Vervanging nodig voor MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Pagina: 1
Acties:

• mizerion
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G. Zoals velen had ik ook problemen met de gpu load. Ik heb een Seasonic S12G 450W wat mij een beetje zorgen baart. Deze heb ik er bij genomen omdat de 970 zo weinig energie verbruikt. Ik vraag me alleen af welke kaart ik kan kiezen in samenwerking met deze voeding.

Wat is je budget?
Tussen de 200 en 350 euro. Hij hoeft niet zo goed te zijn als de 970.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het hoeft geen specifiek merk te zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik heb zo ongeveer de best buy PC gekocht uit de maand juli geloof ik. Ik speel voornamelijk cs go en hearthstone. Als ik nieuwere spellen ga spelen dan hoeft dat niet perse op de allerhoogste kwaliteit. :+

- Seagate 1TB SATA HDD
- Seasonic S12G-450
- Asrock FATAL1TY B85 KILLER
- Kingston Technology HyperX Fury - DDR3 1866Mhz CL10 Kit Zwart - 16GB
- Intel Core i5-4460 - Boxed
- NZXT Source 340 - Black
- Crucial BX100 - 250GB

Alvast bedankt. :)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik heb hier een pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD en mijn probleem is dat hij te weinig load wil >:)

Hij heeft maar 1x 8pin peg connector nodig en is van een klein formaat, psu requirement is 400W (MSI 500W)
Sta open voor een ruil. Mocht je interesse hebben hoor ik het graag via de PM

[ Voor 17% gewijzigd door brid op 26-09-2015 12:42 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• loki504
  • Laatst online: 16:57
wat wil je bereiken met je down/upgrade? want ik begrijp je probleem niet helemaal. ja je kan je 970 verkopen. levert je max 250 op. V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
en dan koop je er bv een 960 voor terug. dan levert het je +- 50 euro op. is dat het echt waard om een 970 de deur uit te doen?

en als er problemen zijn stuur je hem toch RMA?

of mis ik nu iets?

• mizerion
Ik heb hem al teruggestuurd en ik heb gewoon mijn geld terug gekregen. Ik wil geen 970 meer omdat er zoveel gezeur is met die kaart en daar heb ik geen zin in.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

Thomg

Aww yiss

Ja gezeur, wat voor gezeur, link is naar het draadje ( als die er is ).
Wil je geen Nvidia, 970 of specifiek 970 Msi meer? Te ambigu.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomg op 26-09-2015 14:28 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
Heb zelf een 970 op een fhd monitor en ben er zeer tevreden over. Wat bedoel je precies met 'problemen met de gpu load' en hoe uiten die problemen zich? En, ook belangrijk, in welke game(s) en met welke monitor?

Het zou kunnen dat er iets met je pc niet in orde is en je dus met een andere kaart dezelfde problemen gaat krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Philpend op 26-09-2015 15:00 ]

• loki504
Het enige wat voor alle 970 kaarten geld is het 3.5gb verhaal. Maar dat is helemaal uit zijn verband te trokken.

En welke gpu's had je zelf in gedachten. Want je komt een warrig verhaal. En toont zelf geen eigen inzit. Maar verwacht het wel van ons. Bekijken eens wat reviews. En bekijk de power consumption. Zolang je de aansluitingen er voor zijn en hij tijdens game niet meer dan 400/410 watt verbruikt(let op dit gaat om het systeem verbruik) dan zit je goed.

[ Voor 61% gewijzigd door loki504 op 26-09-2015 15:39 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:16

Nemesizz

Untouchable

Philpend schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:54:
Heb zelf een 970 op een fhd monitor en ben er zeer tevreden over. Wat bedoel je precies met 'problemen met de gpu load' en hoe uiten die problemen zich? En, ook belangrijk, in welke game(s) en met welke monitor?

Het zou kunnen dat er iets met je pc niet in orde is en je dus met een andere kaart dezelfde problemen gaat krijgen
Dit dus (dik gedrukte deel).
Want je (TS) geeft erg weinig informatie en denkt meteen dat de problemen vanuit de videokaart komen.
Maar ik zie bijvoorbeeld ook dat je een zogenaamde 'Killer Nic' netwerkkaart op je moederbord hebt zitten, en die dingen (of de drivers ervan) zijn er berucht om dat ze enorme performance verlies veroorzaken (memoryleak metname).

Want zoals hierboven ergens ook al gezegd word, is dat hele 4 of 3,5GB verhaal behoorlijk uit z'n verband getrokken, terwijl de meeste problemen van performanceverlies door wat anders veroorzaakt word (slechte drivers van een component, hoeft niet eens van de GPU te zijn, thermal throttle, achtergrond programma's die teveel resources vreten, bitcoinminers enz enz).

• mizerion
Ik wou eigenlijk gewoon weten wat voor videokaart er nog meer bij die voeding past maar ik snap wat jullie allemaal bedoelen. Ik had op internet gevonden dat veel kaarten last hebben van een lage GPU load dus ik ging daar eigenlijk een beetje van uit. Ik begrijp dat het dus inderdaad ook een andere reden zou kunnen hebben. Ik heb nu een andere kaart in mijn pc gezet en die haalt wel gewoon 100%. Met mijn 970 kwam die hoogstens op 35% ofzo. Betekent het dan dat het puur aan die 970 lag? Bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik snap dat jullie denken dat ik weinig inzet toon, maar ik wou gewoon eigenlijk snel een nieuwe videokaart halen vandaar dat ik het zo gevraagd heb.

Ik heb het getest in Hearthstone en CS GO. Mijn oude kaart is een AMD Radeon HD 6850.

[ Voor 6% gewijzigd door mizerion op 26-09-2015 16:49 ]

• Philpend
Maar wat is er nu mis met een load van 35%? Ik heb je namelijk nog niet gehoord over hele lage framerates, stuttering of wat er dan ook echt mis zou kunnen zijn. Als je voldoende fps hebt is een lage load juist fijn, dan produceert de kaart weinig hitte en geluid.

Oftewel: wat is nu eigenlijk het probleem? Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat er helemaal geen probleem is, maar dat jij denkt dat een lage load een probleem zou zijn, wat het niet is, eerder een voordeel (mits voldoende fps)

[ Voor 32% gewijzigd door Philpend op 26-09-2015 17:13 ]

• mizerion
Ik ging er van uit dat je dan wel door had dat de prestaties slecht waren. Maar bij deze, ik had op mijn oude kaart bijna meer fps dan op mijn 970.

• Philpend
mizerion schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:12:
Ik ging er van uit dat je dan wel door had dat de prestaties slecht waren. Maar bij deze, ik had op mijn oude kaart bijna meer fps dan op mijn 970.
Neen, dat had ik niet door,en dat is ook de vraag die ik en enkele anderen in dit topic constant aan je gesteld hebben maar waar nu pas het begin van een antwoord op komt. Dit is echter ook weer zo'n summier antwoord dat ik daar niks mee kan. Hoeveel fps had je met je oude kaart, hoeveel met de nieuwe en wat is de resolutie van je monitor? Wellicht gewoon vsync aan staan?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Philpend schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:19:
[...]

Neen, dat had ik niet door,en dat is ook de vraag die ik en enkele anderen in dit topic constant aan je gesteld hebben maar waar nu pas het begin van een antwoord op komt. Dit is echter ook weer zo'n summier antwoord dat ik daar niks mee kan. Hoeveel fps had je met je oude kaart, hoeveel met de nieuwe en wat is de resolutie van je monitor? Wellicht gewoon vsync aan staan?
Of games gebaseerd op een hoog bejaarde engine

• Philpend
Om trouwens op je vraag terug te komen, een 960 kan, maar bijvoorbeeld ook een 390 of 380 van AMD. Maar de reden van al het gevraag is dat er vermoedelijk een ander probleem is dat je niet oplost met een nieuwe kaart.

• mizerion
Ik weet niet zo goed wat voor informatie jullie allemaal nodig hebben dan om een goed oordeel te kunnen vellen. Ik heb bijvoorbeeld in MSI afterburner ook de temperaturen in de gaten gehouden van mijn CPU en mijn GPU. Die waren allemaal prima. Mijn cpu is onder onder rust 28 graden en mijn gpu 37 graden. Ingame, CS GO, wordt het 40 om 60 graden. Volgens mij is dat vrij normaal.

Mijn monitor is een asus vg248qe. Met mijn 970 geforce haalde ik dezelfde FPS op lage resolutie als op hoge resolutie met hoge kwaliteit. Voor de rest heb ik geen vsync aan staan. De resolutie van mijn scherm is 1920 x 1080.

Zou het misschien wat met windows 10 te maken hebben? Ik lees bijvoorbeeld op internet dat veel mensen last hebben van lag nadat ze windows 10 in gebruik hebben genomen. (Hearthstone)

• loki504
Zou kunnen. Maar draai eens de demo van bv firemark. Als de score niet overeenkomen met andere 970 dan is er iets mis mee. Anders is er software matig iets niet goed.(heb je bv de drivers met drivesweeper gewist) of lopen je oude drivers nog lekker mee te kloten?

• mizerion
Het is een clean install van Windows 10 education. Die kon ik gratis krijgen omdat ik student ben. Die test had ik gedaan en de score was geloof ik gelijk aan andere 970's. Vandaar dat ik dacht dat het die gpu load fout was. Als je op google 970 bad gpu load intypt krijg je een waslijst van threads.

• loki504
Wat heb je zelf al geprobeerd(buiten clean instal?) want er komen een paar fixes naar boven. en welke drivers gebruik je?

Hi Dave,

I have the same card as you this is what ive found to be my best setttings. There by no means a fix just helps.

1 uninstall the driver suite using DDU in safe mode .
2 download drivers 344.11.
3 install ONLY 344.11 not the package install what you need later down the line.
4 go in the bios and see if you can enable x.m.p in your ram also when your there check pci is on next gen 3 .
5 back in windows go to nvidia control panel and set ( this is the best one for me ) change down from the native resolution to one lower that works for you . eg i use a Sony bravia native is 1080p 1920x1080 iv'e changed to 1080p 1600x900
6 go to manager 3d settings
max pre rendered frames use 3d
multi display single display use performance mode
power management prefer maximum performance
vertical sync use 3d application
virtual reality pre rendered frames 1

msi after burner overclock your gpu

core voltage +20
power limit max
clock core +200
memory clock +250
fan speed auto

In game set all graphic settings to max (for some strange reason you don't see any fps improvement if you set them to low )
turn v sync on in all games or cap fps
use fraps software to monitor your fps

my games
Bf4 multi player in use bf4 settings editor to cap my fps at 60 . have micro stuttering but is is 95% 60 fps every where
cod blop2 frame in game caped at 45 very little problem
crysis totally unplayable
far cry 3 working ok
just cause 2 good
batman arkham just started playing seams OK

Hope it works for you

Michael

[ Voor 86% gewijzigd door loki504 op 26-09-2015 22:41 ]

• mizerion
Ja ik heb mijn kaart al teruggestuurd naar afuture en ik had voor de rest al alles geprobeerd wat daar werd voorgesteld :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dan is zo'n beetje je enige optie een GTX 960 of een R9 380.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• mizerion
Oke dankjewel!

• loki504
Je heb ook nog de r9 390 die kan ook nog met je gpu. En heeft ong de zelfde prestaties als je 970.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:07
Hoho wacht even!! Lage GPU load, je bedoelt dat je in games 80-70% load krijgt met een decent fps en na 5-6 minuten weer omlaag gaat naar 30-40% of lager en je dwn echt bagger fps krijgt? Toevallig GTA5/andere illegale games gedownload vier torrents? Ik had dit probleem wat ik net beschreef en het lijkt een beetje op die vsn jou. Het bleek een soort bitcoin/cryptominers te zijn veel mensen hadden dit met de illegale download van GTA5. Ik had windows hergeinstalleerd en nooit meer illegale games gedownload draait nu perfect!

Note: ligt niet aan de kaart dit kan namelijk ook met andere nvidia/amd kaarten.

• loki504
Nee helaas is dat niet het probleem. Nvidia heeft dit ook "toegegeven". En weten niet waar het aan ligt. Benchmarks hebben er geen last van. Maar als er bv een 770 in gaat krijg je meer fps. Een nieuwe aanvragen is de enige mogelijk.(of gewoon een r9 390 halen).

• Puddi Puddin
loki504 schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:18:
Nee helaas is dat niet het probleem. Nvidia heeft dit ook "toegegeven". En weten niet waar het aan ligt. Benchmarks hebben er geen last van. Maar als er bv een 770 in gaat krijg je meer fps. Een nieuwe aanvragen is de enige mogelijk.(of gewoon een r9 390 halen).
Hmm vaag hoor. Ik had dit probleem namelijk ook dat ik mijn kaart niet 100% kon benutten met lage frame rates maar na een fresh install van windows is dit opeens verdwenen. Ja oke, in counter strike, warthunder niet al te zware games draait m'n gpu niet op 100% maar wel met goede frame rate. Als dit niet het geval is is een R9 390 inderdaad een hele goede optie. Maarja een top kaart als hij werkt maar de specs kloppen volgens mij ook niet 148watt power consumption minder dan mijn oude gtx660 en de 970 is niet onder de 70 te houden met 100% fanspeed en de 660 haalde de 60 niet eens!

[ Voor 13% gewijzigd door Puddi Puddin op 27-09-2015 11:34 ]

• loki504
Ligt er ook weer aan hoe groot de chip is. Een chip van 1x1cm is lastiger te koelen als een 5x5cm. En de koeler kan ook een stuk minder zijn.

Google voor de grap eens op 970 bad gpu load.

Had er ook nog niet van gehoord. Mogelijk ook omdat de winkel/fabrikant niet moeilijk doet over het omruilen.

• Puddi Puddin
Ja dat probleem herken ik wat er word beschreven als ik 'bad gpu load' google, en ik had het opgelost na een fresh windows install en geen illegale games downloaden. Probeer eens voor de grap om in nvidia config Multi-display/Mixed GPU accel naar 'single display peformance' je kan ook Power Management naar 'prefer mwx peformance' anders word het een RMA of andere kaart.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

loki504 schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:18:
Dat is raar. Ik heb ook een GTX 970 (check mijn signature of inventaris als je wilt weten welke 970 ik precies heb). Met games zoals Euro Truck Simulator 2 geeft RivaStaticTuner (onderdeel van MSI Afterburner), aan dat mijn GPU voor 99% continu benut wordt. Dan heb ik gewoon netjes 50-60 fps (met alles op ALLER HOOGST).

Met games zoals Black Ops 2 (ook alles op max settings), heb ik 140-180 fps, en dan is de GPU load 70-80%. Dit komt denk ik omdat hij dan denkt "oh, ik haal nu toch al 140-180 fps, dus dan hoef ik niet zo hard te gaan werken". Met de game Trials Fusion, heb ik af en toe ook het idee dat ik dikke frame lag heb, terwijl ik gewoon steady 60 fps heb. Ik denk dat dit eerder een probleem is aan de kant van het spel.

Ik weet niet of dit ook in zijn geval zo is.

Ik moet wel toegeven, ik heb nogal veel illegale games. Van nosTEAM. Ik heb de eigenaar ook op Skype, en hij claimed GEEN virussen te stoppen in zijn games. Hij verdient sowieso geld (door middel van clicks op shortcuts naar games. Mensen die van nosTEAM.ro downloaden weten wat ik bedoel).

Alle illegale games van hem draaien prima, behalve GTA 4. Daar is mijn GPU load 40-50%.. en heb ik maar 40 fps. Dat was trouwens wel met Windows 8.1. Nu heb ik Windows 10 (clean install). Ik heb GTA 4 nog niet geïnstalleerd en uitgeprobeerd.

Ik heb dus niet echt het idee dat ook mijn GTX 970 een bad GPU load heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-09-2015 19:53 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• loki504
Het is raar dat een gtx-770 fiks meer fps er uit kan halen dan een 970.

Vermoed dat het gewoon een hoop rotte appels tussen.

Gta4 verhaal klinkt wel zoals de rest beschrijft

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

loki504 schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:54:
Gta4 verhaal klinkt wel zoals de rest beschrijft
Dat ik een bitcoinminer had bedoel je?

Ik weet bijna 100% zeker dat nosTEAM dat niet zal doen. Waarom niet? Omdat hij zelf op zijn forum aangeeft, een goede antivirus zoals Avira te gebruiken.

Edit: zojuist de eigenaar van nosTEAM gesproken.

Het gesprek ging als volgt:

Ik: "nosTEAM. Is it true that you included a bitcoin miner in GTA 4?"
Hij: "No, never in my games"

Nu kan ik natuurlijk niet weten of hij liegt of niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-09-2015 20:08 . Reden: zojuist de eigenaar van nosTEAM gesproken. ]

• loki504
Anonymoussaurus schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:56:
[...]

Dat ik een bitcoinminer had bedoel je?

Ik weet bijna 100% zeker dat nosTEAM dat niet zal doen. Waarom niet? Omdat hij zelf op zijn forum aangeeft, een goede antivirus zoals Avira te gebruiken.
ja alleen vermoed inderdaad niet een bitcoin miner. maar misschien kan de TS iets zeggen over zijn games. en of ze legaal zijn.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

loki504 schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:05:
[...]

ja alleen vermoed inderdaad niet een bitcoin miner. maar misschien kan de TS iets zeggen over zijn games. en of ze legaal zijn.
Check mijn vorige reactie die ik heb ge-edit.

Ik heb het dus ook bij Trials Fusion (legaal. Windows 10 clean install, zonder GTA 4 geïnstalleerd).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het kan gewoon een driverprobleem zijn, of misschien een fout in het bios van een kaart, als zelfs Nvidia het niet weet, weet ik het ook niet :+

Enfin, niet echt je eisen kennende kun je naar een R9 380 4GB kijken, welke een stap onder de GTX970 zit. Eventueel ook iets als een 270 of een GTX950, wat weer een stapje lager is. De 270 is goedkoper, de 950 iets sneller.

People as things, that’s where it starts.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

RobinHood schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:23:
Het kan gewoon een driverprobleem zijn.
Een driver probleem lijkt me niet. Ik heb het al iets van 6-7 versies lang. Alhoewel een driver programmeren van 260-300 mb, niet makkelijk is. Zo'n driver kan wel uit 100 miljoen lijntjes code bestaan. Is dus wel te begrijpen dat het niet altijd goed kan gaan met drivers.

• Puddi Puddin
Oke, ik heb gta5 op een test systeem geinstalleerd van de zelfde site (skidrowreloaded.com) Normaal kan ik warthunder max settings altijd 60+ fps spelen. Nu met die GTA5 en een paar bepaalde games vd zelfde site kan ik wathunder ook gewoon spelen en na 5-6 minuten dropt hij na 20-40% load. Ik hoop dat TS wat meer info kan geven over of hij illegale games heeft en of hij al een fresh install en geen upgrade met alle bestanden naar win10 heeft gedaan.
Pagina: 1