Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 09:55
Hoi iedereen,

Ik heb een telefoon met Android 4.4, custom Rom zonder gapps, en een tablet met 4.2, met gapps, niet geroot o.i.d. waarbij ik alle Google Apps en Services heb uitgeschakeld.

Ik gebruik de open source app winkel F-droid en update mijn apps dan ook regelmatig.

Mijn vraag is: sinds updates van Android zelf, waaronder natuurlijk beveiligingsupdates, over Google Play Services gestuurd worden, en ik die dus niet ontvang, gebruik ik nu potentieel ernstig gevaarlijke apparaten?

Zo ja: hoe verhelp ik dit zonder Google aan mijn apparaten te koppelen?

Hartstikke bedankt.

RJ

• r.j.deroos
Bump

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke beveiligingsupdates? Updates voor het OS komen niet over Google Play.
De Playstore houdt zichzelf up-to-date.

• r.j.deroos
Hoi SvMp

Ik heb geen Playstore geinstalleerd of ingeschakeld staan. Ik dacht dat bepaalde updates via Play services o.i.d. binnen kwamen, die ik ook uit heb staan of niet geinstalleerd.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
r.j.deroos schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:28:
Hoi SvMp

Ik heb geen Playstore geinstalleerd of ingeschakeld staan. Ik dacht dat bepaalde updates via Play services o.i.d. binnen kwamen, die ik ook uit heb staan of niet geinstalleerd.
Dat klopt wel. Play services gaat via de play store

• r.j.deroos
Dat betekent dus eigenlijk dat ik met stock Android, zonder interventie van Google, met een relatief onveilig systeem rondloop?
Pagina: 1