Toon posts:

Zwart beeld op een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Ik heb hier op mijn werk momenteel een laptopje staan waarvan het scherm geen beeld geeft.
Ook heb ik deze laptop al aangesloten op een extern scherm. Hierop geeft hij wel beeld en werkt hij ook prima.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

- extern scherm geeft wel beeld
- FN toetsencombinatie en de Windows + p toetsencombinatie (zonder resultaat)
- verschillende schermen aangesloten met wisselend resultaat (de ene geeft geen beeld de ander zonder background verlichting)
- de kabel vervangen van het moederbord naar het scherm toe (ook met wisselend resultaat zoals hier boven ook staat)
- op Google gezocht naar een oplossing maar daarbij krijg ik ook alleen de bovenstaande antwoorden te zien. (of ik google verkeerd haha :p)

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen om te doen? Of kan ik beter het scherm helemaal weghalen en m als een pc gebruiken ? :P

alvast bedankt :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:06
Misschien om mee te starten: welke laptop is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een asus K53E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene_goris
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Heeft deze een AMD video kaart?
Zelf met een andere Asus hetzelfde probleem gehad.
AMD driver verwijderd en vervolgens de AMD driver van de Asus site geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat Het al gebeurt bij het opstarten van de laptop. dus voordat deze al in de Windows komt.
anders had de driver inderdaad de meest logische optie geweest.

Plus daarbij staat er al een schone Windows installatie op (deze heb ik geïnstalleerd via een extern scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Als je er schuin met een zaklamp op schijnt, heb je dan wel beeld?

In dat geval is de backlight / inverter kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene_goris
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:02:
Het probleem is dat Het al gebeurt bij het opstarten van de laptop. dus voordat deze al in de Windows komt.
anders had de driver inderdaad de meest logische optie geweest.

Plus daarbij staat er al een schone Windows installatie op (deze heb ik geïnstalleerd via een extern scherm).
Had hetzelfde probleem met de andere Asus.
Ik zou het voor de zekerheid na kijken.
Bij mij ging het volgens de verpakking om een Asus X54H maar in werkelijkheid was het een X54HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:25:
Als je er schuin met een zaklamp op schijnt, heb je dan wel beeld?

In dat geval is de backlight / inverter kapot.
dat had ik in mijn opening post ook al aangegeven. de ene scherm heeft geen beeld, andere weer geen backlight. dit is zowel met diverse nieuwe als gebruikte schermen. die verder het wel goed doen op andere laptop's. ook heb ik gekeken naar de model nummers welke compatibel zijn en deze ook hiermee getest met bovenstaand resultaat.
Pagina: 1