Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Schoonmoeder blij maken dat luidruchtige trage (oude) PC wordt vervangen. Ze kijkt Youtube en home-video's, browset, (simpele) fotobewerking, muziek afspelen, office. Niks bijzonders dus, maar wel een actieve gebruikster.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen belemmerend budget. Ik verwacht tegen de EUR 400 te komen en hoef tot EUR 500 geen nieuwe toestemming te vragen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor is goed (groot, recent vervangen, toetsenbord en muis zijn ook pas vernieuwd, geluidboxjes voldoen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast die niet loeit (door ventilator) bij het opstarten. Aparte grafische kaart is overbodig: ze speelt geen spelletjes oid. Ik denk aan SSD; 250GB is genoeg, ik heb wel HDD's liggen en ze gebruiken externe schijven voor backups en foto-archieven. PC moet tijdje meegaan, dus mag iets duurder zijn als dat verwachte levensduur goed doet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Was vroeger AMD-fan en be-quiet voedingen. Maar heb zo lang geen PC meer samengesteld...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat eigenlijk al hierboven.
Ga je overklokken?
nop
Wat verwacht je van ons?[i]
Obv een BBG heb ik onderstaande samengesteld. Moederbord was inmiddels een v2. Lijkt me prima (hoeft niet altijd pre te zijn) Vragen:
Schoonmoeder blij maken dat luidruchtige trage (oude) PC wordt vervangen. Ze kijkt Youtube en home-video's, browset, (simpele) fotobewerking, muziek afspelen, office. Niks bijzonders dus, maar wel een actieve gebruikster.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen belemmerend budget. Ik verwacht tegen de EUR 400 te komen en hoef tot EUR 500 geen nieuwe toestemming te vragen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor is goed (groot, recent vervangen, toetsenbord en muis zijn ook pas vernieuwd, geluidboxjes voldoen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast die niet loeit (door ventilator) bij het opstarten. Aparte grafische kaart is overbodig: ze speelt geen spelletjes oid. Ik denk aan SSD; 250GB is genoeg, ik heb wel HDD's liggen en ze gebruiken externe schijven voor backups en foto-archieven. PC moet tijdje meegaan, dus mag iets duurder zijn als dat verwachte levensduur goed doet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Was vroeger AMD-fan en be-quiet voedingen. Maar heb zo lang geen PC meer samengesteld...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat eigenlijk al hierboven.
Ga je overklokken?
nop
Wat verwacht je van ons?[i]
Obv een BBG heb ik onderstaande samengesteld. Moederbord was inmiddels een v2. Lijkt me prima (hoeft niet altijd pre te zijn) Vragen:
- Welk alternatieven (merken) zijn er voor de geheugenreepjes? G.Skill was voor mij onbekend.
- Welke voeding (de Antec uit de BBG of be-quiet) zou je me adviseren. Prijsverschil is fors. Is Be quiet! zo minder?
- Welke SSD is geschikt voor deze desktop. Er zijn tegenwoordig ook die insteekkaartjes, moet ik daar ook naar kijken? Of helemaal ervan af zien en nog een HDD kopen?
- De BBG veroudert langzaam maar gestaag. Nog adviezen omdat er weer betere keuzes zijn?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | MSI A78M-E45 V2 | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Fractal Design Core 1100 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Antec VPF Series 350W | € 51,- | € 51,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 98,27 | € 98,27 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 488,02 | |