Ik heb een probleem met een HP CM3530 printer:

Je ziet dat de toner in de zwarte band niet goed blijft plakken en uitgesmeerd wordt over de rest van de pagina. Met Google kom ik er niet uit aangezien ik geen idee heb waar ik op moet zoeken.

Al geprobeerd: fuser en ETB uit een andere printer overzetten (had ik toevallig staan), maakte geen verschil.

Volgens mij heeft deze printer tonercartridge en drum in een zitten. Deze heb ik nog niet vervangen.
Door het typen van mijn post kwam ik op het idee om zwart te vergelijken met andere kleuren. Op een hoogspannings/vonkoverslag test pagina zie je het probleem heel duidelijk uitvergroot voor de kleur zwart, maar niet voor de andere kleuren.

Ik vermoed dat de aanschaf van een nieuwe (originele) toner wel de moeite waard is, of zou er een elektronisch probleem kunnen zijn in de aansturing?

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:37
Zoiets heb ik ook gehad; bleek een of andere 'rol' in de printer te zijn waarvan de coating (een plastic laagje) los liet en aan het afbreken was..
Dat ding zat zo ver in de laserjet, dat hem vervangen te veel werk was en waarschijnlijk te duur..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Dit is een vrij dure printer waar je alles eenvoudig kunt vervangen, maar ik heb verder geen verstand van printers dus ik heb geen idee waar ik moet zoeken :)

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 02:24
Dit soort problemen kan ook optreden als de toner op aan het raken is.

https://www.socialcooling.com/

• WKD
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-09 15:12
Negen van de tien keer als ik die zie op mijn werk, is het een rol achterin de printer die beschadigd is. Die zit tegenover de fuser (fuser is meestal roodachtig/oranje.). Het is de vraag of je daar nog de moeite voor wilt doen en wat het gaat kosten. Hier worden de printers dan vervangen.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-09 12:18
Print eens een volledig zwarte pagina. Daar kan je net iets meer over zeggen namelijk. Meest waarschijnlijk is het de drum en anders de toner.

Kijk eens op ebay hoe duur een namaak drum en/of toner is voor jouw printer. Die werken ook gewoon en zijn soms verrassend goedkoop.
Rol achterin zegt me niet zoveel.. tegenover de fuser zit de transfer belt en die is al vervangen. Dus het zal de drum/toner wel zijn. Er zit nu een namaak drum/toner in van 123inkt die niet eens zo heel oud is. Ik denk dat het tijd is voor een originele :) We gaan het proberen!

• Master__R
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06:39
Waarschijnlijk is dat zwarte wat niet fused developer ipv toner.

Dus je tonercartridge vervangen zal dan helpen.
Het is inderdaad opgelost met een nieuwe toner :) Thanks voor de hulp iedereen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee