Een mobiele i7 los kopen.

Pagina: 1
Acties:

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02 01:09
Ik zoek een?
De meest zuinige Intel i7, zeg maar gelijk de i7-4770HQ of dergelijke, maar dan een die ik los kan kopen en een moederbord daarvoor.
De i7 moet het op een laptop batterij (diy) het goed lang uithouden.

Wat is je budget?
Het maakt mij niet echt uit hoeveel het kost, zolang ik het maar niet uit een 2000 euro laptop moet gaan slopen, hah.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik al eerder aangaf, een intel. Eigenlijk mag het ook wel een i5 zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil een eigen laptop bouwen, ik ga er een 2880x1800 op zetten. En hij moet niet heel zwaar of dik worden.
Puur omdat het kan, hoop ik...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik denk dat je eens moet kijken naar een laptop die kapot gevallen is of iets in die trant. HDD, scherm en behuizing zullen dood zijn, maar met een beetje geluk werkt het mobo en de CPU nog.

Los zijn dat soort dingen knap lastig te vinden.

People as things, that’s where it starts.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:11
Zitten die niet vastgesoldeerd tegenwoordig?

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
Adr01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:39:
Ik wil een eigen laptop bouwen, ik ga er een 2880x1800 op zetten. En hij moet niet heel zwaar of dik worden. Puur omdat het kan, hoop ik...
Als je een eigen laptop wilt "bouwen", hoezo dan niet gewoon bij BTO?
En voor 2880x1800 op een laptop lijkt me de Apple MacBook Pro Retina de enigste die daaraan voldoet.
Adr01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:39:
De meest zuinige Intel i7, zeg maar gelijk de i7-4770HQ of dergelijke, maar dan een die ik los kan kopen en een moederbord daarvoor. De i7 moet het op een laptop batterij (diy) het goed lang uithouden.
Als hij het "goed lang uit moet houden" dan is de U beter geschikt ipv HQ (suffix, wiki)
Core i7-5700HQ47 W TDP
Core i7-5600U15 W TDP

Wij kunnen je niet echt helpen zoeken, aangezien losse mobile processoren en moederborden in ieder geval niet in de Pricewatch staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Ketho op 24-09-2015 23:26 ]

• Adr01
  • Laatst online: 07-02 01:09
Ik had inderdaad bij BTO een laptop kunnen samenstellen, maar die hebben geen 16:10 schermen voor laptops. Dan blijft voor mij de enige optie de MBp.

Maar je kan ook via een bordje die je zelf moet maken met een DisplayPort kabel het Retina scherm aansturen. Dus ik dacht, mooi, dan bouw ik zelf een omhuizing (cnc) en dan kan ik zelf componenten er in samenstellen en vervangen wanneer ik wil. (En niet voor een upgrade een Apple prijs betalen.)

---

De pricewatch: Intel Core i7-4785T Tray moet zuiniger zijn, maar is het echt zo veel zuiniger dan de K/S dat ik hem kan gebruiken voor een accu laptop?

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 02:24
Adr01 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:23:
De pricewatch: Intel Core i7-4785T Tray moet zuiniger zijn, maar is het echt zo veel zuiniger dan de K/S dat ik hem kan gebruiken voor een accu laptop?
De Intel Core i7-4785T is een desktop processor, dat gaat denk ik niet passen in een laptop.

[ Voor 22% gewijzigd door Ketho op 25-09-2015 00:06 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:08
http://www.ebay.com/sch/i...TRS0&_nkw=4710hq&_sacat=0

Uiteraard kun je meerdere types zoeken.

• loki504
  • Laatst online: 16:02
Misschien een zuinige miitx systeem op een vesa mount achter op de monitor een idee? En tas meenemen?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
Een mobiele i7 die je in een socket kunt plaatsen bestaat niet meer sinds Broadwell. Je kunt wel Haswell i7 HQ kopen (socket G3), in retail winkels zijn die niet te krijgen maar via eBay kun je er wel vinden, en anders worden er soms aangeboden die uit een defecte laptop komen (waarvan het scherm bv kapot is).

Je moet dan ook wel een laptop moederbord hebben, socket G3 moederborden bestaan ook niet in de retail. Dat betekent dan wel dat je je behuizing moet aanpassen aan het moederbord van een andere laptop.

Maar je kunt die processor toch niet upgraden want Intel gebruikt vanaf nu altijd gesoldeerde BGA connecties, de reden waarom jij een uitwisselbare mobiele processor wilt, is dus eigenlijk al teniet gedaan. Als je later wilt upgraden, ga je dan toch een ander moederbord met processor moeten kopen, met de kans dat dat moederbord niet meer past in je behuizing want die zijn altijd custom made.

Als je wel nog makkelijk moederborden wilt kunnen uitwisselen, kun je een systeem bouwen rond een Thin Mini ITX moederbord en een Core i7 T. Op zich is Thin Mini ITX wel bruikbaar voor mobiele systemen, kan gevoed worden met een DC power brick en gebruikt SODIMM geheugen in plaats van DIMM. Voor socket 1151 bestaan die moederborden wel nog niet en Skylake T processoren zijn ook nog niet verkrijgbaar. Als je dus nu je systeem wilt bouwen, moet je een Haswell nemen en die is dus ook weer niet upgradebaar, moet je later alsnog een ander moederbord voor kopen. Je moet er dan ook nog bijnemen dat een Thin Mini ITX moederbord wel 2,5cm dik is, dus je laptop gaat vrij dik zijn, en dat je vastzit aan de redelijk matige HD4600 iGPU van de processor (geen Iris Pro voor losse processoren, alleen BGA varianten). Je zou met een PCIe riser cable wel een GPU kunnen aansluiten, maar dan wordt je laptop echt enorm. Je geeft dan echt teveel mobiliteit op, ik vermeldde deze optie eigenlijk alleen maar omdat het mogelijk is en als je het zou zien zitten om een laptop ter grootte van een koffertje te maken.

Zo'n MBPr lijkt dan plots toch zo geen slecht idee meer toch? MacBooks houden ook een vrij hoge doorverkoopwaarde aan. Ik zou het zelf ook heel gaaf vinden om een laptop te laten CNC'en (dat zal al die laptopfabrikanten leren, er is geen enkele die echt aan mijn wensen voldoet) , maar het is spijtig genoeg niet op alle vlakken de beste oplossing.
Pagina: 1