan hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verdacht is hier wel een understatement zeg.
De kans dat je hier legitiem verkregen spullen koopt is ongeveer 0.

Verder ben ik het trouwens eens met Gadgeteer.
De fabrikanten zelf hebben een grote legal afdeling en zijn de grootste belanghebbende in deze zaak.
De kans dat er actie wordt ondernomen als je het daar neerlegt, is volgens mij groter dan via een 'meldpunt'.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik heb per e-mail een melding gedaan bij Nike, maar ik betwijfel of ze er veel aan doen/kunnen doen. Omdat ik niet verwacht dat ze namaak producten hebben. Maar dat je betaald en gewoon niks krijgt.
Als je kijkt hoe lang de website's online blijven na het melden op die site, heeft het ook weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
WokeBroke schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:43:
Ik heb per e-mail een melding gedaan bij Nike, maar ik betwijfel of ze er veel aan doen/kunnen doen. Omdat ik niet verwacht dat ze namaak producten hebben. Maar dat je betaald en gewoon niks krijgt.

[...]

Als je kijkt hoe lang de website's online blijven na het melden op die site, heeft het ook weinig zin.
Juridisch zijn die sites (en zeker .com sites) zeer moeilijk om aan te pakken. Maar door om daar te plaatsen zorg je er wel voor dat de site bij een google search als zodanig naar voren komt. En dus voor veel mensen een trigger kan zijn als onbetrouwbare website. Door hem niet te melden gaat er zeker niks gebeuren. Ook Nike zal het waarschijnlijk niet direkt lukken om de site uit de lucht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heft mijn zoon sneaker schoenen merk Cruyff besteld op www.deleaseblusser.nl. Volgens de website kosten de schoenen incl. verzendkosten € 152,-. De credit card afrekening laat echter een bedrag zien van € 162,-.

De sneakers worden per post geleverd maar we hebben niet de bested sneakers maar een schoenen van het merk Adidas.

Diverse malen getracht in contact te komen met de webwinkel maar helaas al veertien dagen geen enkele reactie van de web winkel. Getracht te achterhalen wie de eigenaren zijn van deze "onbetrouwbare" webwinkel maar helaas tot op heden nog niet succesvol geweest.

Als "slachtoffer" van deze webwinkel wil ik graag eenieder waarschuwen voor de praktijken van deze webwinkel.

Gr. Carlo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:15:
Onlangs heft mijn zoon sneaker schoenen merk Cruyff besteld op www.deleaseblusser.nl. Volgens de website kosten de schoenen incl. verzendkosten € 152,-. De credit card afrekening laat echter een bedrag zien van € 162,-.

De sneakers worden per post geleverd maar we hebben niet de bested sneakers maar een schoenen van het merk Adidas.

Diverse malen getracht in contact te komen met de webwinkel maar helaas al veertien dagen geen enkele reactie van de web winkel. Getracht te achterhalen wie de eigenaren zijn van deze "onbetrouwbare" webwinkel maar helaas tot op heden nog niet succesvol geweest.

Als "slachtoffer" van deze webwinkel wil ik graag eenieder waarschuwen voor de praktijken van deze webwinkel.

Gr. Carlo
Het is ook geen shop waar ik wat zou bestellen.
Geen adres. Geen algemene voorwaarden. Wel een privacy beleid:
Door het gebruik van de website, gaat u akkoord met onze collectie, het gebruik en de openbaarmaking van uw persoonlijke gegevens in overeenstemming met dit beleid.
8)7

Volgens isdn geregistreerd via een amerikaanse registrar. Daar staat nog wel een gmail adres. Erg vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:38
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:15:

Gr. Carlo
Als je met een credit card besteld hebt heb je gelukkig nog wel wat mogelijkheden om het geld terug te krijgen. Ik zou zeggen neem contact op met de creditcard maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zet hier een slotje op. Oude topics kicken met een shopreview is niet de bedoeling. Dit voegt namelijk vrijwel niets toe aan de discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.