Heb jij ook wel eens een idee?

Pagina: 1
Acties:

• Bramvlieg
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 08:56
Ik heb van nature veel ideëen , van apps tot wereld veranderende uitvindingen die wereld honger tegen gaan.
Als ik dan kijk naar de ideëen die ik ook kan realiseren loop ik altijd tegen één en hetzelfde problem aan:

Ik kan niet alles zelf, hoe graag ik dat ook wel.

Nu heb ik geen achtergrond in programmeren of websites maken ofzo dus dat helpt natuurlijk niet.

Maar mijn vraag is, wie heeft daar nog meer last van?

P.S. Als ik genoeg karma had, had ik een enorm lange blog geschreven, maar dat heb ik dus nog niet :P

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zie niet in hoe "wereldveranderende uitvindingen" en de "wereldhonger tegengaan" gerelateerd zijn aan de skills van webdesign en coding, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn beperkte inzicht liggen. ;)

Maar ik denk dat iedereen (of iig veel mensen) wel eens ideeën hebben ja, hoe de kwaliteit van die ideeën is, is dan een tweede ook al denken ze zelf soms vast wel eens dat ze de eerste zijn die iets uitermate briljants hebben bedacht wat vervolgens:

- helemaal niet briljant is
- niet uitvoerbaar is
- al lang bestaat
- etc

Aannames zijn fataal.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Je kan ook gewoon je idee "verkopen"

Smiling as the shit comes down...

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ja er zijn veel meer mensen die hun eigen ideeen overschatten. >:) ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Hielko
  • Laatst online: 23:26
Ideeën zijn (bijna) niks waard. Uitvoering is waar het om draait.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:36

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb 's avonds laat altijd fantastisch goede ideeën. Helaas zijn die 's morgens vroeg weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Enig idee wat ik daar aan kan doen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11

matroosoft

Lone Christian

Het hebben van veel ideeën is wel herkenbaar voor mij. Ik ben het niet eens met @gameover dat die ideeën vervolgens niks waard blijken te zijn. Voorbeeld: iedereen ziet wel eens dat de UI van een bepaalde app veel handiger kan. Alleen heeft niemand het nog beter gedaan. Het potentieel van een app met een goede UI kan echter wel veel hoger zijn dan het potentieel van een app met een slechte UI.

Dat was maar een voorbeeldje. Soms is het inderdaad zo dat na een tijdje blijkt dat een idee niks waard is. De tip die ik aan jou zou willen meegeven is dat je gewoon een keer een idee uitkiest en die gaat uitvoeren. Ongeacht of je alle benodigde skills nu hebt of niet. En dan doorzetten en niet aan een tweede idee beginnen als het even niet lukt. Op deze manier leer je jezelf heel veel en zie je ook gelijk of een idee in de praktijk ook zo goed werkt als de theorie in je hoofd.
Hielko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:30:
Meneer Musk zou zonder zijn ideeën waarschijnlijk niet zover zijn als hij nu is. ;)
Fiber schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:36:
Ik heb 's avonds laat altijd fantastisch goede ideeën. Helaas zijn die 's morgens vroeg weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Enig idee wat ik daar aan kan doen...?
Als ik jou was zou ik ´s avonds gaan werken/hobby'en. :)

[ Voor 10% gewijzigd door matroosoft op 24-09-2015 18:06 ]

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:31

GaMeOvEr

Is een hork.

matroosoft schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:03:
Het hebben van veel ideeën is wel herkenbaar voor mij. Ik ben het niet eens met @gameover dat die ideeën vervolgens niks waard blijken te zijn. Voorbeeld:
Ik zeg niet dat ideeën niets waard zijn, ik zeg alleen dat mensen vaak denken dat ze een briljant idee hebben wat in de praktijk nogal tegenvalt. Natuurlijk zijn er ook mensen die daadwerkelijk echt goede ideeën hebben.

Maargoed, als iemand hoogdravend begint met "wereldveranderende ideeën" en ideeën die "de wereldhonger oplossen" dan ben ik daar een tikkeltje kritischer in dan iemand die ziet hoe een UI beter gemaakt kan worden. ;)

Aannames zijn fataal.

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:56

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

nee.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Beter een matig idee met een goede uitvoering dan een goed idee met een matige uitvoering.

druk en typefouten voorbehouden

• Hielko
  • Laatst online: 23:26
matroosoft schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:03:
Meneer Musk zou zonder zijn ideeën waarschijnlijk niet zover zijn als hij nu is. ;)
Een elektrische auto was nou niet echt een nieuw idee. Hij weet het alleen beter uit te voeren, precies mijn punt. Hetzelfde geldt voor alle andere dingen waar hij mee bezig is of was, allemaal concepten die al lang bedacht waren. Het moeilijkste is om ze te realiseren.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hielko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:30:
Er is anders genoeg geld te verdienen met patenten. :)

Smiling as the shit comes down...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:48

Onbekend

...

Met Hielko eens.
Ideeën genoeg, maar door geen (of slechte) uitvoering is het niets waard. Net zoals het werk om ergens patent op zien te krijgen en te houden.

En tijd tekort is vaak de grootste oorzaak om een idee niet uit te voeren. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

lutkeveld schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:17:
Beter een matig idee met een goede uitvoering dan een goed idee met een matige uitvoering.
Beter een goed idee met een goede uitvoering. Er zijn al genoeg slechte ideeën met een goede uitvoering. In die zin is het hebben van goede ideeën best belangrijk. Als je dat kunt combineren met een goede uitvoering dan zit je helemaal goed. Je moet goede ideeën niet als onbelangrijk afknallen.
Hielko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:28:
[...]

Een elektrische auto was nou niet echt een nieuw idee. Hij weet het alleen beter uit te voeren, precies mijn punt. Hetzelfde geldt voor alle andere dingen waar hij mee bezig is of was, allemaal concepten die al lang bedacht waren. Het moeilijkste is om ze te realiseren.
Ben het met je eens dat de producten niet nieuw zijn. Het komt er echter wel op aan dat je het inzicht hebt waar je zulke producten kunt verbeteren om ze tot een perfect product te maken. Dat moet je niet onderschatten. Zoals ik hierboven al zeg: er zijn al genoeg mensen die matige ideeën goed weten te realiseren.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bramvlieg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:57:
Ik heb van nature veel ideëen , van apps tot wereld veranderende uitvindingen die wereld honger tegen gaan.
Zorg dat je in contact met komt met de technici of denktanken bij (nood) hulp organisaties...

NRG

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:22 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Bramvlieg
Ik postte dit meer om te zien of andere Tweakers ook tegen het probleem lopen dat na 20 min kritisch denken ze realiseren dat ze het niet zelf het idee kunnen uitwerken ;)

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Bramvlieg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:34:
Ik postte dit meer om te zien of andere Tweakers ook tegen het probleem lopen dat na 20 min kritisch denken ze realiseren dat ze het niet zelf het idee kunnen uitwerken ;)
Je kunt inderdaad niet alle ideeën uitwerken, maar wel enkele. Als je met kleine ideeën begint leer je steeds iets nieuws waardoor je steeds grotere ideeën kunt realiseren.

M.a.w.: je kunt veel meer dan je denkt, je moet het jezelf alleen nog aanleren.

[ Voor 11% gewijzigd door matroosoft op 24-09-2015 22:29 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ScrooLoose schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:31:
Er is anders genoeg geld te verdienen met patenten.
Stap 1 is dan (een unieke idee-uitwerking hebben en) voldoende vertrouwen hebben in je eigen ontwerp om er duizenden a tienduizenden euro's voor uit te geven voor er een cent binnen komt.

--

Als het serieus grote verbeteringen voor de wereld zou betekenen, waarom zou je er dan per se aan moeten willen verdienen :? Gewoon online gooien, voorzien van een creative commons-licentie. Laat dan andere investeren in de uitwerking en verdien veel geld als spreker op seminars ;)
Bramvlieg schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:34:
Hoog-over ideeen komen bij mij ook af en toe wel op. Maar even nadenken laat 80% al afvallen en de volgende 10% valt door de mand als je het met een kritisch ander zou doorspreken.
Punt is dat de meeste ideeen toch te veel haken en ogen hebben om uitvoerbaar te zijn. De truc is dat ene idee vinden en er keihard achteraan gaan. Als het echt een miljoenen-idee is dan is het een hele kleine investering om die programmeer-kennis zelf op te gaan doen voor je van start gaat. Als het werkt ben je rijk, als het mislukt heb je toch nog een nieuwe vaardigheid geleerd :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Opschrijven voordat je gaat slapen :+

• zomertje
  • Laatst online: 11-11 01:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik had 20 jaar geleden al t idee om iets met smoothies te doen, als tegenhanger op festivals voor alle ongezonde meuk. Nooit wat mee kunnen doen, maar nu zie je dat die er dus echt zijn gekomen :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11 17:56
Klinkt herkenbaar. Als je een goed idee geen navolging geeft in de vorm van onderzoek of uitvoering, blijft het daarbij.

Zo heb ik met een vriend heel lang gesproken over een soort kiosk voor artikelen uit de kranten en tijdschriften. Omdat we wel graag veel achtergrondartikelen lazen, maar de meeste nieuwsstukken ons gestolen konden worden. Dus niet de krant, maar je gewenste artikel kopen. Beide geen ervaring met programmeren en na wat biertjes met bevriende journalisten (die er niet in geloofden) het er maar bij laten zitten. De naam hadden we ook al. Aisle, als referentie aan het artikelen lezen in het gangpad van de supermarkt. :P

Ik ben dan ook zeer, zeer, content met Blendle, maar denk tegelijkertijd, hadden we maar het geloof gehad. Maar misschien was de tijd (ik spreek over meer dan 10 jaar geleden) er nog niet rijp voor.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Garyu

WW

Voice recorder, pen en papier op je nachtkastje, een whiteboard onder de douche, zoveel problemen zoveel (ideeën voor) oplossingen ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Hielko schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:28:
[...]

Juist. Daarom de uitdrukking "Beter goed gejat, dan slecht verzonnen."

Er zijn genoeg "pioniers" met innovatieve ideeën die niet slagen, een paar jaar later pakt iemand dat idee weer op en slaagt wel in het goed uitwerken van het idee. Innovatie is belangrijk, maar evolutie is essentieel.

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10 23:17
Ik heb ook wel eens ideeën als ik dronken ben. En als ik dan weer nuchter ben dan blijkt het natuurlijk een geweldig idee te zijn!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11 17:56
hyptonize schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:36:
[...]

Juist. Daarom de uitdrukking "Beter goed gejat, dan slecht verzonnen."

Er zijn genoeg "pioniers" met innovatieve ideeën die niet slagen, een paar jaar later pakt iemand dat idee weer op en slaagt wel in het goed uitwerken van het idee. Innovatie is belangrijk, maar evolutie is essentieel.
En marketing. En je concurrentie kapot maken. (Denk: Edison) :P

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:56

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

lutkeveld schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:17:
die ken ik als: Beter goed gejat dan slecht bedacht ;)

• Bramvlieg
In iedergeval krijg ik nu wel een goed beeld wat ik met m'n overvloed van ideëen kan doen.
één van m'n ideëen ben ik op dit moment aan het uitwerken maar met studie ernaast en wat Honours projecten gaat het niet zo snel als gehoopt..

P.S. ik graag iemand willen ontmoeten die mij kan helpen met het opzetten van een online platform dus als je samen met mij in het diepe wilt springen, DM mij en ik geef wat meer uitleg :)
Pagina: 1