Motion Graphics/Video Edit &(beetje) Game systeem < 1500,-

Pagina: 1
Acties:

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 17:29

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Motion Graphics (After Effects, Illustrator, Photoshop), Video bewerken (Premiere Pro), Fotobewerking (Photoshop, Lightroom), Beetje Gaming (Shooters, GTA, vaak niet te lang :))

Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Die "ouwe" gaat de deur uit. Ik hou alleen enkele externe harde schijven, boxen, muis en mat, pentablet, headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk met name processor snelheid en geheugen nodig te hebben. Vooral gericht op Motion Graphics en Video bewerking. De grafische kaart is leuk om wat te gamen, maar die moet natuurlijk wel een beetje royaal zijn aangezien ik niet van plan ben deze snel te vervangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope. Al is een laag energieniveau altijd een plus natuurlijk.

Ga je overklokken?
Ben geen overklokkert.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat meer input hebben met betrekking tot het huidig samengesteld systeem. Wat in essentie het Mainstream Gamesysteem van de Desktop Best Buy Guide - September 2015 is.

Alleen de i5 heb ik ingeruild voor een i7 en in plaats van 8GB heb ik er 16GB intern geheugen van gemaakt.

Verder zoek ik eventueel nog een leuke tweede monitor. Heb nu een Iiyama ProLite E2473HDS-B1 staan.Er kan er voor een leuk prijsje nog wel een bij.

Dus aanvullingen, afraders, tips en suggesties zijn zeer welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 362,-€ 362,-
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 41,-€ 41,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Seasonic S12G 450W€ 64,95€ 64,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.280,20

Bricks In Motion

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Goed!

Heb nog enkele tips:

Neem deze RAM: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Dit is 2x8GB, heb je later nog ruimte over om up te graden!

Met je budget kan je beter voor 500GB SSD gaan: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
250GB raakt erg snel vol, en neem aan dat je alles waarmee je snel wilt gaan werken op je SSD wilt hebben.
Seagate schijf is opzich goed, ik heb er zelf ook 5 van. Maar er zijn toch regelmatig nog weleens problemen mee, met name de Chinese batches (Ze worden in Thaiwan en China gemaakt), waarvan de Chinese varianten vaker problemen treffen dan die uit Thaiwan.
Een WD Red schijf is vaak erg betrouwbaar: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB is eigenlijk voor in een NAS, maar kan uiteraard ook in PC.

Je hebt een Case met window, als je PC in je slaap kamer staat wordt je hier niet vrolijk van als die een nachtje downloaden moet (verlichting erin) of je zet hem uit natuurlijk.
Mocht je met window willen houden, dan heeft Dark Rock mooi ogende zwarte koelers: http://tweakers.net/serie/2021/dark-rock/
Hoewel de Mugen 4 uiteraard ook een uitstekende keuze is.

Voor de rest lijkt mij het een erg mooi systeem. Moederborden maken vaak niet zo erg uit, persoonlijke voorkeur voor een merk zou ik voor gaan in jou geval.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Waarom geen i7 5820k? Ik zit ook trouwens te twijfelen, want ik heb ook zo'n systeem nodig

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:11:
Waarom geen i7 5820k? Ik zit ook trouwens te twijfelen, want ik heb ook zo'n systeem nodig
Ook een goede optie, maar je betaald er totaal wel grof meer voor. Als dit videobewerken verder gaat dan hobby kan je dat zeker overwegen. Hoewel je voor echte grote prestatie winst toch wel echt naar >8 cores zal moeten kijken.
i7 5820k is leuk als je genoeg budget (ervoor over) hebt.

我的名字是Mirno

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
16GB is al eigenlijk niet genoeg om bijv. in AE op alle cores frames te renderen, en helemaal als je er ook gewoon wat naast wil doen of nog 1 of meer andere zware applicaties open wilt hebben staan. 32GB lijkt me hier best te verantwoorden.

specs

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 17:29

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Topicstarter
mirno schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:24:
Neem deze RAM: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
Dit is 2x8GB, heb je later nog ruimte over om up te graden!
Dank je! Dat is inderdaad een beter idee.
Je hebt een Case met window, als je PC in je slaap kamer staat wordt je hier niet vrolijk van als die een nachtje downloaden moet (verlichting erin) of je zet hem uit natuurlijk.
Mocht je met window willen houden, dan heeft Dark Rock mooi ogende zwarte koelers: http://tweakers.net/serie/2021/dark-rock/
Hoewel de Mugen 4 uiteraard ook een uitstekende keuze is.
Geen last van. De computer staat op de werk/hobby kamer :)
maratropa schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:35:
16GB is al eigenlijk niet genoeg om bijv. in AE op alle cores frames te renderen, en helemaal als je er ook gewoon wat naast wil doen of nog 1 of meer andere zware applicaties open wilt hebben staan. 32GB lijkt me hier best te verantwoorden.
Het is een royale hobby, maar het blijft hobby. Weet niet of ik het echt nodig zal hebben. Wie weet dat ik het in de nabije toekomst zal upgraden mocht het me toch niet geheel bevallen met 16GB :)

[ Voor 3% gewijzigd door 8GUS op 27-09-2015 12:21 ]

Bricks In Motion

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Neem een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 als je niet gaat overklokken, scheelt toch iets. Hij ziet er voor de rest vrij goed uit.

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12 21:13
Het vermogen van je PSu is wel een tikje aan de lage kant.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wrom? Een i7 is 90 watt en die gtx 970 is wat, max 260 watt ofzo? Goede 360 watt voeding zou ook nog kunnen.

specs

Pagina: 1