Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:09

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Topicstarter
ik zit met een raar fenomeen. ik heb een unattended.xml welke niet gepakt word door de wds server. (Zowel in server properties als image properties de locatie aangegeven van de xml.)

als ik een offline image gebruik, Dan werkt deze ook alleen als ik hem in de boot.wim zetd en dan gaat het wel goed. in de root van de usb schijf bijvoorbeeld ziet ook de offline install hem niet. Ik heb er niets bijzonders in behalve partitie instellingen en taal instellingen. XML is gemaakt via de AIK van windows.

Weet iemand waar ik het in moet zoeken? technet geeft weinig uitkomst en heb hun best practice gevolgd qua wds config.

Ik heb de andere topics ook gelezen en als ik de configs vergelijk zie ik er weinig verschil in. ik meen mij te herinneren dat de volgorde belangrijk is, maar dit is de volgorde zoals ik op technet tegenkwam.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
    <settings pass="windowsPE">
        <component name="Microsoft-Windows-International-Core-WinPE" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
            <SetupUILanguage>
                <UILanguage>en-US</UILanguage>
            </SetupUILanguage>
            <InputLocale>pt-PT</InputLocale>
            <SystemLocale>pt-PT</SystemLocale>
            <UILanguage>en-US</UILanguage>
            <UserLocale>pt-PT</UserLocale>
        </component>
        <component name="Microsoft-Windows-Setup" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance">
            <DiskConfiguration>
                <Disk wcm:action="modify">
                    <CreatePartitions>
                        <CreatePartition wcm:action="modify">
                            <Order>1</Order>
                            <Type>Primary</Type>
                            <Extend>false</Extend>
                            <Size>300</Size>
                        </CreatePartition>
                        <CreatePartition wcm:action="modify">
                            <Extend>true</Extend>
                            <Order>2</Order>
                            <Type>Primary</Type>
                        </CreatePartition>
                    </CreatePartitions>
                    <ModifyPartitions>
                        <ModifyPartition wcm:action="modify">
                            <Active>true</Active>
                            <Extend>false</Extend>
                            <Format>NTFS</Format>
                            <Label>System</Label>
                            <Order>1</Order>
                            <PartitionID>1</PartitionID>
                        </ModifyPartition>
                        <ModifyPartition wcm:action="modify">
                            <Active>false</Active>
                            <Format>NTFS</Format>
                            <Label>Windows</Label>
                            <Order>2</Order>
                            <PartitionID>2</PartitionID>
                        </ModifyPartition>
                    </ModifyPartitions>
                    <DiskID>0</DiskID>
                    <WillWipeDisk>true</WillWipeDisk>
                </Disk>
                <WillShowUI>OnError</WillShowUI>
            </DiskConfiguration>
            <ImageInstall>
                <OSImage>
                    <InstallTo>
                        <DiskID>0</DiskID>
                        <PartitionID>2</PartitionID>
                    </InstallTo>
                    <InstallToAvailablePartition>false</InstallToAvailablePartition>
                </OSImage>
            </ImageInstall>
            <UserData>
                <ProductKey>
                </ProductKey>
                <AcceptEula>true</AcceptEula>
            </UserData>
        </component>
    </settings>
 </unattend>

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zit een fout in je XML:

XML:
1
2
3
4
5
6
            <UserData>
                <ProductKey>
                </ProductKey>
            </UserData>

Moet volgens mij gewoon zijn:

XML:
1
2
3
4
            <UserData>
                <ProductKey>xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx</ProductKey>
            </UserData>

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
En wederom zeg ik het weer : gebruik MDT icm WDS ipv "puur" WDS.
De redenen waarom is al in tig topics genoemd maar het komt erop neer dat WDS alleen goed is om litetouchpe.wim te booten.

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
Wim-Bart schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:38:
Zit een fout in je XML:

XML:
1
2
3
4
5
6
            <UserData>
                <ProductKey>
                </ProductKey>
            </UserData>

Moet volgens mij gewoon zijn:

XML:
1
2
3
4
            <UserData>
                <ProductKey>xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx</ProductKey>
            </UserData>
wij hebben hier geen vlk, dit gaat via het chassis/bios.

Ik ga eens naar MDT kijken. Bedankt. heb dit nooit in overweging genomen omdat we maar sporadisch installeren. wds voldoet in principe prima, op het unattended verhaal na

[ Voor 8% gewijzigd door Meulugar op 25-09-2015 10:40 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Meulugar schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:36:
Ik ga eens naar MDT kijken. Bedankt. heb dit nooit in overweging genomen omdat we maar sporadisch installeren. wds voldoet in principe prima, op het unattended verhaal na
WDS is eigenlijk alleen de distributie van je image. MDT laat je een image, tasksequence en nog meer samenstellen via een grafische interface. Je kan ook unattended files genereren vanuit MDT. Je kan je opties eenvoudig aanvinken en je bent verzekerd van een correcte XML.

Bij gebrek aan SCCM is MDT de beste keuze om een image te maken.

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
CMD-Snake schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:52:
[...]

WDS is eigenlijk alleen de distributie van je image. MDT laat je een image, tasksequence en nog meer samenstellen via een grafische interface. Je kan ook unattended files genereren vanuit MDT. Je kan je opties eenvoudig aanvinken en je bent verzekerd van een correcte XML.

Bij gebrek aan SCCM is MDT de beste keuze om een image te maken.
heb de documentatie gelezen en ik denk dat het inderdaad de snelste weg is. De laatste keer dat ik dit actief deed was in de tijd van winxp haha. Maar hier hebben ze helemaal geen image dus vond het nodig om e.e.a op te zetten. Als het eenmaal werkt. Scheelt het je zoveel tijd.. 10 minuten per pc ipv een hele dag. :+

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
[...]

Activeren van (in ieder geval Windows 7) clients van OEMs (welke via "bios" activeren) is btw vrij makkelijk werkend te krijgen, zelfs in omgevingen met meerdere merken.
Het gaat om zogenaamde SLIC / SLP activaties. In het kort komt het neer op een certificaat van de fabrikant (in windows\system32\oem) icm een key van de bijbehorende fabrikant. Dit is uiteraard ook te scripten.

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
Killah_Priest schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:15:
[...]

Activeren van (in ieder geval Windows 7) clients van OEMs (welke via "bios" activeren) is btw vrij makkelijk werkend te krijgen, zelfs in omgevingen met meerdere merken.
Het gaat om zogenaamde SLIC / SLP activaties. In het kort komt het neer op een certificaat van de fabrikant (in windows\system32\oem) icm een key van de bijbehorende fabrikant. Dit is uiteraard ook te scripten.
daar heb ik ook geen probleem mee. de offline (unattended) en online (attended) image werken prima op deze manier. Het ging puur om het feit dat de WDS implementatie afwijkt van de technet info. Ben nu druk aan het lezen over mdt dit aan het voorbereiden.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

[...]

Klopt, zag het vandaag bij ons. Moesten het op always zetten om de BIOS OEM key over te nemen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Als je dit veel gebruikt, koop dan 1 Windows volume License van de editie die pre-installed is op de machines, of maak gebruik van Downgrade rights, dan mag je al je machines met OEM licenties gewoon omzetten naar VLK installaties waardoor je geen issues meer hebt met vage OEM activaties en je gewoon binnen je organisatie 1 (of meedere) custom images images makkelijk kan uitrollen.
 Using Volume Licensing Media to Reimage. Volume Licensing Windows Desktop operating system media may be used to reimage devices as long as all devices being reimaged are licensed for the edition and version of Windows being reimaged onto them. (Note: Each device being reimaged does not need to be licensed under Volume Licensing as long as they are properly licensed for the edition and version being reimaged onto them.)

o Downgrade Rights: Using Volume Licensing Media to Reimage a Device with an OEM License.
OEM devices imaged with a Pro version of the Windows Desktop Operating System generally include
limited downgrade rights. For example, customers purchasing a PC from an OEM with Windows 8.1 Pro
have the right to downgrade to Windows 7 Professional. If a Volume Licensing customer wants to take
advantage of these downgrade rights they may do so and use Volume Licensing media. In this example,
Volume Licensing Windows 7 Professional bits may be used to reimage any of the customer’s devices licensed for Windows 7 Professional (either with an OEM Windows 7 Professional license or via OEM downgrade rights granted in the Windows 8 Pro and Windows 8.1 Pro OEM EULAs).
Er zitten bijv. ook wat haken en ogen aan het uitrollen van op OEM media gebaseerde images.

Zie bijv. de MS License brief:
OEM-Specific Information
Reimaging is the copying of software onto multiple devices from one standard image. Organizations that want to recover their systems by using OEM media or OEM custom images may only do so as follows: OEM media may be used to individually recover an image to a device using recovery media provided by the OEM. The OEM recovery media (1) should match the product version that was originally preinstalled on the system, (2) may only be used to image devices that came with it, and (3) may not be modified prior to recovering an image to a device.

Using OEM Media to Reimage: You may use OEM media (including custom OEM images) to reimage devices, but only those that were originally imaged with such media.
Pagina: 1