Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Probeer toch autodetect en stel de delay in BIOS wat hoger in. Misschien dat de Quantum wat meer tijd heeft om op gang te komen. Dat zorgt alleen voor meer verwarring als je het handmatig instel.1. De eerste: Geregeld (iedere dag) duurt het detecteren van mijn hardeschijf >2 minuten bij de eerste opstart. Na detectie start ie de rest van de dag als een F16. De schijf is een Quantum fireball AS ATA100 van 20Gb en ik gebruik bios-versie 2.0. Overige IDE apparaten, maar niet op de ATA66-controller: Phlips 804k en Samsung 32x. In bios staat alles handmatig ingesteld, dus geen autodetect!
Heb je ACPI ingeschakeld in de BIOS?2. De tweede: Automatisch uitschakelen werkt voor geen meter. Ik heb al verschillende voedingen geprobeerd, geen resultaat. Windows 98SE op een lege (zie boven) harddisk, maakt geen bal uit.
Op automatisch gezet -> geen effectOp dinsdag 19 juni 2001 14:01 schreef BalusC het volgende:
[..]
Probeer toch autodetect en stel de delay in BIOS wat hoger in. Misschien dat de Quantum wat meer tijd heeft om op gang te komen. Dat zorgt alleen voor meer verwarring als je het handmatig instel.
[..]
Gekeken naar vertragings instellingen, niet gevonden.
Ja, uitgeschakeld, in windows alles opnieuw gedetecteerd, maar hielp niets helaas.Heb je ACPI ingeschakeld in de BIOS?
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties