Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godfella
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:33
Ik zoek een?
Een audio set als vervanging van mijn oude logitech Z5500.

Wat is je budget?
Liefst onder de 1000Euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De set zal vooral gebruikt worden voor films/series te bekijken. De logitech doet hiervoor momenteel goed dienst maar ben ik niet 100% tevreden over het geluid en design. Het constante gezoem tijdens stille momenten (en als hij uitgeschakeld is) is toch vrij storend

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog is gevallen op deze speakers:
pricewatch: Dali Zensor 7 (Zwart)

Van receivers ken ik al helemaal niets :)
Uit andere topics heb ik gelezen dat het beter is om het grootste deel van hut budget de investeren in deftige speakers. Daarom dacht ik aan een redelijk goedkope 5.1 receiver zoals:
pricewatch: Onkyo TX-SR333 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel momenteel of het beter is om een goedkopere 5.1 set aan te schaffen dan een duurdere 2.0 set. Het onbreken van een center speaker en subwoofer laat me twijfelen of dit wel een goede upgrade gaat zijn. Voor tv lijkt me een center speaker toch wel van groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Center speaker is bij films met name van belang.
Maar wat je natuurlijk altijd kunt doen is je huidige logitech melkpakjes als surround en center inzetten.
Die Dali's zijn vloerstaanders en die gaan van nature al redelijk laag. Wil je lager kun je later altijd een subwoofer bijkopen.
Gaat het je ook om muziek, dan zou ik voor twee vloerstaanders gaan en later uitbreiden. En ga ook vooral luisteren met je favoriete muziek. Want smaak qua geluid is persoonlijk, dus dat moet je horen - en niet van ons ;)
Qua receiver: hangt met name af wat je wilt dat ie kan. Streaming, Audissey (zelf inregelen van speakers met microfoon), aantal HDMI aansluitingen, etc.
Kijk naast Onkyo ook zeker naar Marantz, Denon, Cambridge Audio, Nad, etc. Aanbod genoeg, maar jemoet gewoon even een hifi winkel binnenstappen met wat cd's onder je arm :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Als je niet perse surround wilt hebben. Kan je ook best af met een 2.0 set.
Ook voor films. Zeker icm een paar leuke speakers.

Wil je echter surround dan is een complete set (5.1) wel zo lekker.
Je kan gelukkig rustig opbouwen. En idd is het vaak beter om meer geld uit te geven een goede speakers met een wat goedkopere versterker dan een hele dure versterker met wat budget speakers.

Kijk ook even naar de toekomst. Wil je later een HDTV aansluiten of een Ultra BR speler
dan zijn HDMI connecties met HDCP 2.2 ook van belang.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ultra BR zou ik geen toekomst geven. Streaming daarentegen....
Ik heb ook een BR gekocht een paar jaar terug. Leuk hoor dat blauwstraal, maar gebruik het nauwelijks. Downloads zijn een stuk makkelijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

granted. Toch zijn er mensen die nu nog BR kopen. En straks misschien ook UBR.
Geen id wat TS precies wil. Maar het zou zonden zijn als blijkt dat je iets koopt wat geen HDCP 2.2 heeft als je dat wel nodig hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.