Ik zou me graag een 24 poorts (managed) switch aankopen.
Nu is er een enorm prijsverschil tussen switches met of zonder PoE.
Ik zou ook maar zo'n 6-tal PoE devices voorzien (ik heb er nu nog geen).
Momenteel zie ik nergens 24-poort switches met bijvoorbeeld maar 8 PoE poorten.
(bij 8 of 16 poort switches zie je soms wel dat er een deel poorte met en zonder PoE is voorzien)
Daarom vroeg ik me af of het misschien niet interessanter is een 24-poort switch aan te kopen zonder PoE en te werken met PoE injectors.
Ik zie voor en nadelen in volgende dingen:
- verbruik van een volledige PoE switch lijkt steeds redelijk hoog te liggen (ook worden niet alle poorten met PoE gebruikt).
- PoE in switch = minder bakjes die overal rond slingeren.
- misschien komt het goedkoper uit wanneer ik enkele losse PoE injectors aankoop?
Graag hoor ik jullie meningen/ideeën/commentaren/tips... of kent er iemand van jullie wel een 24 poorts model met maar enkele PoE poorten.
Nu is er een enorm prijsverschil tussen switches met of zonder PoE.
Ik zou ook maar zo'n 6-tal PoE devices voorzien (ik heb er nu nog geen).
Momenteel zie ik nergens 24-poort switches met bijvoorbeeld maar 8 PoE poorten.
(bij 8 of 16 poort switches zie je soms wel dat er een deel poorte met en zonder PoE is voorzien)
Daarom vroeg ik me af of het misschien niet interessanter is een 24-poort switch aan te kopen zonder PoE en te werken met PoE injectors.
Ik zie voor en nadelen in volgende dingen:
- verbruik van een volledige PoE switch lijkt steeds redelijk hoog te liggen (ook worden niet alle poorten met PoE gebruikt).
- PoE in switch = minder bakjes die overal rond slingeren.
- misschien komt het goedkoper uit wanneer ik enkele losse PoE injectors aankoop?
Graag hoor ik jullie meningen/ideeën/commentaren/tips... of kent er iemand van jullie wel een 24 poorts model met maar enkele PoE poorten.