• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 20:48
Beste mensen,

Ik heb momenteel een Alles in 1 Basis pakket van Ziggo. ( 30+ digitale en 3 HD-zenders. 40 / 4 Mbit/s internet, vaste telefonie.) Hier betalen we € 45,00 per maand voor.

Sinds we zijn overgestapt op Ziggo heb ik te maken met klachten met mijn PS4. Met name FIFA online is amper te doen. Lag is ontzettend heftig. Dit is een bekend probleem met de bijgeleverde Ubee modem van Ziggo. In bridge modem laten zetten, alle poorten geopend, direct aangesloten op modem. Het mocht niet baten.

Zo nu en dan hebben we ook weleens last van storingen en traag internet, dus ik ben op het idee gekomen om over te stappen naar een andere provider. Enige suggesties? Vaste telefoonlijn doet er niet toe, televisie ook niet. Het gaat puur en alleen om het internet (geen lag spikes of andere gekke dingen, gewoon stabiel internet).

Iemand enig idee?

Groeten Steel Dogg

[ Voor 4% gewijzigd door Suren01 op 26-09-2015 16:38 ]

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Hoi,

Je kan ten eerste Ziggo bellen en kijken of je een ander modem kan krijgen.

Heb je UPnP aan staan in je Ziggo router (mits geen bridge modus)
Heb je geprobeerd IP Flood Detection uit te zetten?

Ten tweede kan je hier kijken of Glasvezel (reggefiber) of een hoge xDSL snelheid beschikbaar is: https://thd-fpi-info.fourstack.nl/
Als je glasvezel hebt, zou ik dat doen.
Als deze snelheid jouw aanstaat zou je KPN, Telfort (geen Pairbonding) of een andere xDSL kunnen nemen.
Op die site kan je ook even kijken wat je buren e.d. te halen.

Bij KPN heb ik geen probleem met de Experiabox V10 en een PS4. Alleen UPnP aangezet en een DHCP Binding gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door RobinF op 26-09-2015 21:06 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Hoe moeten wij weten wat voor verbindingen en welke aanbieders er op jou postcode/huisnummer een dienst kunnen leveren ?

Ga eerst maar eens dit uitvogelen en een lijstje maken, want zomaar iets blind roepen werkt niet.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Heb je alleen lag bij Fifa?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:17
Komt dat niet omdat FIFA16 net is uitgekomen ?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 12:46
Een modem in bridge mode kan technisch gezien geen hoge ping verklaren in enkel FIFA. Ofwel, je probleem zit elders.

Tuurlijk kan een brak modem of AOP je diensten verstoren maar dan zou je dat in meer dan 1 service moeten ervaren.

Klinkt eerder als of de PlayStation diensten overbelast zijn of wellicht staat er een route verkeerd. Maar om dan van internetaanbieder over te stappen..

[ Voor 25% gewijzigd door andy88 op 26-09-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Ja, bij FIFA is het merkbaar.

Ons is 40 Mbps beloofd. Hiervan word 12 Mbps gehaald draadloos, 20 bedraad.
hhoekstra schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 20:38:
Komt dat niet omdat FIFA16 net is uitgekomen ?
Onmogelijk. Dit probleem doet zich voor sinds we in Februari 2014 overgestapt zijn op Ziggo (voorheen Online)
andy88 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 21:42:
Een modem in bridge mode kan technisch gezien geen hoge ping verklaren in enkel FIFA. Ofwel, je probleem zit elders.

Tuurlijk kan een brak modem of AOP je diensten verstoren maar dan zou je dat in meer dan 1 service moeten ervaren.

Klinkt eerder als of de PlayStation diensten overbelast zijn of wellicht staat er een route verkeerd. Maar om dan van internetaanbieder over te stappen..
Dit kwam er gister uit een ping test:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rc94jd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Suren01 schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:36:
[...]

Ja, bij FIFA is het merkbaar.

Ons is 40 Mbps beloofd. Hiervan word 12 Mbps gehaald draadloos, 20 bedraad.

[...]

Onmogelijk. Dit probleem doet zich voor sinds we in Februari 2014 overgestapt zijn op Ziggo (voorheen Online)

[...]

Dit kwam er gister uit een ping test:

[afbeelding]
Wat je draadloos haalt is niet relevant, die 20 mbps bedraad wel.
Hoe heb je dat gemeten?

Wel je dat we meedenken in een oplossing of wil je dat we meedenken in het overstappen? Of beiden? Wat is je behoefte?

Edit: ik zie op de screenshot dat je draadloos verbonden bent, hoe heb je dat geregeld als je modem in bridgemode staat? Heb je er nog een router tussen gezet?

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 27-09-2015 14:37 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Als je via utp-kabel ook 20Mbit haalt en ik zie in die ping dat er 2 request time outs zijn zal ik even naar Ziggo bellen en een monteur laten komen, dikke kans dat het binnenkomend signaal niet helemaal in orde is ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 12:46
Wat Zombymario zegt.
Wel dan even direct op het modem testen om een router issue uit te sluiten. Dit zal de KS ook gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Via router:

8 ms, 40.39 Mbps down , 4.17 Mbps up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Suren01 schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:03:
Via router:

8 ms, 40.39 Mbps down , 4.17 Mbps up
En als je je PC direct op de modem aansluit heb je dan nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 15:10
Hmm, als je een 40Mbps abbo hebt en dit ook haalt op je router denk ik niet dat je Ziggo ergens de schuld van kan geven. Het lijkt er meer op dat er dan ergens in je netwerk iets niet goed zit.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Allard schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:26:
Hmm, als je een 40Mbps abbo hebt en dit ook haalt op je router denk ik niet dat je Ziggo ergens de schuld van kan geven. Het lijkt er meer op dat er dan ergens in je netwerk iets niet goed zit.
Gister was het nog 20 Mbps bedraad, dus ik denk dat er iets gefixt is na het bellen van de klantenservice :P
Pagina: 1