[fp] Smilies verspringen in menu

Pagina: 1
Acties:

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 22:19
Bij het selecteren van een smilie op de Frontpage verspringen de smilies tijdens een mouseover op de meest rechtse kolom bij een bepaalde zoom level.
  • Chrome: 45.0.2454.101 m
  • Firefox: 41.0
  • Resolutie: 1920x1080
Ik gebruikte geen add-ons en geen custom css

Op Chrome was het bij 150% en 175% zoom.
Op Firefox was het bij 110, 120, 130, ..., 190% zoom.
Op Microsoft Edge werkt het normaal.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lCLQY9ljziE]
:P :P :P

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat moet Tweakers precies doen met het falen van de browser bij het weergeven van elementen op schaal? Er zijn meerdere bugs die je krijgt omdat je bent ingezoomd. Als er rekening gehouden moet worden met alles wat tussen de 50% en 300% zoom kan gebeuren, houd je geen tijd meer over om iets nieuws te maken.

Prima dat je 't meld, maar ik verwacht niet dat de devs er iets mee gaan doen. Je kan tenslotte het smiley nog gewoon gebruiken, of niet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ketho
Ik gebruik Chrome standaard met 150% zoom vanwege de afstand tot mijn scherm (24") en het prettiger vind lezen.

Had wel al een vermoeden dat dit niet echt bug waardig is... en dacht dat het misschien makkelijk op te lossen zou zijn.

Het ligt inderdaad aan de browser. Ik verwacht niet dat de devs hier tijd of moeite in gaan steken, sorry.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is het dan niet handiger om je OS 150% te laten schalen? Hoe ver zit je van je scherm af, een armlengte of meer? Ik heb alleen op mijn HTPC een standaard zoom van 120% ingesteld omdat het anders te klein is op m'n TV vanaf de bank, maar verder heb ik nergens last van om dingen te lezen. Ik ken je omgeving verder niet, maar misschien eens nadenken om een (computer)bril te nemen?

Het oplossen van renderbugs bij zoom is niet al te eenvoudig om op te lossen. Volgens mij heb je in Chrome (iig in Firefox) de optie om alleen tekst te laten zoomen, heb je die optie al eens geprobeerd?

• Ketho
Het enigste wat ik kan vinden op Windows 10 is de Magnifier, maar ik ben overigens wel tevreden met het OS zoom level, dat stoort mij niet. Ik draag nu een (normale) bril tegen bijziendheid.

Ik zit op een armlengte afstand van het scherm af, wat wel redelijk dichtbij is.
Kan het wel begrijpen dat het meer is voor situaties als de afstand tot de TV vanaf de bank.

Die 150% zoom gebruik ik vooral voor het lezen van lange stukken tekst, aangezien ik die graag over 50-75% van mijn scherm wil aflezen. Geen idee of ik de enige hier ben die dat prettiger vindt.

Ik heb wel geprobeerd de font size aan te passen, maar dat geeft weer afwisselende resultaten per website.
In het geval van Tweakers veranderde er helemaal niets. Of er is iets fout met mijn setup :?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iRuMMm4IMqc]
Bij het zoeken naar "font size" kon ik niets vinden over het niet kunnen veranderen van de font size, wel een ander topic over het uitzoomen: Uitzoomen met Chrome = Halflege FP

Nogmaals sorry voor het melden van een browser renderbug :F

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen probleem dat je 't hier meld. Discussie is ook nog steeds mogelijk. Misschien dat het beter naar CSA kan, omdat je er profijt van kan hebben als 't op meer sites goed gaat dan alleen Tweakers.

Ik zocht net ook even snel en kwam een discussie tegen uit 2014 waar iemand hetzelfde vroeg (resize text only). Er is een extentie, maar dat werkt schijnbaar niet zo geweldig (of het is ondertussen aangepast, niet naar gekeken). Wel heb je de mogelijkheid om een minimum font size te selecteren en dat is de reden waarom je in eerste instantie bij Tweakers niets ziet veranderen. Als je een website opent dat geen font size definitie heeft (denk aan een RFC document, wat niets meer is dan .txt), wordt de default van de browser gebruikt. Stel je een minimum in, dan wordt die gebruikt.

Ik ben zo'n geval apart dat met Custom CSS werkt en heb voor heel Tweakers de layout zo aangepast dat alles breder is, maar ook de tekst heb ik voor op m'n HTPC groter gemaakt (standaard size op GoT is bijvoorbeeld 16 ipv 12).

Op m'n werk heb ik een full HD monitor van 24" en zit er ook op armlengte afstand vanaf, dat is prima volgens de arbo (heb toevallig deze week iemand ervan langs gehad). Thuis heb ik een 27" monitor (met resolutie 2560x1440) op ongeveer dezelfde afstand en dat is ook nog prima te lezen met de default tekst grootte.

Pagina: 1