• Scoobie2002
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 07:58
Beste allemaal,

Ik heb een Ubee ziggo router in dmz staan en daarachter mijn eigen Draytek router staan. Ik probeer na te gaan of port 8080 goed werkt voor het UITGAANDE (LAN->WAN) verkeer; het 'waarom' is besides the point.

Als ik via de wifi van de Ubee "portquiz.net: 8080" doe, krijg ik een positief signaal terug... Dit werkt goed.
Als ik van achter mijn draytek router diezelfde "portquiz.net: 8080" doe krijg ik op het tabblad in mijn browser (firefox, ie): Web Site Blocked. Tevens heb ik dan een melding in de browser: "HTTP through a proxy server is not allowed." Deze melding zie ik ook als ik via mijn android dit probeer.

In de Draytek heb ik geen ip firewall oid ingesteld die het uitgaande verkeer op deze port 8080 kan blokkeren. Verder is de melding vooral niet in de huisstijl van mijn Draytek router.

Verder lijkt het hier om iets te gaan wat niet mág. Http over een proxy kan natuurlijk gewoon prima wél. Dus wat mág er niet en wie vindt dat? Ik denk zelf dat Ziggo blokkeert. Maar dan alleen als ik via mijn Draytek de portquiz doe.

Heef tiemand een idee wat hier gaande is??

Heel erg bedankt voor het meedenken!!

Scoobs

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-07 18:56
Ik heb zelf ook een Ubee modem van Ziggo staan, met daarachter mijn eigen router (TP-Link). Ik kan zonder problemen de website portquiz.net:8080 benaderen. Het zou kunnen dat jouw Draytek router toch wat gekke dingen doet.

Waarom heb je gekozen om een DMZ netwerk te creeren op je Ubee modem?
Ziggo kan op afstand jouw Ubee modem volledig in bridge-mode laten zetten. Dan heb je alleen nog maar onderhoud aan je "eigen" apparatuur.

En je zal toch e.e.a. uit moeten sluiten. Heb jij, of iemand in je omgeving, niet nog een router van een ander merk liggen? Prik je die er even tussen in plaats van de Draytek en test opnieuw.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Scoobie2002
Dank voor je reactie!

Ik heb voor dmz gekozen ipv bridge omdat de laatste ervoor zorgt dat ik de wifispots van ziggo dan niet meer kan gebruiken. En dat is toch iets handigs voor mij.

Ik heb nog een cisco gekregen onlangs... Die kan ik natuurlijk proberen... Dank voor dat idee; ik ga t proberen!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

Tazzios

..

Ik begrijp uit je verhaal dat je er verder geen problemen mee hebt, dus wat verwacht je van dit topic?

De Ubee ziggo router vindt het blijkbaar niet leuk als iemand via een proxy ( je Draytek router) de beheer interface probeert te benaderen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Scoobie2002 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:54:
Als ik van achter mijn draytek router diezelfde "portquiz.net: 8080"
Met spatie? dan stuurt mijn browser het naar google met een search. Blijkbaar stuurt je proxy het op de draytec het ergens anders heen dan jij verwacht.

Overigens tenst je met portquiz.net uitgaande poorten. Met een DMZ wil je juist regeleln dat ingaande poorten ook geforward zijn.

En de NAT van een router achter een router maakt dat je helemaal geen proxy nodig hebt , dus wat wil je eigenljk?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Scoobie2002
Dat moest ik natuurlijk direct doen...

Ik heb aan de Ubee een cisco wireless n-gigabit security router (wrvs4400n v2) gehangen. Nu opnieuw geprobeerd via deze router en krijg exact hetzelfde als met de Draytek. Conclusie... Het lag niet aan de Draytek ( ik ga er dan maar even voor het gemak vanuit dat het dan niet aan zowel de Draytek als de Cisco ligt). De melding is geheel identiek aan die ik zie via de Draytek...

Waarom krijg ik dan wel die melding en een ander niet? Kan het dan aan het bridge/dmz verhaal liggen? Ik grijp strohalmen....

• Tazzios

Tazzios

..

Scoobie2002 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:25:
Dat moest ik natuurlijk direct doen...

Ik heb aan de Ubee een cisco wireless n-gigabit security router (wrvs4400n v2) gehangen. Nu opnieuw geprobeerd via deze router en krijg exact hetzelfde als met de Draytek. Conclusie... Het lag niet aan de Draytek ( ik ga er dan maar even voor het gemak vanuit dat het dan niet aan zowel de Draytek als de Cisco ligt). De melding is geheel identiek aan die ik zie via de Draytek...

Waarom krijg ik dan wel die melding en een ander niet? Kan het dan aan het bridge/dmz verhaal liggen? Ik grijp strohalmen....
Mezelf maar even qoute dan:
Tazzios schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:45:
Ik begrijp uit je verhaal dat je er verder geen problemen mee hebt, dus wat verwacht je van dit topic?

De Ubee ziggo router vindt het blijkbaar niet leuk als iemand via een proxy ( je Draytek router) de beheer interface probeert te benaderen.

• Scoobie2002
@ leuk he: ik heb de spatie er voor de post bijgezet omdat een :8 een smiley kan worden (automatisme aan mijn kant... Het uiteraard dus zónder spatie.

@Tazzios: ik probeer te achterhalen waarom ik de port niet kan gebruiken. Zoals gezegd is de reden voor mijn gebruik van 8080 niet in eerste instantie aan de orde ( app die nou eenmaal niet op een andere port gezet kan worden maakt gebruik van 8080 en ik wil die app gebruiken. Om oplossingen als 'dan gebruik je de app toch niet, of is er dan geen andere' of meer van dat soort 'oplossingen' te voorkomen.
Je geeft aan dat ik met 8080 de beheer interface probeer te benaderen? Is dat wat er dan gebeurd? Waarom krijgen gebruikers als Ericnl dat dan niet; die heeft eenzelfde setup maar dan een andere router?

Dank beidn voor jullie ideeen en hulp! Ik leer en waardeer!

• Tazzios

Tazzios

..

Scoobie2002 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:04:
..
Je geeft aan dat ik met 8080 de beheer interface probeer te benaderen? Is dat wat er dan gebeurd? Waarom krijgen gebruikers als Ericnl dat dan niet; die heeft eenzelfde setup maar dan een andere router?

Dank beidn voor jullie ideeen en hulp! Ik leer en waardeer!
Ik moet beter leren lezen.Ik dacht dat portquiz.net het dns adres was van de ubee router. 8)7
Ericnl heeft hem waarschijnlijk wel in bridge-modus staan.

Idee
portquiz.net controleert of je geen proxy gebruikt omdat het anders geen goede test kan doen. Jouw netwerk setup wordt als een proxy beschouwd.
Doe eens rechtermuisknop 'pagina-info bekijken' wat is het adres daarvan.

[ Voor 54% gewijzigd door Tazzios op 24-09-2015 14:22 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tazzios schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:18:
[...]

Idee
portquiz.net controleert of je geen proxy gebruikt
klinkt aannemelijk, maar als ik een willekeurige proxy site list pak en daarmee naar portquis.net ga dan heeft portquiz geen bezwaar. Dus wellicht heb is er opeens een ip adres in gebruik wat geblacklist is door de site? (je hebt een dynimashc adres, en jouw ip adres is bekend als tor exit node?)

Heb je nou ergens proxy instellingen gemaakt? hoe ongeveer?

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 24-09-2015 14:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Scoobie2002
@leuk he: lol ik heb echt geen idee wat je zegt;) ik heb nergens in mijn ubee iets gedaan waar proxy bij staat... Tevens lijkt me de blacklist optie niet van toepassing aangezien ik de portquiz wel kan doen direct via de ubee...

@Tazzios: http//portquiz.net:8080

• Tazzios

Tazzios

..

Dan klopt mijn idee.

• Scoobie2002
Tazzios, dank voor die analyse! Kan jij iets bedenken waarmee ik dat kan testen zonder gebruik te maken van portquiz?
Is er dus een manier om het uitgaande verkeer op port 8080 bij mij te testen zonder van portquiz gebruik te maken?

• Tazzios

Tazzios

..

Je hebt geen apparatuur die uitgaand verkeer kan blokkeren dus waarom zou je het überhaupt willen testen?

• Scoobie2002
Dat is off topic denk ik. Op http://forum.supercell.ne...y-Day-not-loading-on-wifi beschrijf ik het probleem en trok ik achteraf een ietwat snelle conclusie.

Ik zie wel dat de app stopt op het moment dat port 8080 wordt aangesproken via Draytek (trouwens ook via de Cisco). Direct via de Ubee gaat alles gewoon goed. Dus de tussenkomst van een extra router gooit roet in het eten. Maar naar verluid maar bij een aantal gebruikers; lang niet iedereen.

Dit tesamen leidde mij tot port 8080. De enige test die ik kan vinden is portquiz. Mijn gedachte is dat het zou kunnen dat van een aantal merken/type routers, het wellicht kan zijn dat als je bijv remote management disabled, je nog steeds last kan hebben van de het feit dat dit (als het enabled is) via de betreffende port loopt... Toch apart dat dit zowel bij de Draytek als bij de Cisco dan zo zou zijn.

Ik wil dus absoluut zeker zijn dat port 8080 volledig gelijkwaardig werkt als bijvoorbeeld 8081 oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Het probleem wat de je daadwerkelijk probeert op te lossen vermelden is nou niet bepaald off-topic hoor. :P
Als je het goed wilt hebben werken zorg je dat je 1 router hebt in je netwerk. Dat wordt niet voor niks in de meeste topics aangeraden. Dus of de Draytek als accesspoint instellen of je ubee in bridge.

edit:
Nu weet ik bijvoorbeeld dat de app een aantal inkomende open poorten op je router vereist(dus niet uitgaand zoals je beweert) en dat je bezig bent geweest met poorten open zetten. Dat het niet lekker lukt is typisch een probleem van 2 routers achter elkaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Tazzios op 25-09-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoobie2002
De Ubee in bridge veroorzaakt het verlies van de ziggo wifipoints facilliteit. Dat wil ik liever niet.
Dus dan blijft de router van ziggo overeind en zou ik de Draytek als accesspoint moeten gaan gebruiken. Dat wil ik ook niet. Ik wil een router na de router van ziggo; kwestie van privacy.

Ik begrijp het verschil tussen in- en uitgaand verkeer. Het log in de genoemde forumpost lijkt me aan te geven dat het uitgaand verkeer gaat. Na de poging contact te leggen met het hayday ip adres op port 8080 stokt de communicatie: let wel... Uitgaand verkeer... Van inkomend verkeer lijkt mij nog geen sprake.

Dat twee routers in een netwerk problemen kan opleveren begrijp ik. Hoe kan het zijn dat ondermeer Boombeach dan wel werkt? Voor al die wel werkende apps en spellen is niets geforward (voor inkomend verkeer dus). Ze werken wel... Waarom precies hay day dan niet? Het (zover ik weet) enige verschil tussen hay day en boombeach is het gebruik van port 8080 door hay day.
Om die reden begon ik de check om te kijken of uitgaand verkeer op port 8080 van achter de Draytek wel het internet bereikt. Dat heb ik nog steeds niet kunnen vaststellen.

Tazzios, waar ga ik de mist in met deze redenatie? Heel erg bedankt voor je hulp! Alhoewel het probleem nog steeds hetzelfde is, heb ik zo al wel een aantal zaken uit kunnen sluiten!
Pagina: 1