Fotobewerkingspc voor vader

Pagina: 1
Acties:

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:03

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is de bedoeling dat dit een systeem wordt waar m'n vader weer een jaartje of 5-6 mee kan doen. Hij bewerkt graag zijn foto's en sinds hij een nieuwe DSLR heeft trekt zijn E8400 systeempje het niet meer zo goed vanwege de toegenomen bestandsgrootte.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een maximumprijs, zolang de prijs/kwaliteitsverhouding maar goed is

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eventueel de huidige 1TB, maar die vervang ik liever door een nieuwer exemplaar ivm met herrie en betrouwbaarheid. Toetsenbord en muis worden overgeërft

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem, inclusief monitor, een discrete videokaart is overbodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zowel de voorkeur van mij als mijn vader gaat uit naar een Intel systeem, vooral vanwege de bekendheid, maar ook omdat ze nu de prestatiekroon in handen hebben, dat geeft het systeem net wat meer rek over een paar jaar. ASROck is ons beiden in het verleden goed bevallen, dus vandaar ook de keuze daarvoor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is de bedoeling dat het systeem lang meegaat, stil is mooi meegenomen, zuinig is een pré. De kast mag er zo simpel mogelijk uitzien, die staat vrijwel uit het zicht.

Ga je overklokken?
Nee, ik ga er vanuit dat dit de komende jaren niet nodig is door nu een overbuilt systeem neer te zetten

Wat verwacht je van ons?
Advies over welke componenten beter en/of goedkoper kunnen. M'n vader wilde graag wachten op de betaalbaardere Skylake processors zodat hij niet gelijk een generatie achterloopt. Mochten jullie er van overtuigd zijn dat AMD de betere keuze is, ook goed, maar gezien de focus toch wel op CPU performance komt denk ik dat de igp van Skylake voldoet.

Hieronder wat ik samengesteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 199,45€ 199,45
1ASRock H170M Pro4S€ 91,95€ 91,95
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 49,01€ 49,01
1MS-Tech CA-0150€ 25,06€ 25,06
1HP 24uh Zwart€ 138,70€ 138,70
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13€ 56,95€ 56,95
1Huntkey Jumper 300G€ 58,50€ 58,50
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 91,-€ 91,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,62

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!

[ Voor 4% gewijzigd door BdK9001 op 24-09-2015 08:19 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Ik denk dat je hier een goed system hebt neergezet voor het bewerken van foto's. Ik zou er verder niets aan veranderen, misschien denken aan meer RAM. Dit is echter afhankelijk tot hoe ver je wilt gaan met het bewerken van foto's. Is het hobbymatig bedoeld of voor werk of bij verdiensten?

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• BdK9001

BdK9001

Topicstarter
TheunG schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:41:
Ik denk dat je hier een goed system hebt neergezet voor het bewerken van foto's. Ik zou er verder niets aan veranderen, misschien denken aan meer RAM. Dit is echter afhankelijk tot hoe ver je wilt gaan met het bewerken van foto's. Is het hobbymatig bedoeld of voor werk of bij verdiensten?
Dit is puur hobbymatig, voornamelijk bewerken van foto's van vakanties en familieuitjes

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

BdK9001 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:45:
[...]

Dit is puur hobbymatig, voornamelijk bewerken van foto's van vakanties en familieuitjes
Dan zou ik er niets aan veranderen en lekker zo laten. ;)

Klein puntje is nog het gehalte van 'stil', meestal zijn de meegeleverde koelingen niet echt 'stil' voor mijn begrippen. Dit is natuurlijk afhankelijk wat je zelf verstaat onder 'stil'. Een extra koeling zou een euro of 30 tot 40 extra kosten.

Verder zoals ik al zei, helemaal prima!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
De kast is redelijk 'plastic fantastic' en zal zeer zeker niet stil zijn. Mooi alternatief is de silencio 352 een klein kastje dat stil is. Die is wel duurder dan de ms- tech, maar je zou bijvoorbeeld je voeding kunnen inruilen voor de goedkopere be quiet system power 7 300w. De silencio heeft bovendien een ingebouwde kaartlezer en dat is handig als je veel met fotobewerking bezig bent.

Als cpu koeler kun je denken aan de tranquilo rev.2, redelijk goedkoop maar prima prestaties en laag genoeg om in de silencio te passen.

[ Voor 13% gewijzigd door Philpend op 24-09-2015 10:55 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
TheunG schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:54:
[...]

Dan zou ik er niets aan veranderen en lekker zo laten. ;)

Klein puntje is nog het gehalte van 'stil', meestal zijn de meegeleverde koelingen niet echt 'stil' voor mijn begrippen. Dit is natuurlijk afhankelijk wat je zelf verstaat onder 'stil'. Een extra koeling zou een euro of 30 tot 40 extra kosten.

Verder zoals ik al zei, helemaal prima!
LET OP!

Bij Skylake wordt geen koeler meegeleverd. Denk erom bij aanschaf en het geven van feedback.
Voor socket geld 115x, maw een 1150 koeler gaat ook op 1151.

Voor de rest sluit ik me bij bovenstaand verhaal aan. Prima build voor deze doeleinden, geheugen kan later uitgebreid worden als het semi/pro niveau behaald mocht worden.
En inderdaad die kast is niet een al te beste. Ik zou er iets meer aan uitgeven.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Leijenaar schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:19:
LET OP!

Bij Skylake wordt geen koeler meegeleverd. Denk erom bij aanschaf en het geven van feedback.
Alleen met de Skylake K-processors wordt geen koeler meegeleverd. De overige Skylake modellen komen dus wel gewoon met een stockkoeler in de doos. Dus ook in dit geval met de 6400.

Zoals Philpend al aangaf is een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 een lekkere stille koeler mocht je zoiets willen.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Okee dan in dat geval excuses. En thanks tweakers voor de specificaties waar dat niet expliciet in staat bij skylake :( maar wel bij haswell.
Lekker bezig....

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Matige voeding en slechte case (probeer alles van MS-Tech zoveel mogelijk te vermijden).

Ik zou voor de pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) gaan, iets betere kwaliteit, en veel prettiger inbouwen. Ruimte voor cablemanagement, en kwalitatief beter plastic.

Deze voeding is veel beter: pricewatch: Antec VPF Series 450W

Je zou nog kunnen overwegen om een IPS paneel monitor te kopen, veel mooiere kleuren en waard om in te investeren aangezien je er elke dag tegenaan kijkt: pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart dit is een goedkope, maar je kunt ook iets meer investeren natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Koninkje op 24-09-2015 13:51 ]

Show me your moves.

• BdK9001

BdK9001

Topicstarter
Thanks voor de input! Dit neem ik zeker mee naar m'n vader toe

Pagina: 1