CPU koeler 1 mm te hoog? (srs)

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Beste mensen,

Ik ben voor het eeest een systeem aan het samenstellen en de door mij gekozen processor koeler (Scythe Tatsumi) is volgens de specs 1mm te groot voor de behuizing (Sharkoon MS120, m-atx).

Volgens Sharkoon mag de cpu koeler max 145 mm hoog zijn. Volgens Scythe is hun koeler 146 mm hoog.

Vergaat hierdoor de wereld ? Zo nee, moet ik er vanuit gaan dat dit gewoon gaat passen of toch liever een kleinere koeler?

(Ik ga er vanuit dat de case modders hier het meeste verstand over hebben. Excuses als dit hier niet thuis hoort )

[ Voor 12% gewijzigd door TTMJ! op 24-09-2015 00:18 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:27
Je zou met hamer en een blokhout de koeler iets minder hoog kunnen maken ;)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Het is een vrij hoge cpu koeler in een aardig kleine kast ;)
Het zal waarschijnlijk wel passend te maken zijn, of dat is door case modding of grof geweld...
Zou gewoon veel beter een andere koeler of behuizing kunnen kiezen ipv de problemen zo op te zoeken ;)

Fixing things to the breaking point...

• TTMJ!
The_Greater schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:26:
Je zou met hamer en een blokhout de koeler iets minder hoog kunnen maken ;)
Ik vrees dat de hoogte van de koeler vooral door de heatpipe omhulsels komt. De blote kopere uitsteeksels/knobbels zijn op die manier weggewerkt door Scythe.

(Edit: en die schuur ik dus liever niet weg)

[ Voor 6% gewijzigd door TTMJ! op 24-09-2015 00:38 ]

• TTMJ!
RGAT schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:26:
Het is een vrij hoge cpu koeler in een aardig kleine kast ;)
Het zal waarschijnlijk wel passend te maken zijn, of dat is door case modding of grof geweld...
Zou gewoon veel beter een andere koeler of behuizing kunnen kiezen ipv de problemen zo op te zoeken ;)
Dus het 1mm verschil is volgens jou niet verwaarloosbaar?

• RGAT
  • Niet online
Tja ze tonen die maten voor een reden ;)
Of het past net, of niet...
Aangezien er meer dan die ene koeler te koop is en voor zover ik het goed begrijp je zowel kast als koeler nog niet gekocht hebt, waarom niet een andere ;)

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

1mm tweakers, kom op! :)

Ik heb de zijkant van mijn kast bewerkt omdat mijn koeler te hoog was.

Dat was een centimeter denk ik en heeft altijd prima gewerkt.
1 mm werk je zo weg...als het al nodig is.

Te koop....

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

TTMJ! schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:17:
Beste mensen,

Ik ben voor het eeest een systeem aan het samenstellen en de door mij gekozen processor koeler (Scythe Tatsumi) is volgens de specs 1mm te groot voor de behuizing (Sharkoon MS120, m-atx).

Volgens Sharkoon mag de cpu koeler max 145 mm hoog zijn. Volgens Scythe is hun koeler 146 mm hoog.

Vergaat hierdoor de wereld ? Zo nee, moet ik er vanuit gaan dat dit gewoon gaat passen of toch liever een kleinere koeler?

(Ik ga er vanuit dat de case modders hier het meeste verstand over hebben. Excuses als dit hier niet thuis hoort )
ik mag aannemen dat er op die 145mm toch wel een beetje veiligheidsmarge zit, en die ene mm ook wel past.
je zou evt ook zelf de ruimte in je kast kunnen om zeker te zijn. (moet je t wel goed doen, een millimeter extra heb je zo :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 24-09-2015 00:42 ]

ora et labora

• RGAT
  • Niet online
Heb zelf ook vaak genoeg koelers en andere onderdelen passend moeten maken, maar om nou een koeler uit te kiezen waarvan je weet dat die mogelijk niet past, wat is erop tegen om dan een andere te kiezen?
Nogmaals: als TS de kast en koeler al heeft dan ga je er uiteraard met de hamer en zaag op af :p maar vziw moeten beide nog gekocht worden en kan het kwa keuze nog alle kanten op...

• TTMJ!
:')

Ik blijk een fout te hebben gemaakt in de pricewatch-filter waardoor het leek alsof de Tatsumi de enige redelijke koeler met heatpipes was <150mm :D

Ik ga dan denk ik maar gewoon voor de Scythe Katana 4 (143mm) of de CM Hyper TX3 (136mm).

In ieder geval bedankt voor het mee denken allemaal :D :') )

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 22:04
Misschien kan je er nog een in overweging nemen
Cooler Master Hyper 103

Heb deze een tijdje terug in een gelijk soortige kast van Sharkoon gestopt en tot volle tevredenheid.
hij is wel wat luider dan een gemiddelde 120mm koeler, maar presteert nog altijd prima

een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om een Big Shuriken te plaatsen, al dan niet met een andere 120mm fan.
Maar kijk dan wel goed of dit past qua ram e.d.

Wat is eigenlijk het uitgangspunt voor jou van een koeler, geluid of prestatie? Heb je een CPU die je gaat overklokken?

• TTMJ!
leon1989 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:09:
Misschien kan je er nog een in overweging nemen
Cooler Master Hyper 103

Heb deze een tijdje terug in een gelijk soortige kast van Sharkoon gestopt en tot volle tevredenheid.
hij is wel wat luider dan een gemiddelde 120mm koeler, maar presteert nog altijd prima

een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om een Big Shuriken te plaatsen, al dan niet met een andere 120mm fan.
Maar kijk dan wel goed of dit past qua ram e.d.

Wat is eigenlijk het uitgangspunt voor jou van een koeler, geluid of prestatie? Heb je een CPU die je gaat overklokken?
Voorlopig geen. Ik ben nl niet van plan te overklokken oid. Het ging mij puur om het geluid. Maar ik heb besloten dat ik het geld beter voor een mechanisch toetsenbord kan gebruiken. Ik gebruik nu al 10 jaar een pc met een ratelende psu fan en een stock cpu koeler. Dus ik ga er vanuit dat het toch alleen maar beter wordt, zelfs met de stock intel koeler :D

• richardve1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-10-2021
Als het echt 1mm is dan kan je toch een schuur papiertje langs het metaal halen van de kap?
Die 1mm is er zo vanaf.
Pagina: 1