Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BE Combinatie huren

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik moet op kortetermijn met een houten blokhut naar oostenrijk rijden, ik had hiervoor een vrachtwagentje (B rijbewijs) geleend echter is deze niet meer beschikbaar.

nu heb ik 2 mogelijkheden, of ik huur zo'n soortgelijke vrachtwagen met de hoop dat het allemaal past (dat was bij het geleende wagentje ook al een issue..)

of ik huur een BE combinatie

zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.veldhuizen.eu/transporteren/images/be-oplegger-te-huur.jpg

echter lees ik nu vanalles over tachograaf e.d. en dat vindt ik persoonlijk een beetje "onzin" ik zou het wagentje op willen halen op vrijdag ochtend en op b.v. zondag avond of maandag weer terug brengen.

hoe is nu de regelgeving? ik ben in het bezit van een BE rijbewijs dus ik zou zeggen dat ik er dan een weekend mee mag rijden?

ik heb ondertussen ook enkele verhuurbedrijven aangeschreven, maar misschien zijn er hier mensen met ervaring met deze wagens?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:30

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Een tachograaf is toch enkel verplicht bij beroepschauffeurs en ik dacht enkel met een C(E) rijbewijs?

De Nederbelg !

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Hier in Nederland mag je er volgens mij gewoon mee rijden. Vraag me alleen af hoe het in Duitsland zit. En of ze je op de zondag niet als vrachtverkeer zien.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Reloader
blitzkrieg schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:33:
Hier in Nederland mag je er volgens mij gewoon mee rijden. Vraag me alleen af hoe het in Duitsland zit. En of ze je op de zondag niet als vrachtverkeer zien.
dat is inderdaad een goeie ja! dan zou ik op zaterdag terug moeten rijden ! thx

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Zijn niet echt ideaal die BE wagens

Uiteindelijk mag je met BE maar max 3500 kg totaal gewicht rijden, deze BE combinatie is zelf ook een behoorlijk gewicht
Kijk overigens of je de brandstof zelf allemaal moet betalen, zo'n combinatie rijdt namelijk 1 op 4

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

FabianGTI schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:35:

Uiteindelijk mag je met BE maar max 3500 kg totaal gewicht rijden, deze BE combinatie is zelf ook een behoorlijk gewicht
Kijk overigens of je de brandstof zelf allemaal moet betalen, zo'n combinatie rijdt namelijk 1 op 4
Met zo'n BE combi mag je iets van 12 ton totaal gewicht hebben hoor.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Reloader
FabianGTI schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:35:

een B vrachtwagentje rijdt ook 1 op 4 en daar mag nog minder in :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als je geen ervaring zo'n ding hebt zou ik er niet mee de bergen in toeren. Iedereen kaneen bus besturen, maar met een flinke aanhangercombi de bergen in is een ander vak. Je hebt daar niet voor niks die stroken voorr runaway trucks :X

Weet ook niet wat zo'n ding kost. Maar kan me voorstellen dat voor een volledige blokhut een transporteur goedkoper is dan een combinatie huren. Je hebt hem langere tijd nodig en idd, ze zuipen als een ketter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Reloader
The Eagle schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:39:
Nofi, maar als je geen ervaring zo'n ding hebt zou ik er niet mee de bergen in toeren. Iedereen kaneen bus besturen, maar met een flinke aanhangercombi de bergen in is een ander vak. Je hebt daar niet voor niks die stroken voorr runaway trucks :X

Weet ook niet wat zo'n ding kost. Maar kan me voorstellen dat voor een volledige blokhut een transporteur goedkoper is dan een combinatie huren. Je hebt hem langere tijd nodig en idd, ze zuipen als een ketter.
de blokhut is in delen, (zelfbouw) --> ik heb niet voor niks een BE rijbewijs en heb ervaring met diverse aanhangers en gewichten. Het bijkomende probleem is dat ik de hut op locatie (zelf) moet opbouwen en het dus ook niet een kwestie is van uitladen en omdraaien...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
Wat voor een blokhut ga je wel niet vervoeren? Die dingen heb je in zoveel maten dat het hier wat lastig inschatten is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Reloader
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/779/21697808805_25f80fd244_k.jpgIMG-20150921-WA0008

en dan verder afgewerkt...

probleem is de binnenwanden zijn vrij hoog en kunnen niet in de hoogte uit elkaar, dus het binnenste hutje kan in 6 delen, maar blijven wel de volle hoogte houden!

[ Voor 43% gewijzigd door Reloader op 25-09-2015 09:56 ]

• Señor Sjon
Ik heb van de zomer ook een tuinhuisje laten bouwen. Deze hadden ze bij zich op een soort grote glaszettersaanhanger. Wanden staan dan schuin rechtop op volgorde, in de ruimte in het midden de losse balken. Met twee man hadden ze in twee uur het huisje in elkaar (3 lang x 2,5 breed x 2,5 hoog met plat dak), waarna ze elders nog een kleiner huisje gingen bouwen.

Panelen waren dus 2,5x3 (x2) en 2,5x2,5 (x2). Dakplaten waren OSB ~3 meter lang bij 80-100cm.

Deze zou ook op zo'n kar moeten passen. Wel opletten met die drie lange balken (of zijn deze tweedelig?)

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 25-09-2015 10:01 ]

• Reloader
die zijn 2 deelig :)

• Señor Sjon
De langste wand is een meter of vier? De hoogte is niet zo spannend. Ik zou dus naar zo'n aanhanger gaan kijken. Effectief kan je ook kijken naar een grote bus met een rail aan de buitenkant. Beide kanten de vier panelen voor de wanden opzetten en de rest in de bus. Zou goed moeten passen en dan heb je geen aanhanger. Scheelt een hoop in het rijden. :)

• Reloader
ik ben nu ook aan het informeren voor een rijbewijs B vrachtwagentje, misschien dat het toch gaat passen...
glasaanhanger kreeg ik voor de huur in brabant zo snel niet gevonden namelijk!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26
Let even goed op het maximale laadvermogen van die B-vrachtwagentjes. Die is meestal vrij laag en de vering in vehouding vrij slap. Je speelt je zelf nogal in de kijker als je al zwalkend en overbedladen over de autobahn rijdt.
Mocht je al voor de BE combi gaan dan ben je boven de 3,5 ton totaal gewicht tachograaf plichtig. Dit is een europese wet waar in nederland wat (ruime) uitzondringen op zijn. In Duitsland dus niet. Je zou niet de eerste zijn die terug moet om een auto met tachograaf te halen omdat je niet verder mag.

Verwijderd

Gewoon 6 meter lange tandem asser huren. Ideaal, 10 jaar geleden een houten blokhut naar de ardennen gereden vanuit zweden achter mn volvo 740. Ideale combo met rwd.

• The Eagle

The Eagle

En niet vergeten dat je met een bakwagen met laadklep meestal een stuk minder gewicht mag rijden. Die laadklep weegt ook al wat. Iets met asdruk enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
er zijn wagentjes te huur (o.a.bij de KAV) die inclusief laadklep zoveel wegen dat je met een lege laadbak en 2 personen voorin al OVER het max gewicht van 3500 kilo zit... geen idee wat je daarmee zou moeten (legaal gezien dan)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

jorisjan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:27:
er zijn wagentjes te huur (o.a.bij de KAV) die inclusief laadklep zoveel wegen dat je met een lege laadbak en 2 personen voorin al OVER het max gewicht van 3500 kilo zit... geen idee wat je daarmee zou moeten (legaal gezien dan)
Nee je zit er niet over maar veel laden mag je niet. Als je dat wel doet = eigen risico, zien als ze controle doen dat je er niet uit word gepikt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Hoe ga je die lange balken ooit in een B-bakwagen krijgen?

• The Eagle

The Eagle

Bovenklep open en er uit laten steken lijkt me. Moet ie uiteraard wel een bovenklep hebben :)

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:24:
En niet vergeten dat je met een bakwagen met laadklep meestal een stuk minder gewicht mag rijden. Die laadklep weegt ook al wat. Iets met asdruk enzo :)
Ik heb wel eens een 20m3 gehuurd met laadklep dat ding woog van zichzelf al 3200 kg.
Gelukkig was mijn inboedel niet zo zwaar :)
Het autootje op zich kon het makkelijk hebben het zijn de rare regeltjes.

[ Voor 8% gewijzigd door bouwfraude op 26-09-2015 14:19 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Reloader schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:27:
echter lees ik nu vanalles over tachograaf e.d. en dat vindt ik persoonlijk een beetje "onzin" ik zou het wagentje op willen halen op vrijdag ochtend en op b.v. zondag avond of maandag weer terug brengen.
Een tachograaf hoeft niet gebruikt te worden in jouw geval. Je doet op dat moment niet aan beroepsvervoer. Je kan dan out-of-scope rijden zoals het heet.

In de praktijk hebben de verhuurders hier ook wat over te zeggen. Bepaalde verhuurmaatschappijen willen altijd dat je een chauffeurspas gebruikt. Sommige vinden het ook goed als je out-of-scope rijdt. Je zal in dat geval moet rondkijken wie welke eisen stelt.

Met rijden naar het buitenland krijg je ook te maken met buitenlandse regels. Verdiep je daar ook in.
Jellabie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:31:
Een tachograaf is toch enkel verplicht bij beroepschauffeurs en ik dacht enkel met een C(E) rijbewijs?
Nee, een tachograaf is ook verplicht voor bestelbusjes bijvoorbeeld. Hier kan je er meer over lezen. Uiterzonderingen hierop staan ook in de link. Tachografen zijn niet meer enkel voorbehouden aan vrachtwagens en bussen. Ik vermoed dat verhuurbedrijven wel altijd een tacho inbouwen omdat hun busjes en BE trekkers ook verhuurd worden voor beroepsvervoer.

Of je de tacho moet gebruiken is een andere zaak. Het ILT heeft daar regels over.
hoe is nu de regelgeving? ik ben in het bezit van een BE rijbewijs dus ik zou zeggen dat ik er dan een weekend mee mag rijden?

ik heb ondertussen ook enkele verhuurbedrijven aangeschreven, maar misschien zijn er hier mensen met ervaring met deze wagens?
Je bent in dit geval geen beroepschauffeur, dus hoef je geen chauffeurspas in de tacho te steken. Uiteraard doe je er wel goed aan om je rij- en rusttijden in de gaten te houden.
blitzkrieg schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:36:
Met zo'n BE combi mag je iets van 12 ton totaal gewicht hebben hoor.
Dat ligt ook aan wanneer je het BE rijbewijs hebt gehaald. Indien dat 2014 of later is, ben je begrenst tot een combinatie die in totaal maximaal 7,5 ton mag wegen. Dus, voertuig + aanhanger + belading mag niet boven de 7,5 ton samen uitkomen.

Vergeet overigens ook niet het gewicht van het voertuig mee te nemen in het totaalplaatje. Een vrachtwagen die 20 ton maximaal mag wegen weegt zonder landing soms al 11 of 12 ton. Er blijft dan ~8 ton effectief over om dingen mee te vervoeren.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Een zware BE combinatie in de bergen rijden is echt een vak apart hoor. Geloof me, ik kan het weten :X

• Reloader
het is waarschijnlijk opgelost, met een grote verlengde Sprinter+aanhanger + personen auto + aanhanger :)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:29
CMD-Snake schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 14:49:
Dat ligt ook aan wanneer je het BE rijbewijs hebt gehaald. Indien dat 2014 of later is, ben je begrenst tot een combinatie die in totaal maximaal 7,5 ton mag wegen. Dus, voertuig + aanhanger + belading mag niet boven de 7,5 ton samen uitkomen.
*13 januari 2013. Tevens, belangrijk, gelden voor jou, als je in de oude situatie je rijbewijs hebt gehaald, altijd de gunstigste regels. Is de vernieuwde regelgeving gunstig, dan is die van toepassing, is de oude regelgeving gunstiger, dan is die van toepassing.

Echter weet niet iedereen dat. ;)

• Reloader
het is geregeld en we gaan het alsvolgt doen:

ik heb een verlengde sprinter geleend:
Afbeeldingslocatie: https://www.stuur.nl/wp-content/uploads/2014/08/DSCN2216.jpg
(zo'n model)

en een tandem-asser aanhanger en heb daarnaast een platte kar gefikst!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-11 14:29
Hoe ontzettend groot is die blokhut dat het niet in de sprinter met aanhanger mee kan?
Pagina: 1