Toon posts:

[Macbook air 2008] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Sinds gisteren krijg ik mijn macbook air medio 2008 niet meer aan. Hij heeft het altijd goed gedaan.

Ik hoor het opstart geluid en zie vervolgens een apple logo en een draaiend wieletje.

Ik heb meerdere advertenties gelezen maar daar kom ik ook niks mee verder.

Help

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens een opstartschijf bij een andere Mac-gebruiker te regelen. Dit kan een USB-stick of USB-schijf zijn met OSX er op. Als je van daaruit wel kunt opstarten is waarschijnlijk je harde schijf aan gort. (natuurlijk heb je een back-up)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

VB -> MS

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf dan nog steeds het apple logo met het tandwieletje zien.
Als ik op start en alt ingedrukt houd dan komt er te staan macintksh HD. Ik kan dan ook inloggen op mn wifi en er staat een plaatje van een schijf bij. Als ik vervolgens op het pijltje klik kom ik weer bij het apple logo met het draaiende tand wieleltje

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kun je opstarten van een USB stick met MacOS (of Windows 7/8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:52
De eerste generatie Macbook Airs hebben een niet zo beste 4200 rpm 1,8 inch harde schijf. Zeer waarschijnlijk heeft deze het begeven. Ze zijn moeilijk te krijgen = dus duur. Ik zag van de week een redelijk geprijsde op MP staan.
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:13:
Ik blijf dan nog steeds het apple logo met het tandwieletje zien.
Als ik op start en alt ingedrukt houd dan komt er te staan macintksh HD. Ik kan dan ook inloggen op mn wifi en er staat een plaatje van een schijf bij. Als ik vervolgens op het pijltje klik kom ik weer bij het apple logo met het draaiende tand wieleltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
mobby1971 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:43:
De eerste generatie Macbook Airs hebben een niet zo beste 4200 rpm 1,8 inch harde schijf. Zeer waarschijnlijk heeft deze het begeven. Ze zijn moeilijk te krijgen = dus duur. Ik zag van de week een redelijk geprijsde op MP staan.

[...]
Zo moeilijk is het niet: http://tweakers.net/categ...BVFlijpJVtJKxoaGxUmxtbS0A

1.8" aanvinken en je bent er. Je kan overigens ook voor een SSD gaan in plaats van een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Alleen diegene met een ziff aansluiting is geschikt. En dan dus minimaal 145 euro voor een schijfje voor een air uit 2008 ;)
johnkeates schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:47:
[...]

Zo moeilijk is het niet: http://tweakers.net/categ...BVFlijpJVtJKxoaGxUmxtbS0A

1.8" aanvinken en je bent er. Je kan overigens ook voor een SSD gaan in plaats van een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er zijn genoeg ZIF-IDC adapters. Hell, er zijn zelfs ZIF-CF adapters, daar stop je dan een grote CF kaart in van 128GB en je hebt praktisch een SSD in je Air :p Zo werkt dat ook met de iPod Classic en ouder waar een ZIF-HDD in zat. Heb er zelfs een met een ZIF-CF-SD adapter en een SD kaartje (witte iPod Video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Tuurlijk, alles kan :) Ik heb ook alle opties eens bekeken voor een 2008 air met defecte schijf. Vooral de beschikbare ruimte heeft mij toen doen besluiten een originele apple zif SSD aan te schaffen. Was (gebruikt) iets van 120 euro voor 120 GB. Ook best prijzig (vind ik dan). Quick and cheap is dit wellicht ook wat.

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
johnkeates schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:03:
Er zijn genoeg ZIF-IDC adapters. Hell, er zijn zelfs ZIF-CF adapters, daar stop je dan een grote CF kaart in van 128GB en je hebt praktisch een SSD in je Air :p Zo werkt dat ook met de iPod Classic en ouder waar een ZIF-HDD in zat. Heb er zelfs een met een ZIF-CF-SD adapter en een SD kaartje (witte iPod Video).

[ Voor 15% gewijzigd door mobby1971 op 25-09-2015 22:15 ]

Pagina: 1