Nieuw Moederbord, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Chatman313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 17:56
Hallo mensen van dit forum,

pas geleden heb ik tweedehands een pc gekocht, nu wil ik er een netwerkkaart indoen zodat ik wifi kan ontvangen maar zie ik dat er maar 1 pci slot op mijn moederbord zit die in gebruik is door mijn videokaart.
Ik ben dus van plan een nieuw moederbord te gaan kopen maar ik heb zelf nog maar 1x een pc uit elkaar gehaald en terug in elkaar gezet maar nog nooit iets geüpgraded. Nu was mijn vraag, wat voor moederbord heb ik nodig voor mijn andere hardware??

Mijn setup nu is:
Intel core i5 4460 3.2ghz processor
nvideo gtx 760
Er zit een ventilator van coolmaster op mijn moederbord
60gb ssd (met windows 10 home erop)
1tb hdd
een dvd lade
een 600w real power voeding
1 8gb ram kaart
ik gebruik 2 beeldschermen, 1hdmi op mijn nvidea en 1 vga op mijn moederbord.

Weten jullie dus een goed moederbord waar dit allemaal op kan zonder dat ik veel hoef te veranderen of moet verbouwen? En dan het liefst voor een mooi prijsje :9 Of zijn er nog andere oplossingen, zo'n netwerk kaart die ver uitsteekt past niet in mijn kast waar de pc staat, maar ik wil wel redelijk goede qualiteit.

alvast bedankt voor de moeite,

mvg. Chatman313

ps. staat er iets nog niet bij vraag het even in dit forum of stuur een dm.

[ Voor 9% gewijzigd door Chatman313 op 24-09-2015 19:24 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 19:13
In plaats van een heel nieuw moederbord kopen kun je ook kiezen voor een oplossing als dit: pricewatch: TP-Link TL-WN822N Gewoon met een bijgeleverd kabeltje aasluiten op een usb poort. Doordat er een kabel aan zit kun je ook de antenne's nog neerzetten op de plek met de beste ontvangst, met een pcie kaart zit je vast aan de plek waar je computer staat.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, schopje naar CAA.

Verder, voor de volledigheid, welk moederbord heb je?

Verder eens met Philpend, als het echt niet past, lekker een USB dongle aansluiten en gaan.

• jort99b
  • Laatst online: 30-03 18:29
Als dit de enige reden is dat je een nieuw moederbord wilt kopen zou ik je aanraden om een wifi usb stick te kopen.
Dit is een hele goede: pricewatch: AVM FRITZ! WLAN USB Stick AC 430 Edition International (zie ook de review van Foritain)
Het voordeel van zo'n usb stick is dat je geen pci-e nodig hebt.
Het voordeel van deze is dat je ook nog eens een stand er bij krijgt die je op verschillende plekken neer kan zetten voor optimale ontvangst.
(en het is natuurlijk een stuk goedkoper)

Edit: ik zie dat philpend me voor was, ik zou zeggen zoek wat reviews op internet op en besluit welke het beste voor jou is.

[ Voor 9% gewijzigd door jort99b op 24-09-2015 19:38 ]

• Chatman313
Bedankt allemaal voor de snelle reacties, ontvangst maakt niet veel uit want ik zit 2 meter naast mijn router (jammer genoeg een goede plaats voor een kabel). Wij hebben een 40mb/s internet snelheid, haal ik dit met een dongle?

Ik heb by the way een cm storm scout 2 kast met voeding onderaan en ik heb een asrock h81m hds moederbord (dus ook maar 2 ram slots vandaar dat ik mischien wilde upgraden)

even een bijvraagje, hoeveel ram kan mijn moederbord aan voor als ik later misschien 16gb wil?

• jort99b
  • Laatst online: 30-03 18:29
2x8GB moet in principe geen probleem zijn.

• Chatman313
Ok top. Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik heb de internet snelheid gevonden bij de specificaties. Dan ga ik binnenkort maar eens een wifi dongle kopen en kan van mij part dit topic close

Bedankt!!!

• br00ky
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Chatman313 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:44:
Bedankt allemaal voor de snelle reacties, ontvangst maakt niet veel uit want ik zit 2 meter naast mijn router (jammer genoeg een goede plaats voor een kabel).
Euh, is dat dan toch niet alsnog een nobrainer, je gaat jezelf (enorm) te kort doen met wifi. Ondanks dat het maar 2 meter is, blijft het instabiel, onbetrouwbaar en relatief traag. Als je erover wil gaan gamen is het eigenlijk over het algemeen helemaal de mindere optie.

• Chatman313
Dus om te gamen moet ik wel een goede kopen, Wij hebben maar een 40mb/s internet snelheid, maar heeft het dan nog steeds nut om een betere te kopen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Chatman313 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:32:
Dus om te gamen moet ik wel een goede kopen, Wij hebben maar een 40mb/s internet snelheid, maar heeft het dan nog steeds nut om een betere te kopen?
Lol, hij heeft maar 40 mb internet. Ik zit op wifi met 75 KB. :X

• Frankz1994
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik weet natuurlijk niet hoe je setup is maar ik zou zeker proberen om een kabel te leggen, zeker met gamen al is die maar 2 meter verderop.
40mb is snel genoeg.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Chatman313 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:32:
Als je 2 meter naast je router zit, wat belemmert je om een kabel tussen je pc en de router te duwen? 40mb/s is niet beroerd, kun je prima mee gamen.

Show me your moves.

• Chatman313
Ik zal eens aan mijn pa en ma vragen of een kabel een mogelijkheid is. bedankt
Pagina: 1