• Markovichi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-09 16:04
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe audio set ter vervanging van mijn huidige (zeer oude) JVC home cinema set

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de €600,- / €800,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil fatsoenlijk geluid krijgen (uiteraard). Mijn huidige set van JVC is momenteel alleen te gebruiken via de koptelefoon aansluiting op mijn philips tv. Wat dus niet resulteert in surround sound.
We kijken veel tv, series/films via Netflix, gamen op de ps4 en natuurlijk moet muziek ook goed klinken.

Ook airplay lijkt me wel leuk aangezien we net een dochter hebben en het zo makkelijk is om snel youtube filmpjes etc. te streamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
verschillende systemen, gevoel ligt bij onkyo recievers en Harman Kardon speakers. Dit is puur gevoel en eigenlijk nergens op gebaseerd.

Maarr.... ik woon samen met mijn vriendin en zoals bij velen bekend hebben deze een hekel aan lelijke speakers lompe apparatuur en kabels.. Haar voorkeur gaat daarom uit naar een soundbar.
Bij de soundbars lijkt de Denon Heos Homecinema wel wat.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het ook mogelijk om bij soundbars uit te breiden naar een volledige surround set? Zo ja, welke opties heb ik hier?
Ook is het niet noodzakelijk om direct een volledige set aan te schaffen, De JVC speakers klinken opzich nog prima, ik twijfel alleen of de subwoofer nog te gebruiken is op andere recievers ivm de aansluiting.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb hier een Yamaha RX-V379 staan icm Yamaha NS-333 (boekenplank) en een Jamo Sub 210. Heerlijk geluid, kan goed hard zonder vervorming en netjes binnen je budget :) . De receiver is wat basic en het FM ontvangst is niet heel goed (goed genoeg om s'ochtens een muziekje te luisteren.

Een soundbar zou ik niet nemen, zien er mooi uit maar het geluid valt veelal tegen, helaas. Ik zou eens samen met je vriendin (en kleine) gaan luisteren en haar de keuze op het ontwerp laten vallen :) Boekenplank speakers zijn niet heel groot en een subwoofer kan je zo weg stoppen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Wat is voor jou belangrijker muziek of film?
Je moet je afvragen of je een goede stereo opstelling of juist surround opstelling wil hebben? Een soundbar is natuurlijk een overweging en Heos is zeker een ideaal systeem maar je levert hiermee wel in op de kwaliteit van je muziek.

• Markovichi
Muziek is het minst belangrijk en wordt vrijwel alleen als achtergrond gebruikt als er wat visite is oid..

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als tv/series/film kijken het voornaamste gebruik is voor de audioset, kun je wel wegkomen met een satellietspeaker systeem. Daar wordt de vrouw waarschijnlijk blijer van. Nadeel is dan wel dat muziek waardeloos zal klinken. Maar je kunt dan wel een klein 5.1 systeem neer zetten zodat je in ieder geval wel de surround beleving hebt. Kiezen voor een soundbar is eigenlijk inleveren op elk vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Je kunt is gaan kijken/luisteren naar de setjes van Teufel.
Ze hebben leuke 5.1 setjes die precies in jouw prijsklasse vallen, tevens mag je het 8 weken uit proberen. Bevalt het niet, stuur je het gewoon terug.

http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Uiteraard heb je nog wel een receiver'/versterker nodig.

pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zilver

Gezamenlijk zo'n € 600,00
Het overige geld kun je gebruiker voor al je kabels en eventuele speaker stands.

Een soundbar is wel leuk, maar volledig 5.1 krijg je er niet zomaar mee!

[ Voor 11% gewijzigd door NL_Scratch op 24-09-2015 08:17 ]

• Markovichi
Thanks! Standaard soundbar gaat t dan niet worden. Weet iemand of het mogelijk is/wordt om de denon heos home cinema uit te breiden met de losse speakers om zo 5.1 surround te krijgen?

Wat is belangrijker, de av reciever of de speakers?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Markovichi schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:24:
Wat is belangrijker, de av reciever of de speakers?
De speakers. Deze bepalen voor het grootste gedeelte de geluidskwaliteit dus in je budgetverdeling zou je daar het zwaartepunt op moeten leggen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ met hierbiven. Speakers zijn verreweg het belangrijkste.
Wat ik je mee kan geven: begin met een leuke 5.1 receiver en twee vloerstaande frontspeakers. Evt een center er bij als het budget het toelaat (aanrader bij veel films kijken). Je huidige speakers zet je dan in als rears. Sub kun je er later bij kopen (vloerstaanders gaan van nature al lager dan boekenplankspeakers).

Maar de belangrijkste tip is nog niet gegeven: neem je favoriete muziek mee en ga luisteren. Want smaak qua geluid is heel persoonlijk, en dat moet je ervaren en niet van anderen horen :)

Wil je veel bang for buck, kijk dan naar de Synergy serie van Klipsch of naar speakers van Dali of Heco :)
Zelf kan ik de Klipsch F10 aanraden. Kost je misschien 120 euro per speaker, hou je nog net genoeg over voor een instap Denon receiver :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
Thanks voor de info en tips. Ik ga nog even rondkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
Heb vandaag maar de Teufel consono 35 set besteld, ben benieuwd!
Versterker zoek ik nog, wacht op een leuke aanbieding.. Liefst 1 met BT en Airplay voor rond de €350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zou ik daar niet te lang mee wachten. Die Teufels heb je een beperkte periode op zicht, daarna zit je er aan vast. En aangezien zoals al gezegd muzieksmaak persoonlijk is, moet je dat wel kunnen testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:25
Ikzelf zit in die prijscategorie te kijken naar de Denon AVR X1100W, is ook incl BT en Airplay: pricewatch: Denon AVR-X1100W

Wellicht ook iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
Heb voor de Marantz NR1504 gekozen, leuk prijsje + formaat is praktischer. pricewatch: Marantz NR1504 zwart
Die verwacht ik morgen binnen te krijgen. De Teufels als het goed is volgende week.

[ Voor 18% gewijzigd door Markovichi op 29-09-2015 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Ik ben ook zeer benieuwd, dit kan ook voor mij een leuke vervanger worden van de z5500 logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovichi
NL_Scratch schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 08:37:
Ik ben ook zeer benieuwd, dit kan ook voor mij een leuke vervanger worden van de z5500 logitech
Teufel heeft vandaag en morgen nog 15% korting op o.a. deze set...
Pagina: 1