Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cisco Catalyst 2970 - supported SFP.

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik doe voor een stichting wat netwerkdingen, en door de opbouw van het pand is op een aantal plekken fiber nodig.

Nu hebben we wat Cisco gear gedoneerd gekregen welke ik via fiber aan elkaar wil knopen.
Dit zijn:
- Cisco Catalyst 3550 - 24 poort 100mbit POE + 2x GBIC
- Cisco Catalyst 2970 - 24 poort gbit + 4x SFP

De GBIC bij de 3550 hebben er erbij gekregen en zijn 1310nm.

De 2970 heb ik helaas geen SFP's bij.
Nu heb ik van ebay al een paar verschillende SFP's gehaald maar ik blijf van de Cisco unsupported SFP krijgen. Ook nadat ik uitgezet heb dat hij 3rd party SFP's moet accepteren.

Hoe vind ik nou uit zonder op de gok SFP's te blijven kopen wat hierin werkt?
Budget is niet echt bestaand, en heb ondertussen 7 niet-werkende SFP's...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je beide commando's gedaan?

service unsupported-transceiver
no errdisable detect cause gbic-invalid

Anders moet je blijkbaar specifiek cisco-compatible SFP's regelen. Die doen alsof ze een GLC-SX-MM zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Dat is waar ik op doel met '3rd party sfp's accepteren'.
Dan gaan er bij de niet-cisco's die ik heb wat meldingen weg, maar blijf alleen meldingen krijgen dat hij de SFP niet ondersteund.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Geen idee of ze die krengen stiekem overal verkopen, maar dit is een winkel die naar het schijnt betaalbare SFPs met de juiste ID bits levert..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Overigens, voor 50 euro heb je er een tegenwoordig: http://www.serverhome.nl/cisco-glc-sx-mm-30-1301-03-new.html

Edit: oh je gbics zijn 1310. even part nummer zoeken daarvoor. D'r is deze maar da's volgens mij geen originele: http://www.serverhome.nl/...sfp-lw-1310nm-1g-new.html

[ Voor 50% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2015 23:15 ]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Thralas: Ik heb dergelijke liggen, heb ook originele cisco's en heb ook zelf een SFP programmer gemaakt om te proberen het ding te foppen.
Maar ook herproggen heeft geen zin zolang ik geen voorbeeld heb van wat dat rare ding wel accepteerd.

Ben sterk aan het overwegen om het ding ergens vanaf te gooien en een nieuwe te kopen, ben qua kosten op SFP's ondertussen een aardig eind onderweg naar een nieuwe HP ofzo.

@cyber:
Maar hoe weet ik of deze switch daarop niet ook 'unsupported' gaat zeiken?
Ik kan bij cisco nergens compatibilitetstabellen vinden, kan je dat aan het partnummer zien oid?

[ Voor 18% gewijzigd door SA007 op 23-09-2015 23:16 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nja dat weet je nooit met "compatible" spul. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of die 2e link een "compatible" model is of een originele (hoewel de prijs naar dat 1e wijst) maar als je 't zeker wilt weten zit er maar één ding op en dat is originele sfp's kopen. Die eerste is volgens mij wel origineel maar dan moet je sx (850nm) gbics regelen voor de andere kant. Daarbij hoef je geen origineel cisco gbics te kopen overigens -- voor gbics bestaat deze vendor-lockin bullshit niet.

Overigens, bij Cisco kun je dit gedrag (normaal gesproken) nog uitzetten maar als je een HP hebt die geen non-HP-sfp's wilt zit je met de gebakken peren want daar bestaat die optie niet.

Ik raad juniper aan, die zeuren nooit om sfp's.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2015 23:20 ]

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Hmm, heb alleen nog bij cisco gezeik gehoord over wel of niet SFP's accepteren. Van wat ik lees miepen ze maar gaan ze er wel mee werken.

Juniper klinkt mij vooral duur, ik zie in de PW een 16gbit+4sfp HP voor 180 euro, een 24gbit+4sfp juniper voor 774 euro.
Ook nog een dlink voor 127 euro, zyxel voor 141, maar heb geen idee of dat wat is.
Zonder budget is 774 euro nogal wat veel.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij HP is 't een beetje gokken of 't wel of geen probleem gaat zijn. Sommige maken er geen punt van, andere willen zelfs originele HP A-modellen niet accepteren maar alleen B of C-modellen.

En ja een fatsoenlijke Juniper is duurder dan een entry-level dingetje van D-Link.

• Azhrarn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Welk IOS draait er op die 2970? Pas vanaf IOS 12.2(25)SE bestaan de onderstaande commando's.
service unsupported-transceiver
no errdisable detect cause gbic-invalid
Indien je niet 12.2(25)SE of hoger hebt moet je upgraden.LaatsteSoftware is 12.2.44-SE6
Maar, blijkbaar kan je deze software niet meer downloaden op de site van cisco. (This file is longer available to be downloaded...)
Indien je wel 12.2(25) SE of hoger hebt wat geeft ie dan bij het ingeven van de commandos
Geeft ie dan een error? (Invalid Command ofzo, of...)
Wat geeft hij in de console log als je de sfp eruit haalt en terug hierna insteekt?

• ixit
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 19:53
pricewatch: Netgear Prosafe Smart Switch GS724Tv4

Die GS724Tv4 werkt naar mijn ervaring heel betrouwbaar en vreet een hele reeks (goedkope) SFP's
voor 150 euro heb je dan een managed 24 poorts GB switch met voor 4 tientjes erbij 2 keer fiber.
Verpats je die 2970 op marktplaats dan wordt het plaatje nog aantrekkelijker :-)
Past dat wel in het budget?
Pagina: 1