• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-01 12:25
Ik heb dus een groot probleem met mijn vandaag ontvangen Skylake System :(

Zoals de titel al aangeeft valt mijn systeem uit na nog geen 0,5s.. soms tiende seconde langer maar meer dan 1 seconde wordt het niet.

Hardware die ik gebruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 266,85€ 266,85
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Scythe Mugen 4€ 34,-€ 34,-
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FB/8€ 52,56€ 52,56
1Tagan Piperock 900W----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 502,36

Gezien ik mijn oude Core i7 920 systeem in een andere kast heb geinstalleerd kon ik de PSU testen. Dit systeem startte gewoon op, dus ik ga vanuit dat de PSU niet het probleem is.

Ik heb verder alle kabels, de videokaart enz. eruit gehaald (zeg maar alleen Mobo + CPU + DDR) en hierbij kan ik nog steeds niet de computer langer dan die 0.5s aankrijgen. Ik dacht laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik de DDR geheugen eruit haal en alleen laat booten met Mobo + CPU, ook hierbij houd ik dit probleem.

Mijn vermoeden is dus ook dat er iets aan de hand is met de moederbord. Gezien ik in het verleden als een cpu niet meer werkte tenminste de computer nog wel aankreeg maar goed dit durf ik dus niet met zekerheid te zeggen.

Voordat ik dus het moederbord op RMA stuur ben ik wel benieuwd als misschien iemand een ander idee heeft of als mijn vermoeden waarschijnlijk klopt :).

Verwijderd

Pinnetjes verbogen in de socket?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Neem ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Oud wellicht, maar zeker nog van toepassing.

Check ook even, of je de nieuwste versie van je UEFI (BIOS) geïnstalleerd hebt en of een afstandsbusje voor je mobo wellicht geen kortsluiting veroorzaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2015 22:25 ]

• V-rg
Nee, alles zit er prima uit. Ik heb de cpu namelijk via de Asus CPU Install gevalletje geinstalleerd en zelfs dit via Youtube bekeken om zeker te weten dat ik dit wel goed doe :)
CptChaos schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:22:
Neem ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Oud wellicht, maar zeker nog van toepassing.

Check ook even, of je de nieuwste versie van je UEFI (BIOS) geïnstalleerd hebt en of een afstandsbusje voor je mobo wellicht geen kortsluiting veroorzaakt.
Ik heb de topic gelezen maar de probleem komt er niet echt naar uit. Ik heb de Power SW connector op beide manieren erin gestoken en op 1 manier gaat het voor 0.5 seconde aan de andere gebeurt er niks. Caps zien er prima uit en zie verder geen beschadigingen op het moederbord. CPU Fan is op het bovenste connector aangesloten (waar CPU FAN staat, daaronder zie ik CPU OPT staan en ik ga vanuit dat OPT voor Optional staat.) Gezien ik de boel nog niet aan heb gekregen is er dus ook nog niets verandert in de EUFI. Gezien de Core i7 920 veel meer stroom (waarbij ik ook de videokaart, Radeon 6950 nog had geïnstalleerd) vreet vergeleken met dit setje, denk ik niet dat de PSU te weinig vermogen geeft.

Op internet gebruiken meerdere mensen Asus Pro Gaming Z170 + i5 6600k.. dus een UEFI update probleem lijkt me sterk. Ik heb alle afstandbusjes + schroefjes gecheckt en deze zitten mooi binnen de witte cirkels. Ik heb ook even gekeken naar de Mugen 4 en die maakt gebruik van plastic hulsjes aan de bovenkant en onderkant heb ik die 'bracket' waar het plastic zit tegen het moederbord.

De power ledjes van de moederbord staan wel gewoon aan als ik de voeding stroom heeft. Wat me ook opvalt is als ik poging doe om het aan te krijgen en hij valt uit dat het soms na enkele seconde nog een poging waagt maar andere keren dan blijft het uit na de eerste keer.

Dit is trouwens een foto die ik net heb gemaakt via m'n smartphone:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QqV8vUP4hXsz8vFa3nNjZMIl/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door V-rg op 25-09-2015 23:07 . Reden: Typefoutje en PSU stukje :) ]

Verwijderd

Met 1 reepje geheugen geprobeerd in verschillende slots? Staat het geheugen op de qvl-lijst? Asus is nogal kieskeurig.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Ik lees vaak om het eens te proberen op een stuk karton ipv in de behuizing. Op die manier kun je kortsluiting makkelijk uitsluiten. Als het dan hetzelfde resultaat geeft, kun je er denk ik redelijk veilig vanuit gaan dat het mobo defect is.

• V-rg
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:53:
Met 1 reepje geheugen geprobeerd in verschillende slots? Staat het geheugen op de qvl-lijst? Asus is nogal kieskeurig.
Ja, heb alle slots geprobeerd maar niks veranderde aan de situatie. Maar ik denk zelf ook niet dat het geheugen, anders zou de moederbord en psu wel aanblijven alleen geen boot. Ik krijg het probleem ook als ik de computer probeer aan te zetten zonder geheugen.

Exacte type Kingston geheugen die ik heb, staat niet tussen het lijstje.. maar ik had van te voren al op internet gezocht en meerdere personen hebben gewoon een werkend systeem met Kingston geheugen (zoals hier een review op Youtube) terwijl Kingston bijna niet voorkomt op die lijst van Asus.
LA-384 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:39:
Ik lees vaak om het eens te proberen op een stuk karton ipv in de behuizing. Op die manier kun je kortsluiting makkelijk uitsluiten. Als het dan hetzelfde resultaat geeft, kun je er denk ik redelijk veilig vanuit gaan dat het mobo defect is.
Ik heb je advie opgevolgd :). Het moederbord op een stuk karton gelegd en het minimale aangesloten om te kijken als er verandering is maar helaas... probleem is niet verholpen :(.

Dan zit er niks op dan Azerty maar mailen en het moederbord als DOA aanmelden.

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03-2025
Het is een beetje OT, maar wat mij aan jouw foto opvalt, is dat er enorm veel koelpasta op de CPU zit. Het lijkt ook vrij dik te zijn op sommige plekken. Misschien ligt het aan mij, maar uit ervaring weet ik dat minder meestal beter is. De volgende keer zou ik wat minder doen, bijvoorbeeld door een dun lijntje in het midden te maken, of een of twee stippen er op te doen.

• V-rg
Pastafarian schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:40:
Het is een beetje OT, maar wat mij aan jouw foto opvalt, is dat er enorm veel koelpasta op de CPU zit. Het lijkt ook vrij dik te zijn op sommige plekken. Misschien ligt het aan mij, maar uit ervaring weet ik dat minder meestal beter is. De volgende keer zou ik wat minder doen, bijvoorbeeld door een dun lijntje in het midden te maken, of een of twee stippen er op te doen.
De koelingspasta zat in een vervelende plastic zakje (van de Mugen 4) ik kon het daardoor niet zo geweldig doen en kwam ik inderdaad achter dat ik klein beetje teveel pasta erop had gedaan. Ze hadden beter een 'spuitje' bij kunnen leveren dat was veel makkelijker :P

Moet wel zeggen dat de pasta dikker lijkt op de foto dan het daadwerkelijk is.

Als ik het moederbord terugstuur maak ik de cpu toch weer schoon zodat het netjes in het doosje kan blijven tot dat ik de nieuwe moederbord binnen heb ^^

[ Voor 9% gewijzigd door V-rg op 26-09-2015 15:07 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat je zeker moet doen straks, is een video bekijken hoe je koelpasta aanbrengt. Wat wat we op de foto zien is echt hopeloos in het kwadraat.
Modbreak:Inhoudelijk heb je een punt, maar dit is niet de manier om hem te maken :o

Post on-topic, inhoudelijk en bovenal vriendelijk of post niet.

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 27-09-2015 12:57 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:53:
QVL zegt niet zoveel meer. Dat zijn door {merk} zelf geteste reepjes, die dus sowieso werken. Betekend niet, dat er geen andere merk / type reepjes zijn, met dezelfde RAM-chips en die dus ook vlekkeloos werken. ;)
Pagina: 1