Na aansluiten Tp-Link geen draadloos netwerk meer

Pagina: 1
Acties:

• DavidW1975
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-12-2018
Beste leden,

omdat ik boven nogal een slecht wifi bereik heb had ik een Range Extender aangeschaft (TP-Link 300Mbps Universal Wifi Range Extender).). Deze moest ik installeren dmv de WPS knop op mijn router in te drukken en de knop op TP-Link. Dit leek goed te gaan echter daarna had ik zn geheel geen draadloos netwerk meer (bekabeld dus wel), mjin draadloze netwerk was niet meer zichtbaar (laptop+telefoons).
Ik heb een jaar of 6 geleden een modem van Ziggo ontvangen en via hen een router van Netgear aangeschaft. Omdat ik niet meer in mijn router kan komen (168.192.1.1) kan Ziggo mij niet verder helpen, ik weet ook niet waarom ik hier niet meer in kan komen overigens.
Deze geven aan dat ik een harde reset kan proberen of van hen een nieuwe modem kan ontvangen waar een "router in is ingebouwd".
Aangezien iemand ooit voor mij een Nas heeft geïnstalleerd met allerlei zaken durf ik eigenlijk geen harde reset te doen, ben bang dat ik alles kwijt bent.
Heeft iemand een idee of ik hier nog wat aan kan doen?
(ik zal wel niet volledig zijn maar ik heb helaas niet zoveel computerkennis)

Bij voorbaat dank voor een reactie.

Groeten David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Om in te loggen in je router moet je waarschijnlijk 192.168.1.1 gebruiken en NIET 168.192.1.1 ! Heb je wel een softe reset geprobeerd?

En welk type netgear router heb je? Je kan misschien de instellingen opslaan van je router, dan een harde reset doen, en daarna de instellingen weer terug inlezen in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje: default IP van dat TP-link geval is zelfde als default gateway van je Netgear router en gooit roet in eten...

Je durft geen factory reset op de router te geven ivm instellingen, maar dat kun je neem ik aan wel doen op de repeater, Wat gebeurt er dan?

Sowieso, repeaters zijn ondingen en je wilt WiFi niet als backbone binnenhuis gebruiken. Als je boven dekking nodig hebt ben je veel beter af met een AP die je bedraad aansluit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
dannyke01 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:51:
Om in te loggen in je router moet je waarschijnlijk 192.168.1.1 gebruiken en NIET 168.192.1.1 ! Heb je wel een softe reset geprobeerd?

En welk type netgear router heb je? Je kan misschien de instellingen opslaan van je router, dan een harde reset doen, en daarna de instellingen weer terug inlezen in de router.
dat was inderdaad een typfout, ik heb wel 192.161.1.1 geprobeerd. Met een softe reset bedoel je neem ik aan de stroom eraf halen of de powerknop op de achtkant? beiden geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Het gaat om een Netgear RangeMax Wirelees-N Gigabit Router WNR3500 v2

Hoe moet ik instellingen opslaan?

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
dion_b schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:04:
Gokje: default IP van dat TP-link geval is zelfde als default gateway van je Netgear router en gooit roet in eten...

Je durft geen factory reset op de router te geven ivm instellingen, maar dat kun je neem ik aan wel doen op de repeater, Wat gebeurt er dan?

Sowieso, repeaters zijn ondingen en je wilt WiFi niet als backbone binnenhuis gebruiken. Als je boven dekking nodig hebt ben je veel beter af met een AP die je bedraad aansluit.
Als ik die repeater een harde reset geef gebeurd er eigenlijk niets, enkel dat ze niet meer met elkaar verbonden zijn. Maar nog steeds is mijn draadloze netwerk verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DavidW1975 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:48:
[...]

dat was inderdaad een typfout, ik heb wel 192.161.1.1 geprobeerd.
192.168.1.1 :X

Als je net zo slordig typt in je browser is het geen wonder dat het niet lukt 8)7

Even double-check: zoek eens op wat je default gateway is (in Windows: ipconfig). Als dat een ander IP is, probeer daarheen te surfen.
Het gaat om een Netgear RangeMax Wirelees-N Gigabit Router WNR3500 v2

Hoe moet ik instellingen opslaan?
:?

Je kunt pas instellingen opslaan als je in de GUI bent. Wil je nu zeggen dat je er wel in kunt komen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Als je die repeater trouwens weer loshaalt, heb je dan wel weer verbinding?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
dion_b schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:52:
[...]

192.168.1.1 :X

Als je net zo slordig typt in je browser is het geen wonder dat het niet lukt 8)7

Even double-check: zoek eens op wat je default gateway is (in Windows: ipconfig). Als dat een ander IP is, probeer daarheen te surfen.

[...]

:?

Je kunt pas instellingen opslaan als je in de GUI bent. Wil je nu zeggen dat je er wel in kunt komen?
Je hebt gelijk :F , maar echt juist geprobeerd. Maar je hebt me wel op het goede spoor gezet. Om in mn router te komen moest ik 10.0.0.1 nemen....(iemand ooit voor mij een Nas aangesloten en hiermee bezig geweest....) Ik zit er dus inmiddels in. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
BaRF schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:58:
Als je die repeater trouwens weer loshaalt, heb je dan wel weer verbinding?
Nee dat was het eerste wat ik heb geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
Dion: in mn router kan ik een kopie maken van "Current Settings". Deze opslaan (wordt een CFG bestand..) en daarna een harde reset doen en kiezen voor "Restore Saved Settings From al File" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:07
inderdaad

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
weet je wat een rare is inmiddels.... ik had zoals dion zei een harde reset uitgevoerd bij die TP-link. En nu ziet mijn telefoon ineens het netwerk "TP-Link Extender" waarop ik m kan aansluiten. Echter zonder password toegang en ik heb ook na die harde reset ze niet meer aan elkaar gelinkt dmv die WPS knop.
Wat is wijsheid hier? toch router resetten of zorgen dat er een password in komt, de vraag is dan enkel hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Dat is ook de bedoeling dat je de extender ziet als Wifi netwerk zonder wachtwoord. Nu kun je inloggen op je extender en via de interface koppelen aan je "normale" wifi netwerk. Dan neemt de extender de eigenschappen van je "normale" wifi netwerk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
danny dat klopt inderdaad, echter ik kom uiteindelijk nooit door die interface heen, elke keer slaat alles vast. Heb gelukkig wel weer een draadloos netwerk dus die TP link gaat mooi terug.

Ik ga naar iets anders kijken. Dion gaf aan "Als je boven dekking nodig hebt ben je veel beter af met een AP die je bedraad aansluit." wat is een AP....?

Verder wil ik iedereen bedanken voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:07
access point

het linkje geeft wat uitleg (en ook een test, maar die is al wel wat verouderd)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DavidW1975 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:05:
[...]

Je hebt gelijk :F , maar echt juist geprobeerd. Maar je hebt me wel op het goede spoor gezet. Om in mn router te komen moest ik 10.0.0.1 nemen....(iemand ooit voor mij een Nas aangesloten en hiermee bezig geweest....) Ik zit er dus inmiddels in. En nu?
Nu? Nou, bijvoorbeeld kijken of de WiFi-radio aan staat enzo. Je probleem was geen WiFi-netwerk weer, dus ik zou in die hoek kijken.
DavidW1975 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:03:
danny dat klopt inderdaad, echter ik kom uiteindelijk nooit door die interface heen, elke keer slaat alles vast. Heb gelukkig wel weer een draadloos netwerk dus die TP link gaat mooi terug.

Ik ga naar iets anders kijken. Dion gaf aan "Als je boven dekking nodig hebt ben je veel beter af met een AP die je bedraad aansluit." wat is een AP....?
Meest eenvoudige draadloze apparaat: iets wat je op een draadje aansluit om draadloos verbinding te krijgen met dat netwerk.

Alle routers, repeaters, "extenders" en dergelijke bevatten (minimaal) een AP maar doen ook allerlei andere zaken. Die jij niet nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidW1975
dion: Helder, ik heb boven een gigapoort switch liggen, dus als ik hier een goedkopere AP (bijv: Edimax EW-7228APn twv 28,-) op aansluit zou dit voldoende zijn?
Pagina: 1