Cerficaten in sleutelhangertoegang

Pagina: 1
Acties:

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:19
Beste,

Ik heb vanavond mijn icloud wachtwoord gereset, en had een mapje in keychains weggegooid, omdat hij bleef zeuren bij het inloggen om lokale sleutelhangers. Maar goed ik kwam daarna in sleutelhangertoegang. En het viel mij op dat onder de sleutelhanger systeem, categorie : certificaten. Daar staan 2 cerficaten genaamd: com.apple.systemdefault en com.apple.kerberos.kdc. Er staat bij dat het een zelfondertekend rootcerficaat is en '' dit cerficaat is niet gecontroleerd door een derde partij''

Wat betekend dit, kan iemand kijken of het bij het bij je zelf ook is. Ik heb Yosemite.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• dennis_rsb
Mijn Engels is niet bar goed, maar ik lees onderin de pagina dat het normaal is? en com.apple.systemdefault dan?

Edit; ik ben iets wijzer, beide certificaten verlopen op hetzelfde tijdstip, over vele jaren. Weet even niet uit mijn hoofd welk jaar, zit nu niet achter mijn Macbook. Dus aangaande op jouw antwoord denk ik dat beide certifcaten onschuldig en bij elkaar horen? Wel is de appstore traag, zou dit te maken kunnen hebben met de problemen die momenteel zijn met iOS appstore?

[ Voor 42% gewijzigd door dennis_rsb op 24-09-2015 21:25 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Staat je datum/tijd van je systeem goed? Dat kan nogal wat gekkigheid veroorzaken bij Apple's en certificaten.

• dennis_rsb
sebastius schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:03:
Staat je datum/tijd van je systeem goed? Dat kan nogal wat gekkigheid veroorzaken bij Apple's en certificaten.
Ja staat gewoon goed. Ik denk dat het wel goed zit allemaal, gezien de link die kaassouffle postte. Het zou wel fijn zijn als iemand dit kan bevestigen, en even kan kijken in haar/zijn mac of die certificaten daar die zelfde melding geven. Ik heb ''maar'' 1 mac thuis dus kan het niet even checken op een andere.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo dan:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/certificaat%201.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/certificaat%202.png

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb die Kerberos ook, met dezelfde 'niet gecontroleerd' bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Thanks voor jullie reactie!
Pagina: 1