Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Concentreren in trein/ bus

Pagina: 1
Acties:

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Wanneer ik in de trein en bus zit lees ik graag een boek voor mijn studie of ben ik bezig voor mijn studie.
Tijdens het lezen gaat mijn concentratie er al gauw af als mensen aan het praten zijn etc.
Met een stuk lezen ben ik al gauw 2x zo lang bezig.

Zijn er mensen die hier meer last hebben? Zo ja wat doen jullie er tegen?
Je kan niet tegen iedereen zeggen om niet te praten maar voor jezelf.
Zouden earplugs werken? :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Galinsky schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:34:
Zijn er mensen die hier meer last hebben? Zo ja wat doen jullie er tegen?
Je kan niet tegen iedereen zeggen om niet te praten maar voor jezelf.
Zouden earplugs werken? :)
Ik heb meestal in-ear oortjes in, met een klein beetje muziek op blokkeren deze voor mij al voldoende geluid om er geen last meer van te hebben. Verder vind ik reizen in de stiltecoupé in de trein ook altijd erg ontspannend.

Er zijn helaas altijd wel mensen die denken dat er in stiltecoupé, wel gefluisterd mag worden, gebeld mag worden of veel lawaai gemaakt worden door bijv. eten. En de stiltecoupé in de spits is eigenlijk niet eens een stiltecoupé meer.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:33
Ofwel kan je je concentreren wanneer er lawaai rondom jou is ofwel kan je het niet. De enige optie is om oordopjes in te doen maar een truukje is er niet.

Zo kan ik mezelf wel redelijk concentreren op de trein terwijl m'n vader dit niet kan.

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:02
Wat rens-br aangeeft kan inderdaad helpen, als je je eigen herrie aan het luisteren bent is het veel makkelijker wegfilteren dan een gesprek van iemand anders aanhoren. Maar het is voor ieder mens verschillend, dus misschien is een stiltecoupé met oordoppen voor jou het best.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De stilte-coupe is vaak wat rustier, maar op mijn trajecten zeker geen garantie voor rust. Ik heb nu zelf een Bose Quitecomfort 25 gekocht en hij bevalt erg goed.

Redelijke geluidsweergave (vergeleken met twee-weg in-ears uit zelfde prijsklasse), erg goede isolatie tegen omgevingsgeluid (vooral tegen lage, monotone geluiden. Werkt minder goed tegen damesstemmen en amper tegen huilende baby's of schreeuwende kinderen in de stiltecoupe :X).

[ Voor 18% gewijzigd door ANdrode op 25-09-2015 14:47 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

met ^^ hierboven.

Heb 'm nu een maand of 4. Een van de beste uitgaves die ik gedaan heb de afgelopen jaren :P

Tip: als je mazzel hebt kun je m "goedkoop" op de kop tikken via spaanse amazon.

Prijs is daar bijna elke dag anders. Ik heb m voor 203 euro inc verzenden gekocht, heb nog nergens anders die prijs gezien :)

http://www.amazon.es/gp/p...3337687&pf_rd_i=934056031

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De noise canceling van Bose is ideaal. Heb zelf een keer zo'n ding op gehad en zelfs zonder geluid erop te spelen hoorde ik de persoon voor mij niet meer praten.

Verwijderd

Ik had beschermkoptelefoon op, zag er niet uit maar hield t meeste tegen. Die ze ook op de bouw hebben, groene kleur. Kom even niet op t merk. En als je dan ook nog oordopjes in doet met muziek is t helemaal vreedzaam

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Deveon schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:48:
De noise canceling van Bose is ideaal. Heb zelf een keer zo'n ding op gehad en zelfs zonder geluid erop te spelen hoorde ik de persoon voor mij niet meer praten.
Ik heb juist compleet de omgekeerde ervaring. Ik heb zelf ook de Bose met noise canceling, maar als ik die in het vliegtuig op mijn kop zet dan hoor ik mensen om me heen een stuk beter omdat juist het monotome geluid (airco, motoren) gedempt wordt, en niet het andere geluid.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:45:
De stilte-coupe is vaak wat rustier, maar op mijn trajecten zeker geen garantie voor rust. Ik heb nu zelf een Bose Quitecomfort 25 gekocht en hij bevalt erg goed.
Van mij ook een +1 voor Bose QC's. Ik heb de QC 20 in-ear variant (ik draag een bril, dus dat is handiger dan over-ear), en ben daar ook enorm blij mee. Zitten comfortabel en zijn (denk ik) makkelijker mee te nemen dan de 25's.

Ze hadden een tijdje een actie dat je ze (binnen 3 maanden o.i.d.) terug kon sturen als ze niet bevielen. Dat is nu 30 dagen volgens de website. Proberen kan dus, maar heeft wel als risico dat je ze niet terugstuurt ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 02-10-2015 16:55 ]

Pagina: 1