Moederbord onboard geluid schiet onverklaarbaar omhoog

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 00:38
Ik heb al een behoorlijke tijd last van het volgende probleem: ik gebruik een tijd lang mijn computer. Na een willekeurige tijd schiet het volume omhoog naar 100%. De volumebalk in Windows zelf geeft echter aan dat het volume nog steeds op 10% staat. De enige oplossing hiervoor is de computer opnieuw opstarten.

Ik heb geprobeerd om de drivers te updaten, alternatieve drivers te gebruiken en ik heb de logs doorgespit naar iets wat aanduid op een gecrashte driver. Dit geeft in geen van de gevallen een resultaat. Nu hoop ik dat iemand nog een idee heeft waar het aan ligt.

De (naar mijn mening) relevante componenten zijn:
  • Gigabyte Sniper M5
  • Intel Core I5-4690

Verwijderd

En de naar mijn mening relevante windows versie?

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Ben je vaak in een chat? Het kan best dat je volume tijdens een chat op 10% staat, maar als de chat eindigt ineens weer naar de 100% schiet. Dat kan ook zijn als je een game aan hebt staan waar standaard voice chat aanstaat.

Je kan ook de volumemixer openen en kijken of er meerdere apparaten/geluidsbronnen te vinden zijn. Zo kan je browsergeluid wel op 10% staan, maar je systeemgeluid of media player gewoon op 10% staan.

• ItMeAedri
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 01:11:
En de naar mijn mening relevante windows versie?
Windows 10, voorheen Windows 8 & 8.1, allebei hebben hetzelfde probleem.
SN4K3 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:23:
Ben je vaak in een chat? Het kan best dat je volume tijdens een chat op 10% staat, maar als de chat eindigt ineens weer naar de 100% schiet. Dat kan ook zijn als je een game aan hebt staan waar standaard voice chat aanstaat.

Je kan ook de volumemixer openen en kijken of er meerdere apparaten/geluidsbronnen te vinden zijn. Zo kan je browsergeluid wel op 10% staan, maar je systeemgeluid of media player gewoon op 10% staan.
Alle bronnen staan op 10%. Ik zit bijvoorbeeld midden in een skype call en van het ene moment op het andere schiet het volume dus naar 100%. Jouw voorbeeld van uit een game gaan is ook geen oorzaak van het probleem.

Verwijderd

Kun je even een extern kaartje proberen?

• ItMeAedri
Helaas heb ik geen externe kaarten liggen.
Pagina: 1