Draadloos accesspoint of draadloze router voor uitbreiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakkUNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 10:29
Ik zoek een?
Draadloos accesspoint/draadloze router die geen problemen geeft binnen mijn netwerk.

Wat is je budget?
±100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, Sitecom valt echter wel af. Zeer slechte ervaringen mee!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Om even wat uitleg te geven, mijn huis heeft zeer dikke plafonds en muren waardoor WiFi bereik van een enkel apparaat simpelweg dramatisch is. We moeten daarom op iedere verdieping een accesspoint hebben om fatsoenlijk WiFi bereik te hebben! Op dit moment is het volgende aanwezig:

- Ziggo Modem
- 2x TP-LINK TL-WDR4300
- 1x Sitecom WLR-4100 OEM
- 1x Netgear 8-poorts Router

Het netwerk werkt als volgt:

Meterkast: Signaal Ziggo modem gaat naar TP-LINK TL-WDR4300. Alleen op deze router staat de DHCP server aan, deze router werkt dus als 'verdeelkast' voor het netwerk. Op alle andere routers staat de DHCP server uit en deze zijn allen verbonden via LAN poorten, dus geen WAN. Netgear 8-poorts router wordt gebruikt om iedere kamer van voldoende ethernet poorten te voorzien. Op de TP-LINK TL-WDR4300 in de meterkast staat geen WiFi netwerk ingesteld.

Woonkamer: Hier ligt de andere TP-LINK TL-WDR4300. DHCP uit, verbonden op een LAN poort. WiFi staat hier ingesteld met SSID1, 11bgn mixed mode op kanaal 6 met een kanaalbreedte van 20MHz. WiFi in de woonkamer werkt perfect. Wachtwoord ingesteld met WPA2.

2e verdieping: Hier beginnen de problemen en dit apparaat wil ik vervangen. Hier ligt een oude Sitecom WLR-4100 OEM router, DHCP uit en verbonden op de LAN poort. WiFi ingesteld op SSID1 met hetzelfde wachtwoord instellingen als de andere router. 11bgn mixed mode op kanaal 3 met een kanaalbreedte van 20MHz. Apparaten verbinden zonder problemen met deze router wanneer je op de 2e verdieping komt, maar regelmatig is er dan geen internet verbinding. Sitecom moet vervolgens uit/aan gezet worden voordat internet het weer doet en dit meerdere keren per dag.

Ik ben dus op zoek naar een apparaat die deze Sitecom router kan vervangen en geen problemen geeft met de rest van mijn netwerk. WiFi bereik binnenshuis is door de bouw dus ronduit slecht te noemen en het doel is dus dat apparaten automatisch wisselen tussen routers/accesspoints wanneer je van de woonkamer naar de eerste verdieping gaat.

Welk apparaat is hier het beste voor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik zou kijken naar de Asus rt-ac66u of rt-n66u, ze zitten beide net boven de 100 euro en kunnen overweg met alternatieve firmware, ideaal als je het tot in de kleinste details wilt instellen. Een accespoint heeft naar mijn mening niet zo veel nut aangezien ze niet veel goedkoper zijn en in bereik wel minder zijn, daar naast hebben die niet altijd een switch, dit kan handig zijn als je in de toekomst de situatie wilt veranderen.

pricewatch: Asus RT-N66U
pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart