Wat ga je met je laptop doen?
De OS zal de voorgeinstalleerde Windows 8 of Windows 10 zijn.
Het gebruik zal hoofzakelijk bestaan uit het werken met het standaard Mircosoft Office pakket.
Daarnaast wil ik graag op een soepele manier in een goede kwaliteit kunnen gamen. (Denk aan spellen zoals Tom Clancy's The Devision)
Wat is je budget?
Maximaal €1000,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht en grootte zijn geen bepalend factor in deze. Gebruik zal voornamelijk binnenshuis plaats vinden. Hierdoor ben ik ook altijd wel in de buurt van een stopcontact en is de accuduur dus minder relevant.
Wie van de drie twee?
Zelf heb ik via de pricewatch gezocht en kom ik op onderstaande twee modellen uit.
Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967
Asus N551JB-CN083T
Mijn vraag is: Welke laptop is het beste?
Het grooste verschil zit hem volgens mij in de volgende punten (please, correct me if i'm wrong):
Bijvoorbaat dank voor de moeite en ik kijk uit naar jullie reacties.
-BuriedBigJ
De OS zal de voorgeinstalleerde Windows 8 of Windows 10 zijn.
Het gebruik zal hoofzakelijk bestaan uit het werken met het standaard Mircosoft Office pakket.
Daarnaast wil ik graag op een soepele manier in een goede kwaliteit kunnen gamen. (Denk aan spellen zoals Tom Clancy's The Devision)
Wat is je budget?
Maximaal €1000,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gewicht en grootte zijn geen bepalend factor in deze. Gebruik zal voornamelijk binnenshuis plaats vinden. Hierdoor ben ik ook altijd wel in de buurt van een stopcontact en is de accuduur dus minder relevant.
Wie van de drie twee?
Zelf heb ik via de pricewatch gezocht en kom ik op onderstaande twee modellen uit.
Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967
Asus N551JB-CN083T
Mijn vraag is: Welke laptop is het beste?
Het grooste verschil zit hem volgens mij in de volgende punten (please, correct me if i'm wrong):
- Opslag: de Asus maakt o.a. gebruik van een SSD en zal hierdoor sneller opstarten. Maar heeft dit ook een positief effect op de verdere werking van de laptop of beperkt zich dit puur tot het opstarten van de laptop/programma's?
- Videokaart: De Lenovo beschikt over een GeForce GTX 960M en de Asus over een Intel HD Graphics.
Via wat gegoogle meen ik te mogen concluderen dat de Lenovo de betere videokaart van de twee heeft. Heb ik hierin gelijk en wat is het wezelijke verschil? - Interfaces: De Asus biedt meer Interfaces aan. Wat mij opvalt is dat bij de wlan verbindingen de 802.11ac genoemd staat. Kan iemand mij uitleggen wat hiervan de toegevoegde waarde is en of dit in de praktijk merkbaar zal zijn?
Bijvoorbaat dank voor de moeite en ik kijk uit naar jullie reacties.
-BuriedBigJ