• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 21:03

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Ik heb 2 machines gebouwd met een GA-H81M-HD3 erin en deze vertonen beide hetzelfde probleem.

Ik heb de frontpaneel normaal aangesloten met de HD Audio connector van de case en nadat ik windows 10 heb geinstalleerd met de realtek audio drivers van de website krijg ik continue een pop-up dat de hoofdtelefoon voor is aangesloten en dan meteen weer losgekoppeld is.

Er zit niets aangesloten op deze connector en ik krijg het met een bios update en software update niet opgelost.

Ik dacht in eerste instantie bij de 1e pc dat het wellicht aan de kast of voeding kon liggen, maar bij de 2e pc met een andere kast en voeding heb ik hetzelfde probleem.

Hieronder de specificaties van beide systemen:

Systeem #1
Case: Cooler Master Elite 342
PSU: Corsair V350
Moederbord: GA-H81M-HD3

Systeem #2
Case: Fractal Design Core 1100
PSU: Be Quiet! System Power 7 350W
Moederbord: GA-H81M-HD3

Ik heb Gigabyte een email gestuurd, maar in tussen zou ik ook graag jullie willen vragen om mee te denken.

Systeem #1 is al weg, maar ik heb Systeem #2 nog hier staan, dus daar kan ik nog wat tests op uitvoeren.

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door QinX op 24-09-2015 12:14 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankz1994
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zou het probleem niet aan je hoofdtelefoon kunnen liggen dan?
Er zit niets aangesloten op deze connector
sorry niet goed gelezen

[ Voor 48% gewijzigd door Frankz1994 op 25-09-2015 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QinX schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:11:

Ik heb de frontpaneel normaal aangesloten met de HD Audio connector van de case en nadat ik windows 10 heb geinstalleerd met de realtek audio drivers van de website krijg ik continue een pop-up dat de hoofdtelefoon voor is aangesloten en dan meteen weer losgekoppeld is.
Van de Gigabyte site of van Realtek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie je hetzelfde gedrag als je de front panel connector los haalt? Zit er niet een stofje oid tussen die sluiting veroorzaakt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 01:30:
[...]

Van de Gigabyte site of van Realtek?
Van de Gigabyte site, ik zal inderdaad eens de Realtek site bezoeken.
Hero of Time schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:03:
Zie je hetzelfde gedrag als je de front panel connector los haalt? Zit er niet een stofje oid tussen die sluiting veroorzaakt?
Ik zag hetzelfde gedrag op 2 verschillende PCs, dus een stofje lijkt mij niet.
Alleen de HD audio kabel bij de front paneel loshaal dan blijft het ook gebeuren, alleen als ik deze op het moederbord zelf loshaal lijkt het niet meer te gebeuren.

Mijn vermoeden is dat er straling op de kabel inwerkt waardoor deze gevoelig is. Het gebeurd ook alleen met de koptelefoon aansluiting niet met de microfoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet dat 't stofje een long shot is, maar juist door 'm van 't moederbord te halen kan je uitsluiten wat het nou is. De kabel is dus de boosdoener. Maak eens een foto van hoe de kabel door de kast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:57

Esumontere

Floep, banaan.

QinX schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:21:
[...]

Van de Gigabyte site, ik zal inderdaad eens de Realtek site bezoeken.

[...]

Ik zag hetzelfde gedrag op 2 verschillende PCs, dus een stofje lijkt mij niet.
Alleen de HD audio kabel bij de front paneel loshaal dan blijft het ook gebeuren, alleen als ik deze op het moederbord zelf loshaal lijkt het niet meer te gebeuren.

Mijn vermoeden is dat er straling op de kabel inwerkt waardoor deze gevoelig is. Het gebeurd ook alleen met de koptelefoon aansluiting niet met de microfoon aansluiting.
'Straling' is het sowieso niet. Wat zou er moeten stralen dan, volgens jou?

Heb je de HD-audio kabel wel aangesloten op de HD-audio connector, en niet op de AC' 97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Nieuwste drivers geïnstalleerd van de RealTek website, probleem blijft.
Hero of Time schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:23:
Ik weet dat 't stofje een long shot is, maar juist door 'm van 't moederbord te halen kan je uitsluiten wat het nou is. De kabel is dus de boosdoener. Maak eens een foto van hoe de kabel door de kast loopt.
Ik kan even geen foto maken wat de telefoon is leeg, maar hij zit gewoon normal, in beide kasten. Ik heb in het eerste systeem de kabel los gehad van het moederbord, maar dat hielp niet.

In het tweede systeem net hetzelfde gedaan en geblazen, maar nog altijd de detectie.
Esumontere schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:18:
[...]

'Straling' is het sowieso niet. Wat zou er moeten stralen dan, volgens jou?

Heb je de HD-audio kabel wel aangesloten op de HD-audio connector, en niet op de AC' 97?
Als de kabel niet goed terminated is kan het altijd straling zijn, de kabel is gewoon 1 grote antenne die van alles opvangt dan. in beide PCs is het HD Audio op HD Audio, de Fractal Core 1100 heeft ook alleen maar een HD Audio kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk je dat daar bij 't ontwerp niet over na is gedacht? En welke straling moet het dan zijn dat dit veroorzaakt? Gamma? Zomaar wat zeggen schiet niet op, je moet met bewijs komen en duidelijke opties. Nu kan het net zo goed komen omdat iemand in China een scheet laat dat je dit gedrag ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:44:
Denk je dat daar bij 't ontwerp niet over na is gedacht? En welke straling moet het dan zijn dat dit veroorzaakt? Gamma? Zomaar wat zeggen schiet niet op, je moet met bewijs komen en duidelijke opties. Nu kan het net zo goed komen omdat iemand in China een scheet laat dat je dit gedrag ziet.
Sorry hoor, maar je komt een beetje aanvallend over. Met straling bedoeling ik geen Gamma nee. Ik heb het over EMI, alles wat een frequentie heeft, waarvan er vele verschillende zijn in een PC, stralen in zekere mate. en waar vang je straling goed mee op? een antenne. Wat is een kabel welke niet goed geshield of geaard is? een antenne.

Zou hiermee met het ontwerp rekening mee moeten zijn gehouden, tuurlijk, betekend dat dan maar dat dit automatisch nooit het probleem kan zijn?

Ik geef alleen aan, ik heb 2 compleet verschillende PCs in elkaar gezet, met als enige onderdeel wat hetzelfde is gebleven het moederbord, wat lijkt mij dan een aannemelijk probleem, oftewel een stukje software/BIOS of een stukje hardware, de kans is vele malen hoger dat het moederbord gerelateerd is dan een andere onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
bump

Pagina: 1