Prijs van nachtlenzen steeds verder omhoog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik draag al een jaar of 3 nachtlenzen. Ze bevallen me prima maar ik vind de prijs wel erg hoog worden.

2013:
Eerste setje, prijs €500,- (inclusief aanmetingskosten, controles en vloeistof). Er werd me verteld dat na een jaar een nieuw setje €250,- zou gaan kosten

2014:
Een jaar later (eigenlijk 14 maanden) wilde ik een nieuwe set, maar nu bleek deze ineens €350,- te zijn. Ik had geen bewijs natuurlijk dat ze in 2013 zeiden dat een nieuw setje €250,- zou kosten. Gelukkig kon ik dat jaar weer mijn lenzen opgeven bij de verzekering. Dus maar gedaan. De prijs is zonder lenzenvloeistof en reinigingsmiddel. Deze bestel ik online voor €9,50 per flesje en geen €14,- bij de opticien. Ik gebruik ongeveer 6-7 flesjes per jaar. Reinigingssetje is €10,- voor ongeveer 3-4 maanden.

2015:
Weer toe aan een nieuw setje, andere zorgverzekeraar gekozen welke per maand enorm scheelt maar geen vergoeding meer voor lenzen. Ik heb de lenzen expres wat langer gedragen (16 maand). Bel ik naar de lenzenboer met de vraag wat de lenzen op dit moment kosten... €470,-! |:( Maar dat is wel inclusief alle lenzenvloeistof meneer... (maar nog zonder de reinigingssets).

Ik schrok echt van deze prijs en besloot nog maar even te wachten.
De nachtlenzen bevallen mij prima, maandlenzen werden me i.v.m. vaatgroei na een aantal jaar dragen afgeraden. Een bril zie ik nog niet zitten en ooglaseren is een voor mijn medische aandoening nog geen zekerheid over te geven in hoeverre dit gaat werken.

Zijn er hier ook dragers van nachtlenzen en wat betalen hun per jaar ongeveer aan de lenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 13:42
>>> AZ

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:23
De prijzen van lenzen in algemeen worden stees hoger volgens mij. Ik koop halfjaarlijks via het internet mijn lenzen spullen. Op het internet ben ik voor 85 euro klaar voor een half jaar aan maandlenzen. Wanneer ik dit bij mijn optician koop ben ik ruim 210 euro kwijt. Wanneer ik weer denk dat mijn lenzen aangepast moeten worden, ga ik weer langs de optician en koop dan pas weer een setje.

Misschien een idee om via het internet aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het probleem is dat je voor nachtlenzen een foto moet laten maken die naar de fabrikant gestuurd wordt. Zo werd het mij uitgelegd, er zit vanuit de fabrikant ook een soort van controle in.

Maandlenzen bestelde ik vroeger ook via internet, maar dat kan helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ben je al ergens anders gaan kijken? (Andere opticien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben bij een opticien in mijn huidige woonplaats geweest. Deze had ook lenzen van nachtlenzen® (zag ik op de folder): https://www.nachtlenzen.nl/. De prijs is precies hetzelfde als bij mijn huidige opticien. Ik vermoed dat veel opticiens dus dezelfde lenzen verkopen voor dezelfde prijs. Op de factuur van vorig jaar staat NKL nachtlenzen, dit is de fabrikant.

Je zou verwachten dat er ook andere merken zijn met nachtlenzen. Pearl heeft ook nachtlenzen van NKL, die heeft een soort lease constructie maar qua prijs scheelt het verder niks.

Edit:
http://www.dehaasoptiek.nl/lenzen/nachtlenzen dit is nog redelijk interessant, maar wel bijna 2 uur rijden. Qua brandstof haal je dat er niet uit. Maar voor €491,- heb je het eerste jaar lenzen en daarna €150,- voor een nieuwe set + maandelijks €16,- is €192 + €150,- is €342,- Hier komt de vloeistof nog bij dan. Maar het scheelt al wel weer.

[ Voor 53% gewijzigd door Binnetie op 25-09-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 08:45
Nachtlensen ben ik niet mee bekend, zie nu ik erover lees, het nut er ook niet echt van in.

Kan niet echt zeggen, dat de lensen, die ik gebruik overdag duurder worden, vind ze eigenlijk spotgoedkoop.
Dat zijn de: zogenaamde "harde" lensen, kosten iets van 100 euro per lens, gaan 2 á 3 jaar mee.
Je hebt natuurlijk wel vloeistofkosten en controles, maar ach, dat zijn de kosten ook niet.

Kost je alleen meer tijd om aan te wennen, niet iedereen kan ze verdragen, geeft wel minder risico op infecties.
Alleen opticiens verkopen ze liever niet, want op de andere type lensen kunnen ze meer winst en omzet maken.

[ Voor 20% gewijzigd door bangkirai op 25-09-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Harde lenzen heb ik ook een half jaar gehad. Ik kon er maar niet goed aan wennen. Helemaal niet wanneer er iets tussen de lens en mijn oog kwam. Ik betrapte me erop dat ik voor het gemak steeds vaker teruggreep naar een daglens die ik had voor als ik ging zwemmen.
Achteraf heeft een vriend van mij de lensen weggegooid omdat hij dacht dat het daglenzen waren, de verzekering heeft deze toen vergoed en toen de nachtlenzen gaan proberen.

Ben het wel met je eens dat ze erg goed geprijsd zijn. Ik was toen 75 en 120 eu per lens voor 2 jaar kwijt (120 omdat ik rechts torisch heb).
Pagina: 1