Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thin client meerdere sesssies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thin client met 2 schermen (hp t520), met hieraan 2 beeldschermen. Hierop zou ik graag gelijktijdig 2 verbindingen met 2 terminal servers willen hebben. Dus sessie 1 op scherm A, en sessie 2 op scherm B. Hoe kan dit ingesteld worden?

Gaat om 2008R2 omgeving.

Bij HP op het forum gezien dat geswitchd kan worden tussen 2 sessies met toetsencombinaties, maar kan nergens vinden waar dit ingesteld kan worden op de client. Kan iemand hier een zetje in de goede richting geven?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hoe zet je die sessie op naar de terminal server? Citrix of simpel rdp starten op de thinclient?

Als het Citrix is moet je eerst iets doen als Shift + F2 om buiten je Citrix sessie te kunnen klikken. Dan zou je daarna je volgende Citrix sessie moeten starten. Die weer verkleinen daarna. Dan kan je ze naar het goed scherm slepen en vergroten. Is wel omslachtig.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou eerlijk gezegd dan "gewoon" twee losse thin clients met eigen configuratie gebruiken, er van uitgaande dat het voor de gebruiker eenvoudig en helder moet blijven.

offtopic:
Welkom op GoT! :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:14:
Hoe zet je die sessie op naar de terminal server? Citrix of simpel rdp starten op de thinclient?

Als het Citrix is moet je eerst iets doen als Shift + F2 om buiten je Citrix sessie te kunnen klikken. Dan zou je daarna je volgende Citrix sessie moeten starten. Die weer verkleinen daarna. Dan kan je ze naar het goed scherm slepen en vergroten. Is wel omslachtig.
Verbinding is met RDP.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Als je een Windows Embedded versie hebt van de T520 moet dit makkelijk kunnen door gewoon 2x een RDP te starten en deze ieder op een scherm te zetten. Heb je een van de goedkopere versie's met het basis OS van HP kan het lastiger zijn dit makkelijk voor elkaar te krijgen omdat je minder instel opties hebt.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Dennism schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:18:
Als je een Windows Embedded versie hebt van de T520 moet dit makkelijk kunnen door gewoon 2x een RDP te starten en deze ieder op een scherm te zetten. Heb je een van de goedkopere versie's met het basis OS van HP kan het lastiger zijn dit makkelijk voor elkaar te krijgen omdat je minder instel opties hebt.
Dit dus : de belangrijkste info is momenteel welk OS er op de TC draait.

Verwijderd

Topicstarter
client draait geen Windows embedded, maar het HP OS :(

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan je het OS vervangen? Sommige TC's hebben de mogelijkheid iets als ThinOS te draaien o.i.d. waarmee je ook gewoon RDP kan doen.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:29
Gewoon slepen naar het 2e scherm gaat hier met rdp prima. Als je zelf niet de eindgebruiker bent, is dit misschien lastiger, anders prima werkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 16:34:
Gewoon slepen naar het 2e scherm gaat hier met rdp prima. Als je zelf niet de eindgebruiker bent, is dit misschien lastiger, anders prima werkbaar.
Sessie opent fullscreen, hoe krijg ik dat naar een 2e scherm?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Balkje bovenin?
CTRL+ALT+BREAK?
MSDN: Remote Desktop Services Shortcut Keys (Windows)

Geldt wel voor de normale RDP client dus weet niet wat de opties zijn de HP OS RDP client maar wellicht staat het in de documentatie..

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Wat is uiteindelijk het doel?

Als ik het zo lees (en als het niet voor jezelf is, maar de klant) gaat dit alweer te veel tijd en moeite kosten om te realiseren, laat staan de uitleg die de gebruikers mee krijgen....
Wellicht nog een idee om wel een 2e TC neer te zetten maar met KVM switch en beide op 1 monitor en muis/tobo zodat ze simpel en snel kunnen switchen tussen de 2 omgevingen. Heb je de monitor mooi over als reserve of beschikbaar voor andere werkplek die een 2e monitor kan gebruiken :).

Dit scheelt weer ruimte voornamelijk voor het plaatsen van een extra tobo/muis.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:28:
[...]

Dat verschilt per RDP client, en dat verschilt weer per OS.

Begin nu eens met het melden welke software en OS op je thin client zitten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:27:
[...]

Dat verschilt per RDP client, en dat verschilt weer per OS.

Begin nu eens met het melden welke software en OS op je thin client zitten.
OS is HP ThinPro, verders geen extra software op de thin client.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je niet gewoon 2x een RDP sessie maken, met maximale resolutie instellingen van 1 scherm ?
Dus resolutie max 1024x768 ofzo

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:44:
[...]
OS is HP ThinPro, verders geen extra software op de thin client.
En wat zegt de handleding van HP Thinpro over het Windowed/Full Screen opstarten van een RDP sessie, of het werken met meerdere beeldschermen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:41:
[...]

En wat zegt de handleding van HP Thinpro over het Windowed/Full Screen opstarten van een RDP sessie, of het werken met meerdere beeldschermen?
Zit ik nu te gapen of zie jij iets wat ik niet zie?
manual

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb geen idee óf de handleiding er iets over zegt.

Het is immers de bedoeling dat je aangeeft bij het aanmaken van een topicstart, dat je duidelijk omschrijft wat je allemaal zelf geprobeerd hebt. Aangezien je niet aangegeven hebt dat je het ook in de handleiding niet terug kun vinden, verwees ik je even naar de handleiding.

Ik heb de handleiding even doorgenomen: In tablel 7.3 staat bij de uitleg over de "RDP Connectionmanager" drie opties genoemd om de rdp-sessie niet Fullscreen te starten (Windows size, Percentage Size en Fixed Size). Het lijkt me dat je hier eens mee moet gaan stoeien.

• MEN-O
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:28:
[...]

Ik werk met een antieke HP nogiets met XP, eenvoudig je RDP sessie openen, dan met de muis naar boven het scherm, dan komt dat vakje met je IP, minimaliseren, resize oid en X, je kiest de resize en je kunt slepen ? zo kun je ook 2 sessies op 1 scherm krijgen. (Ik wel iig)

Verwijderd

Topicstarter
MEN-O schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:56:
[...]

Ik werk met een antieke HP nogiets met XP, eenvoudig je RDP sessie openen, dan met de muis naar boven het scherm, dan komt dat vakje met je IP, minimaliseren, resize oid en X, je kiest de resize en je kunt slepen ? zo kun je ook 2 sessies op 1 scherm krijgen. (Ik wel iig)
Door per sessie een maximale schermresolutie aan te geven in de verbindingsinstellingen, kan ik nu 2 windowed sessies draaien. Ik kan een van de sessies naar een bepaalde monitor slepen, en daarna de sessie met een sneltoets maximaliseren. (ctrl-altl-f11)

Dit is een actie die elke keer na het opnieuw starten van de thin client opnieuw uitgevoerd moet worden. De client onthoudt niet dat sessie A op scherm A is neergezet, en sessie B op Scherm B draaide.

Heeft iemand hier nog een suggestie over?

• MEN-O
Eh, tsja ik start de clients idd nooit opnieuw op, ivm het minimale stroomverbruik, en idd maximaal gemak..

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:54:
[...]

Door per sessie een maximale schermresolutie aan te geven in de verbindingsinstellingen, kan ik nu 2 windowed sessies draaien. Ik kan een van de sessies naar een bepaalde monitor slepen, en daarna de sessie met een sneltoets maximaliseren. (ctrl-altl-f11)

Dit is een actie die elke keer na het opnieuw starten van de thin client opnieuw uitgevoerd moet worden. De client onthoudt niet dat sessie A op scherm A is neergezet, en sessie B op Scherm B draaide.

Heeft iemand hier nog een suggestie over?
Die thin clients zijn stateless dus de instellingen worden maar beperkt bewaard. geen oplossing dus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1