• jesmiatka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-01-2022
Goedemiddag tweakers,

Ik weet niet of ik op het goede forum zit hiervoor, maar het betreft een vraag over mijn Home Cinema set.

Ik heb thuis een HK BDS 877 set staan in combinatie met een Philips 55PFL8008K/12. Hierbij heb ik mijn KPN, Xbox en Intel NUC aangesloten op de receiver, waarna de receiver weer naar de TV gaat.

Nu zag ik dat bij andere mensen thuis dat het beeld van de Xbox veel vloeiender loopt dan bij mij. Gisteren heb ik toch maar eens mijn Xbox direct op mijn TV aangesloten en inderdaad, het beeld loopt veel vloeiender. Helaas wil ARC dan niet het geluid in 5.1 uitvoeren en komt dat terug in stereo naar mijn receiver.

Het lijkt erop dat de kwaliteit van mijn beeld slechter wordt door de tussenkomst van de HK receiver. Ik dacht eigenlijk dat het video signaal 1-op-1 zou worden doorgestuurd naar mijn TV, maar ik heb het idee dat de receiver er wat processing op doet waardoor het beeld in een andere framerate doorkomt. Dit zal waarschijnlijk ook gebeuren met mijn KPN en Intel NUC, waarbij ik bij me NUC ook al het gevoel had dat dit gebeurde.

Nu mijn vragen:
- Klopt mijn aanname dat de receiver het beeld aanpast?
- Kan ik het beeld wel zo vloeiend krijgen als via mijn TV, maar dan via mijn HK BDS receiver?
- Kan ik wel 5.1 geluid van mijn TV naar mijn receiver via ARC krijgen of moet ik dan een S/PDIF kabel van mijn Xbox naar mijn receiver trekken?

Bij voorbaat dank,
Mike

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien die Xbox geen signaal hoger dan DTS (dus geen DTS HD oid) af gaat geven: dat kan ook via optical of coaxial digitaal :) Ben je ook van dat SRC gedonder af. Dat werkt trouwens lang niet overal even goed, QED ;)
Verder zal je HK idd wat beeldprocessing doen vermoed ik, maar ik denk ook dat je dat uit kunt zetten. Check je manual. En check ook even die van de TV; ik vermoed dat ook die nog wat processing doet. Mijn LG TV heeft bijvoorbeeld een game mode, waarbij de beeldprocessing tot een minimum beperkt wordt. Is bij mij per bron instelbaar.
Voor BR's bijvoorbeeld is het wel logisch om hem via de receiver te laten lopen ivm lipsync etc. Dus vandaar ook mede die processing :)

TL;DR: gewoon je Xbox direct op de TV aansluiten en de audio via optical. En voor die HDMI aansluiting alle beeldprocessing zo veel mogelijk uit, evt speciale game mode gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 00:25
Op mijn receiver staat de Xbox HDMI poort op bypass en de TV schakelt zodra de receiver op Xbox staat, naar Game mode.

Zo beperk je de inputlag en processing tot het minimale. Dan wel niet de zelfde hardware, maar dit zou bij elke deftige TV en receiver moeten kunnen.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 10:11

Mikayu

.srt

Er zal idd iets van beeld processing aanstaan in je versterker.
Kijken of je dat uit kan zetten - al dan niet met firmware updates etc. En dan lekker de hdmi laten zitten. Scheelt je een kabeltje en je hebt veel beter geluid.

• jesmiatka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-01-2022
Heb ook reactie gehad van HK zelf, ze raden aan om een aantal opties aan te passen van de receiver:

- Film mode: Aan
Wanneer deze modus uit staat probeert HK er 30Hz content van te maken.

- HDMI Deep Color: Uit
Wanneer deze modus aan staat processed HK het beeld.

Helaas zijn deze settings algemeen en niet per ingang aan te passen.

TV heb ik op Game mode staan. Het aanpassen van Film mode en HDMI Deep Color maakt het beeld van mijn KPN wel beter, maar Xbox zou nog beter kunnen.

Zie hieronder reactie van HK.
Beste Mike,

Dankje voor jouw e-mail.
De BDS verwerkt altijd het signaal dus het kan zijn dat het niet beter kan en dat er toch een losse audiokabel naar de AVR moet terwijl de HDMI kabel van de Xbox naar de TV loopt.

Er zijn 3 instellingen waar jij naar kunt kijken.
De Film Mode en Deep Color in het menu van de BDS onder Setings> Display Settings.
Als de Film Mode op off staat dan zal er extra verwerking van het signaal zijn om deze te vertalen naar een standaard frequentie van 30 Hz.
Hiernaas is er ook een HDMI Deep Color instelling in dezelfde menu.
Je kunt het vershcil in resultaten vergelijken door deze opties beide op Off en op On te testen.

Misschien is het ook de moeite waard om naar de Aspect ratio te kijken omdat deze het beeld vervormd als het signaal bijvoorbeeld niet 16:9 Full is en het is 16:9 Normal.

Alle informatie over deze instellingen heb ik hieronder uit de handleiding gekopieerd:

Beeldverhouding: Hier kiest u hoe u programma's in 4:3 wilt zien op een
16:9-beeldscherm, of 16:9-programma's op een 4:3-beeldscherm. Met "16:9 Full"
wordt 4:3-materiaal uitgerekt zodat een 16:9-beeldscherm geheel wordt gevuld. Met
"16:9 Normal" wordt 4:3-materiaal op een 16:9-beeldscherm weergegeven met links en
rechts zwarte balken, waardoor het beeld niet wordt vervormd. "4:3 Pan & Scan" zoomt
in op breedbeeldmateriaal om een 4:3-beeldscherm te vullen. Met "4:3 Letterbox" wordt
16:9-materiaal weergegeven met zwarte balken boven en onder, maar in de originele
verhouding zonder vervorming.

Filmmodus: Wanneer uw beeldscherm een 1080p 24 Hz-signaal kan verwerken (oftewel:
als het scherm een resolutie van 1080p heeft en een vernieuwingsfrequentie voor video
die een geheel veelvoud van 24 bedraagt), stelt u Filmmodus in op "Aan" om de maximale
resolutie van Blu-ray Disc-materiaal te krijgen bij 24 beelden per seconde. Wanneer uw
beeldscherm geen 1080p/24 Hz-signaal kan verwerken, stelt u deze optie in op "Uit". De
BDS-receiver zal het filmmateriaal van 24 beelden per seconde dan converteren naar de
standaard-videofrequentie van 30 Hz.

HDMI Deep Color: Met deze optie stelt u de resolutie van de kleuruitvoer naar de tv in.
Wanneer uw tv Deep Color accepteert, kunt u het beeldscherm een verbeterd kleurgamma
laten weergeven.
•• Aan: De BDS-receiver voert 36-bits Deep Color uit als uw tv dit ondersteunt. Als
uw tv geen ondersteuning biedt voor 36-bits Deep Color, voert de receiver 30-bits
kleur uit.
•• Uit: De BDS-receiver voert geen Deep Color uit (de kleurenresolutie blijft 24-bits).

Ik hoop dat dit helpt.
Mocht jij nog andere vragen hebben dan zie ik jouw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Harman Customer Support

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 10:11

Mikayu

.srt

30Hz zegt genoeg. Xbox One stuurt meestal 60fps uit, oftewel de helft krijg je maar te zien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee