Brouwerij bezoeken in de buurt van Mechelen, welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Goedemorgen tweakers.

in het weekend van 3/4 oktober is er in Mechelen (België!) weer het Bierfestival. Vorig jaar ben ik met wat vrienden voor het eerst geweest, en dat is zo bevallen dat we dit jaar weer gaan.

Vorig jaar hebben we op de zondag een rondleiding geboekt bij brouwerij 't Anker, wat natuurlijk handig is omdat het erg in de buurt is. Ook dat was erg leuk, dus dit jaar willen we ook even rondkijken of we weer ergens anders een rondleiding kunnen krijgen (deze hebben we nu wel gezien ;)).

Maarja: welke dan? Zijn er tweakers die nog goede tips hebben?

Wat wenselijk is:

• open en rondleiding mogelijk op de zondag
• niet te ver uit de buurt van Mechelen
• het liefst niet verder België in, en bij voorkeur op de terugroute
• NL- of EN-talig ;) (moet niet zo'n probleem zijn lijkt me :P
• mag best een beetje niche/obscuur zijn ;)

Benieuwd of er nog iemand tips heeft hier :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:50
Gulpener en Brand zitten in de buurt andere mechelen :)

Duvel moortgat zit er wel in de buurt, helaas niet op zondag open

[ Voor 61% gewijzigd door kleefding op 25-09-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Het liefst toch in België, en Limburg ligt nu niet echt in de buurt van Mechelen (afstand is relatief natuurlijk, maar om 1 uur en 3 kwartier te gaan rijden...) en ook niet echt op de route van Mechelen naar Utrecht.

edit: ah :P Ja Duvel had ik ook gevonden, maar inderdaad, helaas niet open op zondag...

[ Voor 17% gewijzigd door LuNaTiC op 25-09-2015 09:32 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ik heb zelf nog bij Palm gewerkt (PALM Breweries), in de buurt van Duvel. Bekend bier in België (ook wel slecht bier :p), dat kan wel een bezoek waard zijn. Of dat de moeite waard is weet ik niet, want voor mij was een "bezoek" dagelijkse kost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombaya
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 08:25
Of de brouwerij in Haacht, al weet ik niet of die op zondag open is.

Zombaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Bv202 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:47:
Ik heb zelf nog bij Palm gewerkt (PALM Breweries), in de buurt van Duvel. Bekend bier in België (ook wel slecht bier :p), dat kan wel een bezoek waard zijn. Of dat de moeite waard is weet ik niet, want voor mij was een "bezoek" dagelijkse kost :p
Thanks! nemen het mee. Beetje ingewikkelde reserveringsmethode hebben ze daar, maar misschien gewoon eens bellen.
Zombaya schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:52:
Ziet er heel leuk uit, maar zo te zien alleen op dinsdag, woensdag en donderdag open helaas...

http://www.haacht.com/nl-BE/Brouwerij/Brouwerijbezoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 21:51
Westmalle? Een trappistenbier! Is op de terugweg :p
http://www.trappistwestmalle.be/

Edit: aangezien de brouwerij zich bevindt binnen de muren van de abdij, is deze niet voor bezoek te bezichtigen.
Ben er samen met mijn vader toch al eens binnengeweest. zij het om een trap te maken. Wel zonde want het is er echt wel fascinerend..

[ Voor 64% gewijzigd door bottom line op 25-09-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
"De trappistenbrouwerij van Westmalle bevindt zich helemaal binnen de muren van de abdij. Daarom is ze niet toegankelijk voor bezoekers."

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:59:
[...]

Thanks! nemen het mee. Beetje ingewikkelde reserveringsmethode hebben ze daar, maar misschien gewoon eens bellen.

[...]

Ziet er heel leuk uit, maar zo te zien alleen op dinsdag, woensdag en donderdag open helaas...

http://www.haacht.com/nl-BE/Brouwerij/Brouwerijbezoek
Ik weet ook niet of je Palm op zondag kunt bezoeken. Volgens mij is er dan enkel een minimumdienst. Eigenlijk is de villa van de eigenaar naast de brouwerij het interessants om te bezoeken (de weduwe van de eigenaar woont daar nu), maar daar kan je enkel op verzoek van het vrouwtje binnen :P

Een zondag is wel een rotdag, dan wordt er in België nauwelijks gewerkt...

Als je een Westmalle wilt drinken, bestel dan zeker een Westmalle Tripel ;)

Als je iets verder wilt reizen: Inbev in Leuven? Da's de grootste brouwerij van België (daar wordt onder andere Stella Artois gebrouwen) en de grootste keten ter wereld :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bv202 op 25-09-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 21:51
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:11:
"De trappistenbrouwerij van Westmalle bevindt zich helemaal binnen de muren van de abdij. Daarom is ze niet toegankelijk voor bezoekers."

;(
Sorry voor de hoop trouwens :$
En is een de Koninck misschien iets interessant? :)

http://www.dekoninck.be/nl/bezoek-ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:00
Niet in België, maar soort van op de terugweg, is de brouwerij van La Trappe (bij Tilburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
La Trappe is een goed idee! ook op die zondag open zo te zien. Eens even kijken of we dat kunnen regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Tussen Utrecht en Mechelen ligt Antwerpen. In Antwerpen Berchem vind je de brouwerij van De Koninck die nog maar pas volledig vernieuwd is en terug geopend. Brouwerijbezoeken zijn ook mogelijk op zondag, zie: http://www.dekoninck.be/nl/bezoek-ons.

(Ik werk er niet hoor, maar woon dichtbij en ben er al een aantal keer langs gewandeld, het ziet er heel knap uit nu.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
De Koninck is ook een optie wat mij betreft! heb de vraag ook op de FB-pagina van het Bierfestival zelf gezet, en daar komen nu ook wat suggesties naar voren.

http://www.brouwerijvancampenhout.be/
http://www.pakhuis.info/index.php/nl/
http://www.haacht.com/nl-BE
http://www.hoftendormaal.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik was zelf eens aan het kijken wat ze bij de Koninck nog van events hadden en zie dat ze op 3/4 oktober zelf ook bierfestival hebben: http://www.dekoninck.be/nl/nieuws/modeste-bier-festival .
Misschien dat dat een extra reden is om er voor te kiezen of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Mja Mechelen staat al wel vast, hotel is ook al geboekt. Gaat puur voor de dag er na nog om een bezoekje te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Is Gent dichtbij genoeg ? Kilometertje of 25 zo te zien ...
Daar zit de Gentse Gruut stadsbrouwerij.
M'n vriendin was daar pas met een bedrijfs-uitje en vond het heel gezellig en interessant. Heeft een proefpakket met alle 5 de bieren meegebracht voor me en ze smaken heerlijk !!
Het leuke is dat ze naar middeleeuws recept brouwen, dus zonder hop, maar met kruiden (gruut).

Oeps, even op Google maps gekeken, maar is wel 80km over de weg.

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 25-09-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Het is dit jaar La Trappe in Tilburg geworden. Vanuit Mechelen eerst nog even een uurtje naar Meer, shoppen in het Bierparadijs, daarna nog een half uurtje richting Tilburg.

Thanks voor de reacties allemaal! (hebben we ook gelijk wat mogelijkheden voor volgend jaar ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:09

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

LuNaTiC schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:26:
La Trappe is een goed idee! ook op die zondag open zo te zien. Eens even kijken of we dat kunnen regelen :)
La Trappe ben ik geweest en heb de tour gedaan. Die is leuk, aanrader :)
(ben zelf ook wel La Trappe fan, dus dat helpt. Goed bier en de La Trappe Isid'or is o.a. erg smakelijk :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 25-09-2015 13:30 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ik vind het ook lekkere biertjes, dus dat komt goed :) (maar ik denk dat we onze portie de avond ervoor wel ruimschoots hebben gehad, dus heel gek zal het niet meer gaan worden op zondag :P Hooguit 1 of 2 biertjes, het draait verder vooral om de tour zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Kiezen voor een brouwerij in Nederland als je in België bent, dat is niet echt slim :)

Het goede bier vind je hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Geloof me dat we voldoende van de Belgische biertjes genieten op de dag ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zombaya schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:52:
Ranzige hoofdpijnbocht :X

Niet doen :o
Bv202 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:12:
[...]

Als je iets verder wilt reizen: Inbev in Leuven? Da's de grootste brouwerij van België (daar wordt onder andere Stella Artois gebrouwen) en de grootste keten ter wereld :)
Uhuh, en het is exact even sfeervol als je verwacht van de grootste brouwerij van 's werelds grootste brouwketen. Het proeflokaal is een TL-verlicht wit betegeld hok, om maar eens iets te noemen.

Eens dat Leuven een erg goede bestemming is, maar ga dan in het centrum naar Domus brouwerij, onderaan de Tiensestraat. Klein, smakelijk, ze hebben humor (hun pils heet "Con Domus" :z ) - en op zondag open:
Open op zondag van 09:00 uur tot 01.00 uur.
LuNaTiC schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:25:
Het is dit jaar La Trappe in Tilburg geworden. Vanuit Mechelen eerst nog even een uurtje naar Meer, shoppen in het Bierparadijs, daarna nog een half uurtje richting Tilburg.

Thanks voor de reacties allemaal! (hebben we ook gelijk wat mogelijkheden voor volgend jaar ;))
Ook geen slechte natuurlijk :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:26

Youk

Volvo For Life

Als je dan toch in Mechelen zit ga dan daar naar Het Anker. Zowel brouwerij als whisky stokerij. Weet alleen niet of het mogelijk is op zondag, zul je even contact moeten opnemen.

Palm is in Steenhuffel (Londerzeel), is mijn dagelijkse biertje :9
Duvel is in Breendonk (Puurs) naast de A12 Antwerpen - Brussel

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Trouble

Everything is awesome

Youk schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:22:
Als je dan toch in Mechelen zit ga dan daar naar Het Anker. Zowel brouwerij als whisky stokerij. Weet alleen niet of het mogelijk is op zondag, zul je even contact moeten opnemen.

Palm is in Steenhuffel (Londerzeel), is mijn dagelijkse biertje :9
Duvel is in Breendonk (Puurs) naast de A12 Antwerpen - Brussel
Daar zijn ze vorig jaar geweest ;)

Je kunt er wel goed eten trouwens :9

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Pagina: 1