Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptopregistratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Op de school waar ik werk, willen wij graag bijhouden welke leerling op welk moment bezig is geweest op een laptop. Dit in verband met beschadigingen en het kwijtraken van een computer.

Nu voert de leerkracht per klas in wie op welke laptop zit en dat wordt uiteindelijk in een map gestopt.
Dit moet makkelijker kunnen!
Elke leerling heeft eigen inloggegevens en zit op hetzelfde netwerk. Wordt dan ergens opgeslagen wie op welke laptop aan het werk is? Kunnen wij als school een programma installeren dat dit bijhoudt?

Ik hoop het!

Hartelijke groet

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:41:
Hoi allemaal,

Op de school waar ik werk, willen wij graag bijhouden welke leerling op welk moment bezig is geweest op een laptop. Dit in verband met beschadigingen en het kwijtraken van een computer.

Nu voert de leerkracht per klas in wie op welke laptop zit en dat wordt uiteindelijk in een map gestopt.
Dit moet makkelijker kunnen!
Elke leerling heeft eigen inloggegevens en zit op hetzelfde netwerk. Wordt dan ergens opgeslagen wie op welke laptop aan het werk is? Kunnen wij als school een programma installeren dat dit bijhoudt?

Ik hoop het!

Hartelijke groet
Inloggen op het netwerk? Jullie hebben AD server? Of ?

Bij een AD server word over het algemeen wel logs bij gehouden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Praten we basisschool of middelbare school?
Aangenimen dat het windows machines zijn moet je in de logs gewoon terug kunnen vinden wie er ingelogd was. En op je server staat in de logs wie er vanaf welke machine inlogde. Dat is niet het probleem denk ik.

Als het om vernieling/beschadiging gaat: men zit ook wel eens met meer achter een laptop natuurlijk. En van een kapotte muis kun je niet loggen wie het gedaan heeft ;) Bovendien: wie zegt dat degene die ingelogd is ook daadwerkelijk het ding bediend heeft?
Allemaal vragen die pas bij een echt akkefietje naar boven komen, maar die je van een ouder die aansprakelijk gesteld wordt kunt verwachten.

Als het om diefstal gaat: wat wordt er dan gestolen? Hele laptop of meer een incindentele muis ofzo?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké! Dank voor het antwoorden zo snel!!

Het gaat om het voortgezet onderwijs.
Vraagjes naar aanleiding van de antwoorden:
Hoe weet ik of ik een AD server heb?
En hoe kom ik dan bij de gegevens (logs?)?

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:44:
Oké! Dank voor het antwoorden zo snel!!

Het gaat om het voortgezet onderwijs.
Vraagjes naar aanleiding van de antwoorden:
Hoe weet ik of ik een AD server heb?
En hoe kom ik dan bij de gegevens (logs?)?
Vragen bij de systeembeheerder :? ..

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Ha, het kan zo makkelijk zijn :)

Dank jullie wel voor de hulp!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Graag gedaan. Protip: als het om diefstal / vandalisme gaat, gewoon leerlingen laten tekenen voor PC gebruik enzo. Procedureel afkaarten dat diefstal of vandalisme een schorsing betekent.
Doen ze het toch, heb je iigeen poot om op te staan :)

En verder ben ik blij dat ik jullie systeembeheerder niet ben. Die dit met logs als het goed is al lang afgegrendeld heeft, en zo niet eigenlijk zichzelf in een hoekje moet gaan schamen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Let ook even op de privacywetgeving; bijhouden wie op welke pc wanneer aan het werk is, klinkt al vrij vlot als een database met persoonsgegevens. En daar gelden regels voor.
Pagina: 1