Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Gisteren kwam het nieuwe beeldscherm voor m'n schoonmoeder binnen. Die hadden een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart, maar daar bleef het beeld staan en naast wat geknipper waren er ook strepen te zien.

Buiten de garantie natuurlijk, dus maar een nieuwe besteld. Dat werd een pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart. Aangesloten op een pricewatch: Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 met Displayport dus helemaal up-to-date.

Echter, het scherm gaat gewoon willekeurig af en toe 1-2 seconden op zwart. Het beeld komt ook netjes weer terug en verder is er ook niks bijzonders aan te zien. Na wat googelen kwam ik dit al tegen: http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19623182, waarbij het probleem al min of meer bevestigd word.

Nu lees ik op internet meer over Displayport en schermen die op zwart gaan of kuren vertonen. Heeft iemand hier ervaring met dit probleem? Ik kan de monitor wel omruilen, maar ben bang dat ik het probleem houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 00:06
Heb ook een dell scherm ultrasharp, had dit probleem ook willekeurig.
Heb laatst dpi 1.2 uitgezet in het menu. (weet niet of jij deze instelling ook hebt?)

Hierna is het bij mij nooit meer voorgevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Looney1984 op 25-09-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Displayport 1.2 staat standaard uit en hoef je alleen te gebruiken voor daisychaining, dus dat is het helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19
Hier hetzelfde probleem, minder dan 1x per week valt het scherm een aantal seconden uit. Ik dacht dat het software-/drivergerelateerd was (aantal maanden op Windows 8.1 geen problemen gehad, nu Windows 10).

Beeldscherm is aangesloten op een Asus N550JV-CN270H met een mDP -> DP-kabel (niet de meegeleverde).

Ik heb DP1.2 nu uitgezet (stond aan), ben benieuwd of dit helpt. Anders ga ik de originele kabel aansluiten.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51
Soortgelijk euvel met een HP Elite 8300 desktop. Twee verschillende monitoren vertoonde hetzelfde probleem op DP. Bij mij was 't gefixt na een biosupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-09 15:44

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik heb hetzelfde scherm, zie mijn inventaris lijst voor specs van pc, maar ik heb dit probleem niet! Wat ik las van dat topic is dat je kabels anders moet doen. Wat voor displayport gebruik je? Mini of gewoon? Ik heb een kabel van mijn monitor met displayport naar mini-displayport van videokaart gedaan. En ik ondervind dus geen problemen.

Draai overigens Windows 8.1.

[ Voor 4% gewijzigd door n2theb op 25-09-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
n2theb schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:37:
Ik heb hetzelfde scherm, zie mijn inventaris lijst voor specs van pc, maar ik heb dit probleem niet! Wat ik las van dat topic is dat je kabels anders moet doen. Wat voor displayport gebruik je? Mini of gewoon? Ik heb een kabel van mijn monitor met displayport naar mini-displayport van videokaart gedaan. En ik ondervind dus geen problemen.

Draai overigens Windows 8.1.
Dit gaat om Windows 7 en hij is aangesloten van DP (PC) -> mDP (monitor). Ik zal eens kijken of een andere kabel uitkomst biedt. Toch vind ik het wel een erg vreemd probleem hoor.

Displayport is toch ondertussen wel volwassen, op die monitor zit zelfs geen DVI aansluiting meer en via HDMI wil je hem liever ook niet aansluiten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

TheNephilim schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:39:
[...]

Dit gaat om Windows 7 en hij is aangesloten van DP (PC) -> mDP (monitor). Ik zal eens kijken of een andere kabel uitkomst biedt. Toch vind ik het wel een erg vreemd probleem hoor.

Displayport is toch ondertussen wel volwassen, op die monitor zit zelfs geen DVI aansluiting meer en via HDMI wil je hem liever ook niet aansluiten volgens mij.
Aangesloten op een pricewatch: Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2 met Displayport dus helemaal up-to-date.
Zit de kabel aangesloten op je videokaart (dus letterlijk in de videokaart) of op het moederbord?

[ Voor 22% gewijzigd door Frozen op 25-09-2015 13:47 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Frozen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:46:
[...]

[...]

Zit de kabel aangesloten op je videokaart (dus letterlijk in de videokaart) of op het moederbord?
Hij is letterlijk aangesloten op de DP aansluiting van een pricewatch: Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

TheNephilim schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:49:
[...]

Hij is letterlijk aangesloten op de DP aansluiting van een pricewatch: Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2.
Ik heb zelf ooit eens hetzelfde gehad en bij mij hielp het om de oude videokaartdrivers te verwijderen met DDU en ze opnieuw te installeren.

Heeft er vroeger een nVidia kaart ingezeten?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Frozen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:51:
[...]

Ik heb zelf ooit eens hetzelfde gehad en bij mij hielp het om de oude videokaartdrivers te verwijderen met DDU en ze opnieuw te installeren.

Heeft er vroeger een nVidia kaart ingezeten?
Nope, de PC is ongeveer 3 jaar oud en is met deze hardware in elkaar gezet en geïnstalleerd. Natuurlijk zijn er wel driver updates geweest, misschien dat de tool draaien en dan opnieuw installeren van de drivers wel helpt. Kan ik ook nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Nou de monitor gaat terug! Eens kijken of we met een nieuw exemplaar meer geluk hebben.

Na gisteren de drivers gedeïnstalleerd te hebben en een andere kabel te proberen was het probleem erger. Dus wellicht is toch gewoon de monitor zelf het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:19
Looney1984 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:02:
Heb ook een dell scherm ultrasharp, had dit probleem ook willekeurig.
Heb laatst dpi 1.2 uitgezet in het menu. (weet niet of jij deze instelling ook hebt?)

Hierna is het bij mij nooit meer voorgevallen.
nescafe schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:30:
Ik heb DP1.2 nu uitgezet (stond aan), ben benieuwd of dit helpt. Anders ga ik de originele kabel aansluiten.
Inmiddels 2 weken verder en het probleem is niet meer voorgevallen. Bedankt Looney1984!

Edit
En zojuist uitval na het inschakelen van een bureaulamp.. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door nescafe op 12-10-2015 21:40 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1