Toon posts:

pc start plots niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oudere pc start niet meer op. Toen ik deze in de stroom inplugde begon deze al te draaien , normaal is dit pas nadat ik de powerknop heb indgedrukt. Muis krijgt nog stroom , toestenbord reageert niet. Het lichtje van internetkabel ingeplugd brandt ook niet. Ik krijg ook geen beeld meer. Is dit een gevalletje moederbord kapot? Hoe kan ik dit te weten komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2015 07:33 ]

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lees even het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

[ Voor 6% gewijzigd door mystie op 25-09-2015 07:41 . Reden: bold edit ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd

En lees ook Het algemeen beleid #quickstart
Je geeft ook totaal geen informatie over de pc en de situatie, specificaties zouden prettig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel willen maar het is al zo'n oud ding dat ik geen idee heb van merken etc. , moederbord is van gigabyte, belangrijkste is dat ik de meeste documenten en bestanden op harde schijf nog kan recupereren. Ik werkte op windows 7 en op nieuwe pc windows 10. Kan ik zomaar de harde schijf bij nieuwe pc aansluiten? Het is alleen raar , de computer heeft heel de tijd goed gewerkt en nu plots doet hij raar.

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:03:
Ik zou wel willen maar het is al zo'n oud ding dat ik geen idee heb van merken etc. , moederbord is van gigabyte, belangrijkste is dat ik de meeste documenten en bestanden op harde schijf nog kan recupereren. Ik werkte op windows 7 en op nieuwe pc windows 10. Kan ik zomaar de harde schijf bij nieuwe pc aansluiten? Het is alleen raar , de computer heeft heel de tijd goed gewerkt en nu plots doet hij raar.
Ja, dat zou probleemloos moeten kunnen. Je moet er dan alleen even voor zorgen dat je nieuwe pc niet probeert te booten van je oude HDD.

Verwijderd

Topicstarter
ok gaan we proberen :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je al W7 draait zal het niet zo'n oude pc zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Damic schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:48:
Als je al W7 draait zal het niet zo'n oude pc zijn.
W7 draait prima op mijn ~8 jaar ouwe bakkie. In de PC-wereld is dat redelijk ancient.

[ Voor 8% gewijzigd door Esumontere op 26-09-2015 15:43 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Bij een Gigabyte mobo kan je de power on instellen in de BIOS. Waarschijnlijk staat de BIOS zo ingesteld dat de PC direct aangaat als er power aangesloten wordt. Op zich niets bijzonders om je druk over te maken. Misschien staat de huidige instelling gesaved in de BIOS. Kijk even naar de batterij op je mobo of deze nog goed is.
Pagina: 1