Z170 Moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Pimiboj
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ga mijn CPU RAM en moederbord vervangen, en ik ben op zoek naar een zwart Z170 moederbord.

Wat is je budget?
tot €220,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken zijn goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Core I7 6700K met nog te bepalen DDR4 modules. Het systeem wordt gebruikt om te gamen, en 3D modeleren. ik gooi er 2 videokaarten en ik zou graag nog een extra slot over hebben voor iets als een PCI SSD. Mijn nieuwe PC is donker grijs met oranje fans en vloeistof. Ik weet dat er niet echt een optie is die zwart is, maar ik zou het niet erg vinden om iets als plastic te plastidippen. Liever niet dat ik het hele moederbord moet sprayen :P Dus als je een moederbord weet dat niet te veel werk is om te plastidippen hoor ik het graag

AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:25
pricewatch: Asus Sabertooth Z170 MARK 1

Dit is een bord met ongeveer al je eisen, behalve de kleuren, maar met het thermal armor is het wel makkelijker en veiliger om je moederbord wat andere kleuren te geven. De prijs is ook wel wat hoger de je budget, maar als ik andere mag geloven zijn Sabertooth-borden wel de beste borden die er zijn qua stabiliteit en overklokken kunnen ze ook nog goed!

Jammer dat Gigabyte gestopt is met de SOC borden, die waren oranje...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:28
pricewatch: ASRock Z170 Pro4S

zwart/grijs en een splash Orange.

alleen draait hij dual videokaarten niet echt goed. x4 ipv x8

• Pimiboj
3L3ktr1k schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:15:
pricewatch: Asus Sabertooth Z170 MARK 1

Dit is een bord met ongeveer al je eisen, behalve de kleuren, maar met het thermal armor is het wel makkelijker en veiliger om je moederbord wat andere kleuren te geven. De prijs is ook wel wat hoger de je budget, maar als ik andere mag geloven zijn Sabertooth-borden wel de beste borden die er zijn qua stabiliteit en overklokken kunnen ze ook nog goed!

Jammer dat Gigabyte gestopt is met de SOC borden, die waren oranje...
Voor zover ik weet komt er wel nog een SOC bord er staan namelijk al foto's online, helaas kan ik daar niet op wachten want mijn huidige set wordt maandag opgehaald :-(. Die 250 voor de sabertooth zou nog geen probleem zijn, maar ik vind er net te veel zichtbare bruine accenten in zitten. Ik heb gigabyte al een mailtje gestuurd of ze hem binnenkort uit gaan brengen, maar ik heb daar natuurlijk nog geen reactie op. Ik denk namelijk niet dat ze dat bekend willen maken.

Ow en dat Asrock bord, ik heb wel echt in ieder geval twee keer 8x bandwidth nodig.

AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate

• loki504
Pimiboj schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:31:
[...]

Voor zover ik weet komt er wel nog een SOC bord er staan namelijk al foto's online, helaas kan ik daar niet op wachten want mijn huidige set wordt maandag opgehaald :-(. Die 250 voor de sabertooth zou nog geen probleem zijn, maar ik vind er net te veel zichtbare bruine accenten in zitten. Ik heb gigabyte al een mailtje gestuurd of ze hem binnenkort uit gaan brengen, maar ik heb daar natuurlijk nog geen reactie op. Ik denk namelijk niet dat ze dat bekend willen maken.

Ow en dat Asrock bord, ik heb wel echt in ieder geval twee keer 8x bandwidth nodig.
pricewatch: ASRock Z170 Extreme7+

weet alleen niet of het bruin/koper/goud is of orange. lijkt meer op koper/goud. maar wie weet. en je kan natuurlijk ook je vloeistof veranderen :X

of je kan al je spaargeld het raam uit zwaaien ;w en pricewatch: MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION kopen :9

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 26-09-2015 19:40 ]

• Pimiboj
Ik zit nu inderdaad te kijken naar een van die extreme borden van asrock. Misschien als ik niets hoor van gigabyte dat ik die koop. Het is wel echt brons kleurig maar dan plasidip ik dat wel. Vloeistof veranderen is niet echt een optie, fans zijn oranje en de PSU kabels heb ik grijs, oranje en zwart gesleeved.

• loki504
ja dan is het geen optie nee.

je kan ook nog kijken naar de goedkopere broertje pricewatch: ASRock Z170 Extreme6+

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Pimiboj schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 19:42:
Ik zit nu inderdaad te kijken naar een van die extreme borden van asrock. Misschien als ik niets hoor van gigabyte dat ik die koop. Het is wel echt brons kleurig maar dan plasidip ik dat wel. Vloeistof veranderen is niet echt een optie, fans zijn oranje en de PSU kabels heb ik grijs, oranje en zwart gesleeved.
pssst ;)
pricewatch: MSI Z170A-G43 PLUS
je hebt alleen geen SLI mogelijkheid dan, wel CFX

[ Voor 4% gewijzigd door NLBUURMAN op 28-09-2015 12:13 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Pimiboj
ik heb inmiddels de Asrock z170 Extreme 6+ gekocht. Ik ga de koperen accenten plastidippen.
Bedankt iedereen voor het advies!!

M.V.G.
Pim

Pagina: 1