Switch kiezen met PoE of zonder PoE en werken met injectors

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
Ik zou me graag een 24 poorts (managed) switch aankopen.
Nu is er een enorm prijsverschil tussen switches met of zonder PoE.
Ik zou ook maar zo'n 6-tal PoE devices voorzien (ik heb er nu nog geen).
Momenteel zie ik nergens 24-poort switches met bijvoorbeeld maar 8 PoE poorten.
(bij 8 of 16 poort switches zie je soms wel dat er een deel poorte met en zonder PoE is voorzien)

Daarom vroeg ik me af of het misschien niet interessanter is een 24-poort switch aan te kopen zonder PoE en te werken met PoE injectors.

Ik zie voor en nadelen in volgende dingen:
- verbruik van een volledige PoE switch lijkt steeds redelijk hoog te liggen (ook worden niet alle poorten met PoE gebruikt).
- PoE in switch = minder bakjes die overal rond slingeren.
- misschien komt het goedkoper uit wanneer ik enkele losse PoE injectors aankoop?

Graag hoor ik jullie meningen/ideeën/commentaren/tips... of kent er iemand van jullie wel een 24 poorts model met maar enkele PoE poorten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een PoE switch heeft een hoger vermogen voeding maar dat vermogen wordt alleen gebruikt als je 'm vol belast met PoE-devices. Het is wel efficienter dan losse voedingen voor je PoE-apparatuur + je switch los.

Ik zou een PoE switch kopen. Je hebt nu maar 6 PoE devices maar dat worden er vast nog wel meer. En inderdaad, geen losse kastjes meer nodig, centrale voeding, remote beheersbaar, etc. Injectors zijn geinig voor als je maar 1 apparaat hebt ofzo maar verder moet je ze eigenlijk niet gebruiken.

Overigens, goedkopere PoE-switches voorzien vaak wel in PoE op elke poort maar met een beperkt power budget waardoor je dan bijvoorbeeld maar de helft van de poorten tegelijk vol kunt gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2015 13:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Je kunt ook een 8-poort switch met PoE plus een 16-poort gewone switch nemen.

Zelf heb ik een 8 poort PoE, een 8 poort gewone switch en een 8 poort managed switch.
Bevalt prima.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
De Edgeswitch van Ubiquiti met 24 poorten waarbij PoE aanwezig is, zijn er in de varianten 250W en 500W. Ze ondersteunen zowel PoE als PoE+ (en ook Passive 24V PoE voor de Unifi AP's).

Verwijderd

Koop anders gewoon een non-PoE switch, met een enkele 12poorts PoE injector als bijvoorbeeld deze:
http://www.open-mesh.com/products/12p18vpoe.html
(eerste hit op google, zelf nog even verder zoeken!)
Afbeeldingslocatie: http://www.open-mesh.com/media/catalog/product/cache/1/image/1800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/i/m/img_1088sm.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 15:46 ]

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
HP 1420-24G-PoE+ (124W) Switch ?
12x PoE +
12x Non-PoE

Dat is toch precies wat je zoekt?

[ Voor 24% gewijzigd door Simpele1986 op 24-09-2015 15:49 ]

Verwijderd

Of een ZyXEL GS1920-24HP, 24 poorten met PoE+ support.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25
Waar hangt dat ding?

Eigenlijk alle >8 poorts POE switches die ik ken hebben actieve koeling. Afhankelijk van waar dat ding komt is dat misschien niet wenselijk

En in een patchkast zijn, zeker de 'full power' POE switches soms te diep (bij wandkastjes).

Zoals gezegd ook rekening houden met het totale vermogen. Genoeg switches met veel poorten POE, maar niet gelijktijidg. Een Zyxel GS1900-8HP is bijvoorbeeld een leuk (passief) ding, maar slechts 90watt. Kan wel 802.3at aan maar dan zit je met 3 poortjes al op maximaal vermogen als je devices daadwerkelijk 30W nodig hebben. Is POE+ ook een eis of is normaal POE voldoende?

En wat zijn je eisen mbt managed? Als je niet teveel eisen hebt kan een smart managed ding voldoende zijn.
Een pricewatch: Zyxel GS1900-24HP is bv een leuk dingetje voor niet teveel geld (170W poe budget over alle poorten)

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 24-09-2015 19:44 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Simpele1986 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:47:
HP 1420-24G-PoE+ (124W) Switch ?
12x PoE +
12x Non-PoE

Dat is toch precies wat je zoekt?
Die is unmanaged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:20
Edimax heeft ook 8 poort poe switches.aleen die zijn 10/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Je hebt gelijk, excuus!
Bedoelde eigenlijk de 1820-24G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Mooie tips al.

Misschien nog wat extra info:
In mijn opstelling heb ik spijtig genoeg maar plaats voor 2 units 19".
Eentje zal worden ingenomen door een 1U rack met edge router (lite of POE).
De overige 1U dus door een switch (dus 2 switches is niet echt een optie).
De beschikbare diepte is slechts 27cm (ik heb er echter nog niet op gelet of de PoE switches dieper zijn).

noden voor de switch:
- port trunk
- Vlan (tagged)
- 24 poorten
- indien PoE, stevige voorkeur voor passief gekoeld (staat binnen de woonomgeving)

die Zyxel zal ik eens bekijken klikt goed (maar wel duurder dan een gewone switch), is dit een goed merk? goede GUI?

Naar het verbruik toe, stel dat ik een PoE switch heb en alle PoE staat uit, zou deze dan slechts evenveel verbruiken dan een gewone switch?
Ik had een netgear GS724Tv4 (geen PoE) op het oog en deze verbruikt max ± 17W.
Het zou leuk zijn dat ik geen 300W ga verstoken wanneer ik slechts enkele PoE devices in mijn netwerk ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DenBenny schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:11:[...]
Naar het verbruik toe, stel dat ik een PoE switch heb en alle PoE staat uit, zou deze dan slechts evenveel verbruiken dan een gewone switch?
Het zou leuk zijn dat ik geen 300W ga verstoken wanneer ik slechts enkele PoE devices in mijn netwerk ga steken.
Je verbruik zal altijd afhangen van hoeveel extra vermogen de switch moet geven.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenBenny schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:11:
Mooie tips al.

De beschikbare diepte is slechts 27cm (ik heb er echter nog niet op gelet of de PoE switches dieper zijn).

noden voor de switch:
- port trunk
- Vlan (tagged)
- 24 poorten
- indien PoE, stevige voorkeur voor passief gekoeld (staat binnen de woonomgeving)

die Zyxel zal ik eens bekijken klikt goed (maar wel duurder dan een gewone switch), is dit een goed merk? goede GUI?

De ZyXEL heeft alle functies die je opnoemt. De GUI is redelijk, wel wat basic, maar alles zou kunnen in de GUI. Het verbruik van de switch is afhankelijk van de apparaten die aansluit op de switch. De ZyXEL heeft een power budget (dus voor de PoE-apparaten) van 375 watt en een maximaal verbruik van 454 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie tips al.

noden voor de switch:
- port trunk
- Vlan (tagged)
- 24 poorten

Passief koelen wordt wat moeilijk met deze switch, de switch heeft twee fans ingebouwd, die bij normaal gebruik spinnen op 4000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zoals ik al zei, zo werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:45:
Koop anders gewoon een non-PoE switch, met een enkele 12poorts PoE injector als bijvoorbeeld deze:
http://www.open-mesh.com/products/12p18vpoe.html
(eerste hit op google, zelf nog even verder zoeken!)
[afbeelding]
Let op! Dit is passieve PoE en hiermee blaas je veel apparatuur op!
Deze switch mag je eigenlijk alleen maar gebruiken met de oudere OM2P devices die geen officiele PoE hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
De Zyxel GS1900-24HP kan ik al schrappen van deze blijkt 31cm diep te zijn.
De HP1820-24G-PoE lijkt me wel wat maar is wel wat aan de dure kant.

een van mijn vragen was ook wat met het verschil in verbruik van PoE switches tegen over van non PoE switches.

bijvoorbeeld:
een HP 1820-24G -> max verbuik = 22W
een HP 1820-24G-PoE -> max verbruik = 240W met 185W PoE budget -> 240W - 185W = 55W

een Zyxel GS1900-24E -> max verbuik = 15,1W
een Zyxel GS1900-24HP -> max verbruik = 231W met 170W PoE budget -> 231W - 170W = 61W

Ik ga er dus van uit dat ik een slecht rendement heb wanneer ik niet te veel PoE devices in mijn net werk heb? of mag ik dat zo niet zien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zo mag je dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
De netgear GS728TP lijkt me wel wat (wel met fan) iemand hier ervaring mee?
Deze is ook nogal prijzig, hoe komt dat de PoE switches zoveel duurder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Natuurlijk heb je een slecht rendement als je weinig PoE devices gebruikt.

Een voeding heeft namelijk het maximale rendement bij maximale belasting.
Onder een belasting van 70% loopt het rendement van een schakelende voeding heel hard terug.

Daarom is het veel aantrkkelijker om een kleine PoE switch te hebben en daarnaast een gewone switch.
Als je een beetje handig bent kun je best twee 8 poort switches naast elkaar in een 19 inch rack hangen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ben(V) schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:28:
Natuurlijk heb je een slecht rendement als je weinig PoE devices gebruikt.

Een voeding heeft namelijk het maximale rendement bij maximale belasting.
Onder een belasting van 70% loopt het rendement van een schakelende voeding heel hard terug.

Daarom is het veel aantrkkelijker om een kleine PoE switch te hebben en daarnaast een gewone switch.
Of een grotere met een lager power budget (en bijbehorende lager vermogen voeding). Heel veel wat goedkopere PoE-switches hebben wel 24 of 48 poorten maar bij lange na niet genoeg ruimte in hun power budget om die 24 poorten allemaal van prik te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
DenBenny schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:01:
De netgear GS728TP lijkt me wel wat (wel met fan) iemand hier ervaring mee?
Deze is ook nogal prijzig, hoe komt dat de PoE switches zoveel duurder zijn?
Is het voor thuisgebruik? Blijf dan weg van Netgear. Netgear is vaak niet compatible met Sonos. De GS728-series is wel een hele fijne switch, als je maar weet wat de beperkingen zijn (o.a. Sonos).

• DenBenny
Trommelrem schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:16:
[...]

Is het voor thuisgebruik? Blijf dan weg van Netgear. Netgear is vaak niet compatible met Sonos. De GS728-series is wel een hele fijne switch, als je maar weet wat de beperkingen zijn (o.a. Sonos).
Ja het is voor thuisgebruik. Kan je dat eens extra verklaren waarom die niet compatibel zou zijn? Ik dacht, een switch is een switch? Of is het door het PoE deel?

• Trommelrem
Netgear switches doen een shutdown op alle poorten zodra er een Sonos gaat communiceren. Dat komt omdat ze denken dat er een broadcast storm plaats vindt. Er zijn workarounds voor, waaronder STP en BPDU settings wijzigen op de switch, waardoor het probleem wordt beperkt tegen een beetje performanceverlies.

• Ben(V)
Sonos produceert dan ook een broadcast storm en daar reageert die switch op.
Is funest voor je netwerk.

Wel slordig is dat je een broadcaststorm protectie niet kunt uitzetten, maar de managed switches van netgear hebben wel meer vreemde beperkingen.

Overigens is dit volgen mij alleen bij managed switches zo, gewone switches hebben nooit zoiets als broadcast protection aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Ik heb wat zitten verder zoeken:

Een D-link DGS-1210-24P.
Deze heeft 12 PoE poorten (op het totaal van 24).
deze zijn IEEE802.3af en at met een totaal budget van 85W.
Deze is te vinden onder de 300€

Er is ook nog de DGS-1210-28P.
24 PoE poorten waarvan 4 at met een totaal budget van 193W
vreemd genoeg is deze een pak goedkoper dan de bovenstaande?

iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
pricewatch: D-Link DGS-1210-28P is niet goedkoper dan pricewatch: D-Link DGS-1210-24P denk dat je verkeerd hebt zitten kijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ben(V) schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 10:42:
Sonos produceert dan ook een broadcast storm en daar reageert die switch op.
Is funest voor je netwerk.
Waarom doet Sonos dat eigenlijk? Werkt Sonos wel met het TCP/IP protocol?
Wel slordig is dat je een broadcaststorm protectie niet kunt uitzetten, maar de managed switches van netgear hebben wel meer vreemde beperkingen.
Daar is de prijs wel naar :)
Maar dat van Sonos is wel vreemd. Netgear switches zul je snel bij consumenten tegen komen. Sonos ook. Meraki heeft ook incompatibiliteiten met Sonos, maar dat is een premium merk voor zakelijke gebruikers. Ik ken nog geen consumenten met Meraki. Overigens is er voor de Meraki issues wel gewoon een workaround.
Overigens is dit volgen mij alleen bij managed switches zo, gewone switches hebben nooit zoiets als broadcast protection aan boord.
Ik neem aan dat een unmanaged switch gewoon bepaalde default settings heeft die je niet kunt wijzigen zonder de firmware te wijzigen? Er zal ongetwijfeld unmanaged apparatuur zijn waar Sonos niet goed op werkt. Helaas zal dan alleen een firmware update helpen. Zo heb ik hier nog een unmanaged switch waarvan je de firmware alleen via de console kunt updaten. De settings zijn gewoon hard ingebakken denk ik. Bij een standaard consumentenswitch kun je de firmware alleen maar updaten of settings wijzigen door er een console kabel op te solderen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
Ik had op www.centralpoint.be zitten kijken en daar is de DGS-1210-24P effectief duurder dan de DGS-1210-28P.

Is D-link trouwens OK? ik heb de indruk dat er hier maar weinigen D-link gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Sonos gebruikt een broadcast protocol omdat je daarmee niets hoeft te adresseren, je gooit het gewoon op het netwerk en elk device zal het dan ontvangen.
Elk device heeft er dan ook last van, terwijl normaal verkeer gewoon niet verder dan de switch komt voor devices die niet geadresserd zijn. Overigens is alles gewoon tc/ip.
Gewoon een slecht ontwerp van Sonos dus.

Een niet managed switchs heeft helemaal geen storm control en dus ook geen last van zo'n Sonos.
Managed switches zijn bedoelt voor grote bedrijfs netwerken waar broadcast storm een echt issue kan worden.
In een thuissituatie heb je dat niet nodig dus als je daar een managed switch toepast moet je zo'n feature uit kunnen zetten.

Mijn persoonlijke mening, begin niet aan netgear switches.

[ Voor 14% gewijzigd door Ben(V) op 27-09-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpedieming
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03 20:39
Beste Tweakers,

Voor een thuisnetwerk (meterkast) ben ik zelf ook op zoek naar een managed switch met PoE of eventueel injectors maar denk het niet tenzij ik een andere richting wordt gestuurd in jullie reply :).

Ik krijg komende week de sleutels van mijn nieuw prefab nieuwbouw huis.

Huis: drie verdiepingen

Wat wil ik bedraden (ik denk minstens Cat6, misschien Cat6a eventueel Cat7?):
-Twee IP 'outdoor' camera's tbv bewaking (PoE)
-interactieve tv tele2
-Switch voor twee pc's (vriendin en mezelf in studeerkamer 1e verdieping) / toekomstige lanparties :P
-Access point 3e verdieping (PoE)
-Gameconsoles PS3 en Wii
-Brother printer (kan eventueel op de wifi)
Toekomst: NAS en HTPC
Qua netwerksituatie wil ik 2 Vlan's creëren Guest en Privé en hier en daar QoS

Op het moment situatie meterkast:
Tele2 modem/router (technicolor bvn) is gekoppeld aan RFG100 gateway tbv Evohome.

Verzoek:
Ik ben nog in dubio wat ik precies wil doen in de meterkast en kan jullie advies goed gebruiken.
Twee mogelijkheden die ik heb bedacht:

Optie1 > Ongeveer 349 euro, heb een eventueel een 19" patchpaneel nodig
één managed PoE switch 24poorts (GS1920-24HP)
http://www.routershop.nl/zyxel-gs1920-24hp/pid=33157

Optie2 > Ongeveer 198 euro, kan een 10" patchpaneel ervoor kopen.
Twee switches GS1900-8 (managed) en een GS1900-8HP (managed+PoE)
http://www.routershop.nl/zyxel-gs1900-8/pid=34181
http://www.routershop.nl/zyxel-gs1900-8hp/pid=30889

Ik zie optie 1 als een beetje overkill voor thuis, of niet? Daarnaast is ie prijziger dan optie 2 daarentegen zit ik misschien met minder 'clutter' en een nettere overal afwerking en ben ik misschien meer toekomstproof?.

Hoe denken jullie over het stroomverbruik, optie 1 of zal optie2 meer stroomverbruik genereren?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
Ik heb ongeveer dezelfde vraag. Ik heb diverse Sonos apparatuur en ook IP camera. Daarnaast nog een Synology NAS die ik graag dmv LACP aan het netwerk wil hangen.
Welke PoE Switch met minimaal 16 poorten is hiervoor geschikt?
Pagina: 1