• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online

Display
7.85″ IPS, capacitive
2048 x 1536, 330 ppi
5 points multi-touch
Fully laminated

Camera
5 MP rear camera
Full HD 1080p video*
2 MP front camera

Processing & Memory
Intel® Atom™ Processor Z3735F; Quad Core 64-bit 1.8 GHz
Intel® HD Graphics GPU
2 GB memory (DDR3L-RS)
32/64 GB storage, MicroSD slot (up to 128 GB*)

Dimensions
203mm x 137mm
Thickness: 8.3 mm
Weight: 384 g

Battery
3.8V / 4450 mAh

WLAN
802.11 a/b/g/n dual-band
Bluetooth 3.00

Positioning
A-GPS & GLONASS

Sensors
Accelerometer
Light sensor
Gyroscope
Compass
Hall sensor*

Connectivityy
Micro-USB OTG*
3.5 mm audio jack

* Support for this feature coming in SW update during 2015

https://jolla.com/tablet/

• joi-c
  • Niet online
Ik kreeg afgelopen dinsdag, 22 september, de langverwachte mail om mijn order te bevestigen. (ik was één van de eerste die de Indiegogo campagne heeft gesteund 8) ). Binnenkort heb ik dus mijn tablet in huis en dat wilde ik graag delen. Ik zag nog geen topic, dus heb ik er maar één gemaakt. Ik heb de specs van de Jolla site.

Mocht je mede-auteur willen worden, laat maar weten.

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Ik kijk 3 x per dag in mn mail maar nog steeds niks. ook al was ik er aardig snel bij.
Heb je al bericht dat hij verzonden is ?
Ik vind het namelijk erg stil aan de kant van Jolla

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Idem hier, dag 1 besteld, net te laat voor de allereerste "perk". Ik heb hem nog ruim binnen de 199€ perk geregeld.. Ik hoop dat de mail snel komt, van meermaals per dag de blog checken word ik niet gelukkiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Ik was heel vroeg. Echt 1 v/d eerste in de eerste perk. Ik heb op 22 september mijn uitnodiging ontvangen en op 24 september betaald. Status is nog steeds 'Paid'. Dus nog niet verzonden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Er is een nieuwe update mbt de levertijden:
https://blog.jolla.com/jolla-tablet-important-news-helm/

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Ik zag die update inderdaad net voorbijkomen. Gelijk even de status van mijn bestelling gecheckt.
De status staat nu op 'Picking'. Benieuwd hoe lang het duurt voor het wordt verstuurd. Ik zag dat er al mensen zijn die hun tablet hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Ik had een beetje gehoopt dat de volgende perks direct na verzending van de eerste batch aan bod zouden komen maar het wordt dus langer wachten...jammer. Nog wat meer geduld oefenen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ik heb er vorige week even mee gespeeld op de Qt World Summit. Daar lagen er een paar op het Jolla standje. Leuk speelgoed... Voelde best wel smooth aan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
EERSTE INDRUK:

Nou eergisteren stond de status van mijn order op In Picking en gisteren werd het afgeleverd. Geen mail of tracking nummer. Geen idee dat het al onderweg was.

Maar goed de tablet is binnen. Ik heb er nog niet goed naar kunnen kijken, maar het is in feite een grote Jolla telefoon (wist ik ook wel natuurlijk). Ik heb nog te weinig ermee gespeeld om te kunnen bepalen of het op een tablet fijner werkt.

De Lastu case is echt slecht. Wat mij betreft zonde van het geld. Het is slap, sluit niet goed, scherm blijft aan als je het met de cover afsluit en voelt gewoon slecht aan. AFRADER!
Edit: op dit gebied ben ik misschien iets te kritisch. Ik had gewoon meer verwacht. Ik kijk het nog even aan. Misschien dat ik er na langer gebruik wat aardigers over kan zeggen.

Verder wel mooi tablet. Scherm ziet er wat mij betreft goed uit. Maar ik ben niet zo heel kritisch, dus wellicht dat ik iets over het hoofd zie. Ik vind het geluid over de speakers een beetje blikkerig, maar niet minder dan andere tablets. Ik denk dat je dat ook niet kan voorkomen in dit formaat. Kan wel redelijk luid worden gezet. Zonder problemen USB headset (met verloopje van normale USB naar micros USB) aangesloten. Geluid klinkt goed.

By the way, ik wilde een Microsoft Exchange account instellen, maar mis de optie hiervoor. Of moet ik hier iets speciaals voor doen en ben ik het na het instellen op de telefoon gewoon spontaan vergeten?

[ Voor 7% gewijzigd door joi-c op 14-10-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
joi-c schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:17:
By the way, ik wilde een Microsoft Exchange account instellen, maar mis de optie hiervoor. Of moet ik hier iets speciaals voor doen en ben ik het na het instellen op de telefoon gewoon spontaan vergeten?
https://jolla.zendesk.com...ange-account-on-my-Jolla-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Thanks @Zenety. Spontaan vergeten dus. Man, man, man. Ik voel me heel dom nu. 8)7

Edit: Microsoft Exchange staat niet in de store. :? Volgens mij is dit op mijn telefoon standaard bij initiëel instellen geïnstalleerd (net als alle andere Jolla apps). Bummer...
Ik ga kijken of ik het ergens anders kan downloaden.

Edit2: Helaas...lukt niet om exchange account in te stellen. Ik wil meerdere agenda's syncen. Dat lukte niet met google. (ook niet op de telefoon) Ik heb destijds al deze google agenda's aan mijn hotmail account toegevoegd, zodat ik ze via exchange kon syncen. Dat kan nu dus ook niet meer. Ik denk dat de tablet snel in de la zal belanden. Ik wilde Jolla graag steunen, maar ik wil ook wel goede functionaliteit. Nou ja...het steunen is in ieder geval gelukt. :)

Edit 3: Bericht op twitter van @stskeeps dat aan het Exchange probleem wordt gewerkt. Zou dus wel in de store moeten staan.

[ Voor 109% gewijzigd door joi-c op 14-10-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Reactie Jolla support (16-okt-15 09:21) t.a.v. Microsoft Exchange:
Unfortunately we had to take down Exchange support for Tablet from the Jolla Store temporarily as we needed to make some critical fixes to it. We should be able to re-publish it to the Jolla Store shortly, but for now we can only ask you to keep checking the Store for its availability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Niet meer ervaringen?

Ik zie ook geen echte noemenswaardige gebruikersreviews online, ben erg benieuwd, maar wel vaag dat er weinig over gesproken wordt.

• joi-c
  • Niet online
Ik heb de Jolla tablet van mijn zus te koop aangeboden onder Vraag & Aanbod. Ze had geen behoefte aan nog een tablet (tevreden met haar iPad mini). Nog nieuw ongeopend in de doos.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet veel met die van mij heb gedaan. Het is gewoon hetzelfde als de telefoon, dus voor mij niets nieuws. Als je iets wilt weten, laat maar weten. Dan ga ik het uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10
Jammer dat ik de advertentie te laat zag, ik had hem liever van jou gekocht dan van een of andervaag chinees bedrijff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
Nou zeg, ze hebben er nog 77 op voorraad. Ik ben benieuwd hoe ze die hebben bemachtigd. Mijn moeder wacht nog op haar bestelde Jolla tablet. (als het ooit nog wordt uitgeleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Lees op Nu.nl dat Jolla problemen heeft met uitleveren en dat niet eens alle backers hun tablet kunnen/gaan ontvangen.

Ze hebben positieve verrassing zeggen ze op hun blog waar je vrij bent om over te gaan speculeren wat dit is? :S https://blog.jolla.com/new-years-greetings-jolla/
Echt balen voor de backers zeg, en wat een dooddoener een bericht als dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 11:23

lohost

iemand had al localhost :-(

Serieus oud topic, maar toch hier melden. Er is een nieuwe Indiegogo-campagne live voor een SailfishOS tablet. In feite dezelfde tablet, maar nu buiten Jolla om ontwikkeld. Topic op TMO loopt al een tijdje: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=99214

De Indiegogo Youyota SailfishOS 2-in-1 tablet loopt nog een dag of 10 en heeft 157% van de beoogde $50,000 binnen door op dit moment 300+ backers.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Pagina: 1