Advies 50 inch Sony HDTV rond de 750 euro

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een nieuwe TV, maat zo rond de 50 inch, mag wat minder of meer zijn, maar de maat is hier niet zozeer het doel.
Mijn huidge LCD is zo dik dat mijn katten er overheen kunnen lopen, en met 9 jaar wil ik een nieuwe. Mijn grootste probleem is dat niet echt lekker info kan vinden over de features op de TV's en waar je vooral op moet letten. Een goed Smart TV os is zeker gewenst, en hier lees ik heel erg veel over, waaronder systemen die traag zijn, eruit gaan e.d.
Sony trekt mij zeer aan, het design is sowieso een plus, maar ik lees veel goede dingen over de beeldkwaliteit.

Wat is je budget?
Budget ligt rond de 750, het bedrag ligt niet heel vast, ik wil vooral een goede koop doen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral gewoon tv te kijken, gebruik een hoop Netflix. Audio gaat via een receiver dus geluid heeft 0 waarde, ik zal af en toe een spel er op doen, maar dat is casual. Smart TV vind ik zeker belangrijk, maar geen idee of dit gewoon goed op te vangen is met een stick. Ik wil wel iets wat toekomst bestendig is, daardoor trekt Android mij ook wel.
Verder heb ik geen idee of 3D nog iets is, ben geen grote film kijker dus zal het sowieso niet veel gebruiken, maar werkt het leuk, dan wil ik daar best wat extra voor betalen.

Wat heb je zelf al gevonden?
De volgende 4 TV's zijn op mijn lijstje beland: http://tweakers.net/price...;369479;443599/categorie/
De 805C en 755C lijken mij het aantrekkelijkste, of er nog meer verschillen zijn dan de specs, haal ik er moeilijk uit, dit ook door ontbreken van inhoudelijke reviews op de site.

Dus ik hoop dat hier mensen zijn die goede inhoudelijke info kunnen geven over deze TV's, want ik vind het maar een chaos zoveel vergelijkbare TV's van 1 merk in dezelfde prijsklasse.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

De W705C is kwalitatief iets minder, en zonder Android. De W755 heeft wel Android, geen 3D en is verder net zo goed als de W805B en W805C. De W805B heeft geen Android en is dus de mindere smart TV maar wel weer sneller met games t.o.v. de W805C

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 26-09-2015 00:30 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Dus qua kwaliteit zitten die 3 bij elkaar, zijn het vergelijkbare/zelfde panelen, of zijn ze gewoon ongeveer even goed?

Hoeveel maakt het met gamen uit? Het is voor mij echt casual, het meeste gamen doe ik gewoon op mijn PC. En zou de 805B samen met een stick een goed idee zijn, of is de ingebouwde Smart TV een stuk fijner dan zo'n stick?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
tja ik heb mijn twijfel of de serie van sony dit jaar wel zo goed is, best kans dat we tot de "volgend jaar serie" moeten wachten voordat android echt toppie is, qua beeld en uiterlijk heb ik niet zoveel aan te merken.

Voor 800 heb je ook een aardige 4k tv bij Expert van Pana met Firefox OS, maar ook daar ben ik geen kenner van, maar wil hem genoemd hebben>> pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX680 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

B series hebben over het algemeen goede reviews gekregen.
Maar zullen nu wel lastig te vinden zijn denk ik.
De C series hebben op zich ook goede reviews. Maar je ziet wel dat Android TV nog in ontwikkeling is.
Volgens het Sony forum komen er wel firmware updates uit die eea (moeten) verbeteren.
Dus vermoed dat de meeste nare issues wel opgelost worden of inmiddels zijn.

Zelf zou ik overigens wel voor een C model gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Heb net deze besteld: pricewatch: Sony Bravia KDL-55W755C Zwart dit ivm de fikse aanbieding op deze TV.

Bedankt voor alle info!

Pagina: 1