MSata SSD + Converter als vervanging van 1,8" SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 19:47

360Degreez

Typisch weer dit...

Topicstarter
Hey tweakers,

Bij het vervangen van de originele harde schijf van mijn laptopje voor een SSD heb ik over het feit heengelezen dat deze geen TRIM heeft.

Resultaat: Een laptop die na een paar dagen zo langzaam is dat hij na het opstarten 10~20 minuten met 100% schijfgebruik staat te stampen voordat je er enigszins op kunt werken.

Programma's zoals dropbox, AVG antivirus en Google drive maken de laptop zo traag dat je er amper mee kunt werken. Een methode om dit op te lossen is de laptop telkens een nacht in de BIOS te laten draaien zodat de garbage collection van de schijf zelf kan werken, maar dit is natuurlijk niet heel werkbaar.

Omdat ik toch wel een zwak heb voor het apparaat wil ik er nog wel €100,- tegenaan smijten om hem "hardeschijftechnisch" weer op de rit te krijgen.

Probleem: De laptop heeft nu een 1,8" MicroSata SSD. 1,8" SSD's worden niet meer gemaakt en de paar geschikte modellen op de markt zijn peperduur.

Daarom de vraag of ik met behulp van deze adapter deze MSATA SDD kan plaatsen. En bij voorkeur dat deze nog gaat werken in de laptop ook.

De verouderde bus van de laptop zal ongetwijfeld de bottleneck zijn, maar belangrijker vind ik dat hij het gaat doen :-)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer