Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 12:05
Ik heb een powerline adapter gekocht van AVM om precies te zijn; AVM Powerline Kit FRITZ!Powerline 1000E. 1 van de powerline adapters zit op de slaapkamer en de andere aangesloten in het thuiskantoor.

De verbinding zou secure moeten zijn, maar alsnog zie ik andere apparaten (LG telefoon, Toshiba tablet) in netwerkcentrum van Windows verschijnen. Waarschijnlijk van iemand in de buurt die ook powerline heeft. Zodra ik de powerline eruit trek zijn deze apparaten weg.

Nu heb ik al geprobeerd met "het knopje" op de adapters een beveiligde verbinding opgezet, dit lijkt niet te werken. Ook de software gedownload en de powerline beide een unieke key gegeven.

Toch zie ik de apparaten weer in het netwerkcentrum verschijnen zodat ik de adapters erin steek, niet direct maar na een paar minuten. Wifi heb ik ook al uitgesloten.

We wonen in een huis wat in +- 2009 gebouwd is.

Ligt dit aan de powerline adapters? Ik heb geen andere powerline adapters om het uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20
De powerline adapters heb je waarschijnlijk moeten koppelen aan elkaar. Daar zit je beveiliging. Zolang de buurman niet koppelt met jouw adapters is er niets aan de hand.
Dat je andere apparaten ziet klopt, deze zitten binnen je eigen netwerk