Hey tweakers,
Normaal zit ik vaak met een laptop (alienware 17 R4) in de woonkamer. De laatste tijd pak ik steeds vaker mijn Dell 24 inch monitor erbij omdat ik dat prettiger vind, zowel qua gamen als foto's bewerken. Door wat projecten geintresseerd geraakt in het principe van een kleine kast met toch goede prestaties. Daarom deze keuze gemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Cities Skyline, Rome Total War, HOI3, FM15, World of tanks, GTA V, Skyrim) en foto bewerking zijn de voornaamste activiteiten. Gamen op 1080/1440. 4k is niet mijn ambitie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn 1500 voor kast en alles erin. Alles daarbuiten heb ik alles al en excl inbouwen. Gedachte is om een goede PC samen te stellen welke toekomstbestendig is. Ik vind het niet erg om over een paar jaar te investeren in een nieuwe goede videokaart zolang de basis zoals moederboard/processor e.d. goed meekan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast monitor, toetsenbord, muis e.d. heb ik zelf ook al een 2 TB HD.
Op termijn wil ik een sm951 erbij zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast en alles wat erin zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidea.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
In principe niet. In een kleine kast lijkt me dat ook niet verstandig.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Past alles erin qua afmetingen?
2. Zijn er slimmere/efficientere opties dan de onderdelen die ik heb geselecteerd?
3. Zijn er adviezen qua kabelmanagement in deze case? Silverstone heeft bijvoorbeeld korte kabels voor zijn voedingen, zijn deze er ook voor Seasonic?
4. Welke videokaart kan ik er het beste inzetten voor zeker de komende 2 a 3 jaar?
Mijn opzet:
Iedereen alvast bedankt voor de adviezen
Normaal zit ik vaak met een laptop (alienware 17 R4) in de woonkamer. De laatste tijd pak ik steeds vaker mijn Dell 24 inch monitor erbij omdat ik dat prettiger vind, zowel qua gamen als foto's bewerken. Door wat projecten geintresseerd geraakt in het principe van een kleine kast met toch goede prestaties. Daarom deze keuze gemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Cities Skyline, Rome Total War, HOI3, FM15, World of tanks, GTA V, Skyrim) en foto bewerking zijn de voornaamste activiteiten. Gamen op 1080/1440. 4k is niet mijn ambitie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn 1500 voor kast en alles erin. Alles daarbuiten heb ik alles al en excl inbouwen. Gedachte is om een goede PC samen te stellen welke toekomstbestendig is. Ik vind het niet erg om over een paar jaar te investeren in een nieuwe goede videokaart zolang de basis zoals moederboard/processor e.d. goed meekan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast monitor, toetsenbord, muis e.d. heb ik zelf ook al een 2 TB HD.
Op termijn wil ik een sm951 erbij zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast en alles wat erin zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidea.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
In principe niet. In een kleine kast lijkt me dat ook niet verstandig.
Wat verwacht je van ons?[i]
1. Past alles erin qua afmetingen?
2. Zijn er slimmere/efficientere opties dan de onderdelen die ik heb geselecteerd?
3. Zijn er adviezen qua kabelmanagement in deze case? Silverstone heeft bijvoorbeeld korte kabels voor zijn voedingen, zijn deze er ook voor Seasonic?
4. Welke videokaart kan ik er het beste inzetten voor zeker de komende 2 a 3 jaar?
Mijn opzet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 258,90 | € 258,90 |
| 1 | MSI Z170I Gaming Pro AC | € 155,95 | € 155,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0 | € 554,49 | € 554,49 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Noctua NH-U9B SE2 | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 177,75 | € 177,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.445,89 | |
Iedereen alvast bedankt voor de adviezen
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650