[Profiel] Wachtwoord wijzigen [bug]

Pagina: 1
Acties:

• miner
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 20:03
Wachtwoord kan niet gewijzigd worden.
Als ik dat probeer dan zie ik een melding "E-mailadres: Er is al een account met het email adres....".
Win7 + Chrome Version 45.0.2454.99 m

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat klopt, er is een ander account uit 2000 waar je hetzelfde email adres hebt gebruikt welke niet meer actief is. Meer kan ik niet zien, maar het is alles behalve een bug. Dit hoort eerder onder Schop een Modje, waar mensen met meer rechten het verder kunnen uitzoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• miner
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 20:03
Ik vind het een beetje raar dat een inactief account voor dit soort problemen kan zorgen voor active gebruikers.
Thanks voor je reply, ik heb een nieuwe topic aangemaakt onder Schop een Modje
[Profiel] Wachtwoord wijzigen

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

miner schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:52:
ik heb een nieuwe topic aangemaakt onder Schop een Modje
[Profiel] Wachtwoord wijzigen
offtopic:
Nu heb je 2 topics, niet echt handig :P Je kan een verzoek tot verplaatsen indienen mbv. de rapporteerknop bovenaan, dan wordt ie vanzelf verplaatst en hoef je geen nieuwe aan te maken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit topic moet gewoon naar 't archief, want het is geen bug en in SeM is het ondertussen al opgelost. Ik heb echter niet de rechten hier om dat te kunnen. ;)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat vervelend voor je ;)

Blijft nog steeds een bug tho.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo een bug? Als iemand zich registreerd met een email adres, dat account laat anonimiseren en een tijd later opnieuw registreerd met dat email adres is het toch niets meer dan een kloon aanmaken wat we liever niet zien? Ik snap niet echt wat de bug is in deze context. Wachtwoord wordt aan email adres gekoppeld en als er dus meer dan 1 resultaat komt bij het email adres, is het ook logisch dat er een foutmelding komt, je wilt niet dat het wachtwoord van een ander account spontaan wordt gewijzigd.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

Wachtwoord is niet gekoppelt aan email-adres, maar aan een gebruikers-id. Wel is het zo dat je met je email-adres kan inloggen. Onze code is wel zo slim om dan geen koppeling te maken met een inactive account ;)

Wat hier fout gaat is dat bij het wijzigen van een wachtwoord ook het email-adres gechecked wordt, maar daar niet gekeken wordt naar de status van een profiel met hetzelfde adres. Technisch kunnen dubbele email-adressen prima voorkomen in onze database, alleen bij registereren moet er wel een check op duplicaten plaatsvinden ongeacht account-status (de situatie die jij schets). Dat is hier echter niet aan de orde.

Intentionally left blank

Pagina: 1